Toon posts:

Kromme Loadplate (S775/ ASUS P5K)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn eerste topic, dus gegroet :)

In navolging van deze thread : Beugel socket 775 (dit ben ik niet trouwens)

Ik ben (voor t eerst) een eigen PC aan het bouwen en nu kom ik iets tegen waarvan ik vermoed dat het niet klopt. De load plate van de socket (het klepje wat OP de processor komt en dan met het hendeltje wordt vastgeklemd) is krom waardoor ik volgens mij veels te veel kracht moet zetten om het dicht te klemmen met de processor erin (zoveel dat het lipje begint te verbuigen.)

Ik weet dat je iets kracht moet zetten maar ik ben bang dat ik de socket pins zal slopen. Hoort de load plate zo krom te zijn?

http://img112.imageshack.us/img112/9046/dsc01866uu7.jpg

Groeten,
Jamie.

Verwijderd

Dat is wel erg krom.
Lijkt mij dat het niet zo hoort.
Kan je hem misschien weer rechtbuigen?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Anders een pic zeg meer dan gemiddeld 248 woorden.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 03-06-2008 21:49 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Rechtbuigen heb ik geprobeerd (de plate losgemaakt van de socket om niks te beschadigen uiteraard) maar het is een stevig stuk ijzer. Een bankschroef zou uitkomst bieden maar met een tang ging het niet.

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:08:
Anders een pic zeg meer dan gemiddeld 248 woorden.
???

Er staat een link bij de openingspost? Of worden die gefilterd (Imageshack)?

Verwijderd

Topicstarter
Werken deze pics wel?

Afbeeldingslocatie: http://img243.imagevenue.com/img.php?image=th_20936_dingessmall_122_375lo.JPG

Afbeeldingslocatie: http://img28.imagevenue.com/img.php?image=20937_DSC01865small_122_1166lo.JPG

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 23:09
Het lijkt mij ook veelste veel van het goede, is hier op T.net niet iemand die bij je in buurt woont en waar je de bankschroef even van mag gebruiken ?

Hengelo & Zaandam liggen zo ver uit elkaar anders had je hier wel even terecht gekunt :)

[ Voor 23% gewijzigd door Vaporized op 03-06-2008 21:36 ]

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan op mijn werk een bankschroef gebruiken maar het is dus niet normaal zo een kromme loadplate?

En Hengelo is niet om de hoek nee :D maar bedankt voor het aanbod.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:10:
Er staat een link bij de openingspost? Of worden die gefilterd (Imageshack)?
Nu niet meer.. proxy stond nog aan, mijnfout. (goede duidelijke pic trouwens.. die is echt té krom)

Verwijderd

Topicstarter
Okee, even laten bezinken... De bankschroef actie durf ik toch niet aan, het moet wel allemaal goed sluiten met de processor erin en de koeler erop, als ik dat verkl**t dan ben ik nog verder van huis. Dus er zit weinig anders op dan terug naar de winkel van de week.

Bedankt voor jullie hulp ieder geval :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
- Ligt je processor goed (hoekje en pinnnen?)
Ten tweede is dit gewoon garantie, ik zou het terugsturen dan maar een week wacht :).

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zoals ik kan zien: Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/us/2007/03/26/the_gigahertz_battle/socket-775.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hardwarelogic.com/articles/reviews/motherboards/Gigabyte_GA-965P-DS3/board_cpu_socket2.jpg

lijkt me die van jou wel heel erg krom

Hier is het duidelijk te zien:

http://www.windowsdevcenter.com/windows/2004/10/12/graphics/closingp4socket.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Viper® op 03-06-2008 22:26 ]

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Die is iid veel te krom ja. Ik denk dat je hem gerust wat kunt bijbuigen in een bankschroef hoor(iets ertussen voor het beschadigen), net zolang totdat hij nog licht gekromt is. Gaat er gewoon om dat de druk op het midden/randen van de cpu komt, je kunt er weinig aan verklooien ;)

Je kunt hem ook omgekeerd op een steen(met een doekje eronder) leggen, en dan een stukje hout nemen, die precies tussen de randen valt, en er dan een tik met een hamer op geven.

[ Voor 32% gewijzigd door pcgek op 03-06-2008 22:34 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Nou, als je garantie hebt zou ik 'm omruilen. Als het rechtbuigen fout gaat en je 'm alsnog moet inruilen/terugbrengen/RMA'en, heb je kans dat ze het mobo sowieso niet meer innemen. Zo krom hoort echt niet, wie weet wat het mobo nog meer doorstaan heeft ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Termi schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:23:
- Ligt je processor goed (hoekje en pinnnen?)
Ten tweede is dit gewoon garantie, ik zou het terugsturen dan maar een week wacht :).
Ja de processor ligt goed, Golden Triangle bij t hoekje (het is een Q6600 voordat jullie denken dat ik een AMD op een S775 probeer te proppen)

Het is altijd zo moeilijk om met dit soort dingen NOG een week te wachten ;) Er zit wel weinig anders op ben ik bang.

Jammer dat Alternate in Ridderkerk zit anders kon ik er nog zelf langs gaan.
Viper® schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:23
lijkt me die van jou wel heel erg krom

Hier is het duidelijk te zien:
Ja op dat plaatje zie je duidelijk het verschil met mijn situatie, een hoepel is nog niet eens zo krom.
pcgek schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:26:
Die is iid veel te krom ja. Ik denk dat je hem gerust wat kunt bijbuigen in een bankschroef hoor(iets ertussen voor het beschadigen), net zolang totdat hij nog licht gekromt is. Gaat er gewoon om dat de druk op het midden/randen van de cpu komt. Je kunt er weinig aan verklooien ;)
Ik ga er nog even een nachtje over slapen ieder geval ;)

Verwijderd

Topicstarter
Toch met een bankschroef en rubberen hamer in de weer geweest vandaag. Alles past perfect nu dus ik ben weer blij verder aan het bouwen, CPU cooler zit er ook al op...

Dus iedereen bedankt! :)

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:31:
Toch met een bankschroef en rubberen hamer in de weer geweest vandaag.
Je bent tweaker of je bent het niet ;) lol.

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-12 00:41

Dani86

AeroGeek

de vraag is nu alleen of jeje koeler nog goed kunt monteren.....

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Verwijderd

Topicstarter
n00bdani86 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:36:
de vraag is nu alleen of jeje koeler nog goed kunt monteren.....
En dat is gelukt, best makkelijk ook eigenlijk... Hij is al helemaal klaar en geinstalleerd en draaid als een (koud) zonnetje, geen problemen ondervonden en alle temps zijn goed... Tijd om muziek te gaan maken (want daar is ie voor!) :)
Pagina: 1