Toon posts:

Linux VPN-server <-- Windows clients

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig om een communicatieserver op te zetten voor een bedrijf. Het ding gaat (kabel)internet verdelen, inbeltoegang (analoog + ISDN) bieden en ook VPN-toegang. En daar gaat het nu om.

Ik wil een VPN-server draaien onder Linnux waarmee het mogelijk is dat VPN-clients met een Windowsbak kunnen inloggen en zo op het lokale subnet terecht kunnen komen om bij de administratie te kunnen enzo.

Iemand adviezen/ervaringen met welke software aan beide kanten te gebruiken? En hoe zit het met dynamische IP's van clients?

Verwijderd

Topicstarter
Ow ja, als dit goed werkt dan ga ik de werknemers niet via direct inbellen maar via een internet-account laten connecten denk ik, scheelt een hoop telefoongedoe. Gewoon een 12move-accountje en dan VPN'en naar de server. Na connectie kun je dan alles wat via gewoon inbellen ook mogelijk is.

Id?

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Met FreeS/WAN zou het wel moeten kunnen. Alleen de windows clients zouden weleens een probleem moeten zijn, of je moet er een linux-doosje voor zetten (aan allebei de kanten dus). Kijk maar eens op www.freeswan.org/freeswan_trees/freeswan-1.8/doc/interop.html#10 daar staat precies hoe het met verschillende firewalls en andere OS-en samenwerkt.

Verwijderd

Topicstarter
Jaat, met aan beide kanten een linuxdoos is er niets aan het handje, dat kan wel ja. Maar het probleem is juist dat ik GEEN linuxdoos aan de clientkant wil/kan hebben.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Da's lastig, dan moet je het lijstje met windows-clients voor FreeS/WAN eens doorlopen denk ik. Of Win2K gebruiken maar dat is natuurlijk niet de meest ideale oplossing |:( Kijk het lijstje op die URL die ik eerder noemde maar eens door, daar moet wel wat tussenzitten denk ik.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
even zoeken op freshmeat levert me dit:

PoPToP - The PPTP Server for Linux .
en even verderop:
The current release version supports Windows 95/98/NT/2000 PPTP clients and PPTP Linux clients.
Dat lijkt me dus wel ongeveer wat je zoekt!

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
Pptp ben ik inmiddels ook tegengekomen, lijkt me idd wel interssant en ga het dan ook zeker eens uitproberen. Tnx allemaal.
Pagina: 1