beeldscherm, garantie nodig of niet?

Pagina: 1
Acties:

• your_rival
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025
hallo mede tweakers,

ben van plan een beeldscherm te kopen (weet nog geen merk)
maar elke inet winkel zegt dat een extra garantie handig is,
ik weet niet hoe dit wettelijk is vastgelegd, mbt dode pixels.
Als laatste: zouden jullie een garantie van <75 euro betalen voor een beeldscherm van >200 euro?

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-01 18:40

sjirafje

No inspirational quotes here

Wanneer je een scherm koopt bij een online winkel heb je wettelijk het recht om het scherm binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden terug te sturen. Je kunt een scherm dus terugsturen wanneer het dode of luie pixels heeft. Je bent dan meestal wel de verzendkosten kwijt voor zowel het verzenden naar jou toe, als het verzenden van jou weer terug naar de shop.
Of shops daar zo blij mee zijn is een tweede. Ik heb wel van iemand gehoord dat een shop hem geen scherm meer wou verkopen zonder pixel garantie omdat hij in het verleden al eens een scherm terug gestuurd had.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:11

Onbekend

...

Ik raad je aan om wel eerst schermen in de winkel te vergelijken.
De dode pixel garantie is bij elke fabrikant iets anders, maar probeer uit te zoeken hoe webwinkels er mee om gaan. Wie draait er bijvoorbeeld voor de verzendingskosten op? (En hoeveel zijn die?)
Eigenlijk is die extra garantie niet per direct nodig omdat het eerste jaar je toch wel een degelijk product mag verwachten. In de jaren daarna moet je aantonen dat het defect niet door jou komt, om het nog onder een garantie te laten vallen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:19
Hier zijn al hele discussies over gevolgd. De laatste paar jaar durf ik vaak de gok wel te nemen, de schermen zijn mijn inziens stukken vooruit gegaan.
Je kunt ook op safe spelen. Een winkel als Mediamarkt doet nooit moeilijk (mijn ervaring) je kunt elke product dat je koopt binnen een week terugbrengen. Kreeg vorige week ook een mailtje van Azerty, die hanteert het luttele bedrag van 10 euro. Dat is nog een keer te overwegen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen technische vraag maar een shoppingvraag.

Move VB -> Shopping

Oslik blyat! Oslik!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03:15
Ik heb me destijds een 24" van acer gekocht die me 349€ + 40€ pixel garantie heeft gekost, ik neem het risico niet dat er een pixel kapot zou zijn. Stel je maar eens voor dat je juist een dode pixel naast je crosshair hebt in een shooter.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:05
Misschien kun je hem ook gewoon in een winkel kopen waar je altijd binnen een bepaalde termijn mag ruilen?

Verwijderd

Bedoeld de TS niet te vragen voor de pixelgarantie, dat deze bijvoorbeeld na 1 maand dode pixels krijgt.
1 dode pixel in je scherm, valt zover ik weet niet in de gewone garantie om gerepareerd te worden.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
dat ligt weer aan het merk/leverancier
Pagina: 1