Logitech toetsenbord werkt gewoon niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren (en dames),

ik heb een vreemd probleempje. Vandaag heb ik een nieuw toetsenbord besteld (Logitech 350 Internet USB). Echter hij doet het niet en er zijn ook geen drivers voor te vinden op de Logitech site. Heb wel een driver gevonden maar daar moet je 4,50 voor betalen via een of andere dodgy site.

Heb al het internet afgestruind, maar er valt niets te vinden. Ik begrijp er echt helemaal niets van, het zou gewoon plug and play moeten zijn maar dat is het allerminst.

Ik heb Vista 32bit.

Hartelijk dank alvast.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:39

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Doet-ie het wel op een andere computer / andere usb-poort / etc. / etc.?
Normaliter moet dit inderdaad PnP zijn, maar uiteraard kan zelfs een toetsenbord DOA zijn. Dus: eerst zelf even troubleshooten!

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:40

Onbekend

...

Bij een toetsenbord heb je bij de gewone toetsen geen driver nodig.
Alleen voor de speciale functietoetsen zoals geluid e.d. heb je wel een driver nodig.

Dus vraag 1: Werken de gewone toetsen?
Zo niet, check usb aansluiting en andere dingen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf dat niet want volgens de product pagina zijn zelfs de sneltoetsen gesupport door de standaard windows drivers.

Geen drivers nodig dus.

[edit]
link was payware

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor de snelle reacties!

@ Mad Marty: het toetsenbord heeft eventjes gewerkt, toen deed die het weer niet en toen weer even. Nu doet die het weer niet, plus dat elke keer als ik Vista opstart een scherm krijg dat het toetsenbord niet geinstalleerd is.

@ Onbekend: niets werkt.. Usb aansluitingen heb ik gecheckt, op 4 verschillende poorten doet die het niet dus daar ligt het ook niet aan. Plus dat mijn laptop vrij nieuw is, dus zo snel zal zo'n poort ook niet mol gaan.

Grazie heren, hopelijk heeft iemand de verlossende reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-08 01:13
Iets specifieker mag wel.

Wat doet ie niet?
Wordt ie herkent door Windows?
Is ie te vinden in je device manager? Al dan niet met een geel vraag- of uitroepteken.
Werken de lampjes van num-, caps- en/of scrolllock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Realone schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:49:
Iets specifieker mag wel.

Wat doet ie niet?
Wordt ie herkent door Windows?
Is ie te vinden in je device manager? Al dan niet met een geel vraag- of uitroepteken.
Werken de lampjes van num-, caps- en/of scrolllock?
Hij doet dus helemaal niets.
Windows herkent hem wel als zijnde: USB Multimedia Keyboard, alleen zijn er geen drivers van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben bang dat je de bekende Vista USB problemen hebt, waarschijnlijk werkt andere USB randapparatuur ook niet als je die nu voor het eerst zou inpluggen. Bij mij hielp het installeren van service pack 1. dus mocht je dit nog niet hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-08 01:13
Eventueel op een andere PC? Of wellicht met zo'n USB>PS2 converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Vista is echt te zuur, hoeveel dingen niet werken. Vista SP1 heb ik er al een tijdje opstaan, wel gaar dit :/

Dit staat er bij device manager:
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/i41gr7.jpg

Dit staat er als ik naar drivers laat zoeken op C:
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/a2dkyf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-08 20:00
Vista update's eraf halen dus ook je service pack , hem weer aansluiten en hij werkt :) bekend probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Realone schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:55:
Eventueel op een andere PC? Of wellicht met zo'n USB>PS2 converter.
Ik heb het toetsenbord gekocht voor mijn laptop waar geen ps2 aansluiting op zit.

Raaaaarrrrrrrrr dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:57:
Vista update's eraf halen dus ook je service pack , hem weer aansluiten en hij werkt :) bekend probleem
Dat moet makkelijker kunnen... dit is bijna net zo erg als zeggen 'zet XP er maar weer op'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mektheb schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:57:
Poeh dat is nogal wat :X

Dus alle updates eraf, keyboard inpluggen, maar hoe zit dat dan als ik alles weer update?
Kan volgens mij ook niet meer terug naar de ''normale'' Vista, heb die files deraf gekickt.

Maar goed er moet toch een andere oplossing zijn lijkt me? Vind dit nogal drastisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-08 20:00
Vaak is er wel een Fix voor bij MS zelf , maar om het zoiezo ff te herstellen is je updates er af halen dan doet je keyboard het weer...

Heb het zelf ook gehad namelijk heel erg irritant daarna ging het weer goed....

eventueel is er een nieuwe update of patch fix maar dat weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:20
Heb zoiets eens eerder meegemaakt met een logitech usb cordless desktop,
- originele ontvanger op betreffendepc, muis werkt / toetsenbord zegt dat deze een usb driver mist
- originele ontvanger op andere pc, muis én toetsenbord werken allebei alsof er geen vuiltje aan de lucht is
(ontvanger dus niet dood)
- andere ontvanger gepakt welke een ps/2 mogelijkheid had, muis en toetsenbord werken allebei nadat deze weer gepaard waren.

