Noem me een mierenneuker, maar zojuist viel me iets op. Ik ben mijn 'nieuwe pc' aan het installeren en dat begint voor mij met de installatie van de VIA Hyperion Pro chipset drivers. Nu startte mijn Windows XP Pro SP3 zònder de drivers op in 35 seconden. Na de installatie van versie 5.17A (www.viaarena.com) van de drivers duurde het 50 seconden. Het verschil van 15 seconden lijkt vooral te zitten in het Windows XP boot-scherm.
Vervolgens heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd en gebruik gemaakt van versie 5.11A van de drivers (van de MSI website). Het opstarten van Windows duurt vervolgens 35 seconden (dus net zo snel als zonder de drivers).
Nu vraag ik me af: is het tóch verstandig om de nieuwere versie te gebruiken, hoewel me dat maar liefst (beetje zelfspot, haha) 15 seconden scheelt met opstarten?
Specificaties:
400W HKC voeding
AMD X2 5000+
MSI K9VGM-V
MSI RX2400PRO
2048 MB Transcend
Vervolgens heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd en gebruik gemaakt van versie 5.11A van de drivers (van de MSI website). Het opstarten van Windows duurt vervolgens 35 seconden (dus net zo snel als zonder de drivers).
Nu vraag ik me af: is het tóch verstandig om de nieuwere versie te gebruiken, hoewel me dat maar liefst (beetje zelfspot, haha) 15 seconden scheelt met opstarten?
Specificaties:
400W HKC voeding
AMD X2 5000+
MSI K9VGM-V
MSI RX2400PRO
2048 MB Transcend
[ Voor 7% gewijzigd door Poeh op 03-06-2008 21:45 ]