Nu weet ik dat de TS geen draadloze set heeft, maar het kan dus zomaar zijn dat de USB drivers van zijn windows installatie er geen zin meer in hebben. Heb wel eens gelezen dat je dan de USB*.* • uit je windows/system32/driver[**] map weggooit en er nieuwe in zet van een werkende installatie.
Wat mektheb zegt kan je ook proberen, een herinstallatie zou sowieso moeten werken ;)

*kan niet meer met zekerheid zeggen welke bestanden het waren
** kan ook niet meer met zekerheid zeggen in welke map het nu precies was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pin_point schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:02:
Heb zoiets eens eerder meegemaakt met een logitech usb cordless desktop,
- originele ontvanger op betreffendepc, muis werkt / toetsenbord zegt dat deze een usb driver mist
- originele ontvanger op andere pc, muis én toetsenbord werken allebei alsof er geen vuiltje aan de lucht is
(ontvanger dus niet dood)
- andere ontvanger gepakt welke een ps/2 mogelijkheid had, muis en toetsenbord werken allebei nadat deze weer gepaard waren.

Nu weet ik dat de TS geen draadloze set heeft, maar het kan dus zomaar zijn dat de USB drivers van zijn windows installatie er geen zin meer in hebben. Heb wel eens gelezen dat je dan de USB*.* • uit je windows/system32/driver[**] map weggooit en er nieuwe in zet van een werkende installatie.
Wat mektheb zegt kan je ook proberen, een herinstallatie zou sowieso moeten werken ;)

*kan niet meer met zekerheid zeggen welke bestanden het waren
** kan ook niet meer met zekerheid zeggen in welke map het nu precies was
Hehe, thanks voor je reactie. Heb alleen niet zo'n zin om mappen te verwijderen.. Helemaal niet als het niet zeker is of het wel de goede zijn :+

Moest net ook al systeemherstel uitvoeren omdat die raar deed, toetsenbord van mijn laptop deed ook niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat trouwens ook nogal vreemd is, is dat het toetsenbord zogenaamd de performance van Vista moet verhogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een gelukkige en tevreden 350 gebruiker (maar dan onder xp pro)

Het klavier is het pas volledig gaan doen (mn. mediatoetsen) nadat ik aan de pc ook een logitech muis hing en de logitech software ervoor installeerde.
Heel vreemd, hoort niet te kunnen, maar toch is het zo. Wellicht is dat voor jou de moeite van het proberen ook waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik kom net tot een andere conclusie.

Ik plug net een nieuwe 2gb usb stick in en die doet het ook niet. Gaat ook zeuren om drivers etc, zo'n ding hoort ook gewoon plug and play te werken.

Kan het zijn dat mijn usb poorten mol zijn? Of dat er iets is gewijzigd oid?
Het rare is dat mijn printer + muis (aangesloten op usb) prima werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klavier doet het niet op usb poort-x, op die poort doet usb stick het ook niet
en printer doet het wel op diezelfde poort, of ziet die op poort-y of z ?

(en dan lijkt dit me geen OH waardig topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ze doen het beiden niet, op geen enkele poort.

Ik begrijp er helemaal niets van.

Is het niet topic waadig dat nieuwe apparaten niet meer werken?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-08 20:46

r0b

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:15:
hmm, ik kom net tot een andere conclusie.

Ik plug net een nieuwe 2gb usb stick in en die doet het ook niet. Gaat ook zeuren om drivers etc, zo'n ding hoort ook gewoon plug and play te werken.

Kan het zijn dat mijn usb poorten mol zijn? Of dat er iets is gewijzigd oid?
Het rare is dat mijn printer + muis (aangesloten op usb) prima werken...
Vergelijkbaar met wat blackspot dus eerder schreef?
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:54:
Ben bang dat je de bekende Vista USB problemen hebt, waarschijnlijk werkt andere USB randapparatuur ook niet als je die nu voor het eerst zou inpluggen. Bij mij hielp het installeren van service pack 1. dus mocht je dit nog niet hebben gedaan.
Desalniettemin, heb je SetPoint 4.60 al geinstalleerd?
Zoja, is er dan iets veranderd in device manager?
Heb je de chipset drivers van je moederbord geinstalleerd?
32 of 64-bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:39:
ze doen het beiden niet, op geen enkele poort.
Ik begrijp er helemaal niets van.
Is het niet topic waadig dat nieuwe apparaten niet meer werken?!?
-NOFI-
Aha, ik begrijp het als volgt
* ik heb usb Overige Hardware X + Y
* deze doet het niet op mijn laptop
* usb printer en muis doen het wel.
(toch?)
Volgens mij heeft dat dan met OF je laptop OF met je operating system (?) te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:47:
[...]

-NOFI-
Aha, ik begrijp het als volgt
* ik heb usb Overige Hardware X + Y
* deze doet het niet op mijn laptop
* usb printer en muis doen het wel.
(toch?)
Volgens mij heeft dat dan met OF je laptop OF met je operating system (?) te maken.
Bedankt voor je reactie.

Ik zal even een nieuw topic maken en deze sluiten, want het probleem is anders dan ik in eerste instantie verwachtte.

// na wat gezoekt te hebben op het forum en Google ben ik erachter gekomen dat die al een heel oud probleem is. Je zou toch verwachten dat ze deze grappen wel gefixt hadden na een jaar.
Vista: *zucht.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 15:10 ]

Pagina: 1