Met veel plezier uiteindelijk een router gekocht met een 100 Mbit/s WAN poort. Want ik heb een glasvezelaansluiting tot 50 Mbit/s. Blijkt na veel zoeken en de fabrikant mailen, dat die 100 Mbit/s WAN poort niet verder komt dan een DOORVOERSNELHEID van 35~39 Mbit/s. Maar die maximale doorvoersnelheid staat niet vermeld als je een router koopt. Dus ben nu druk met verkoper bezig om tot een oplossing te komen. Vooralsnog een grote teleurstelling.
Dus ben intussen alweer op zoek naar een router die minimaal 100 Mbit/s en maximaal 1 Gb/s als doorvoersneldhied aankan. Want van die informatie over de poorten kan ik dus niets meer mee.
Moeilijke zoektocht (vooralsnog). Ben intussen nog niet verder gekomen dan een D-link DIR-655, waarvan via deze site SmallNetbuilder staat aangegeven dat deze het mogelijk gaat lukken om tot een doorvoersnelheid van ruim 230 Mbit/s te komen, ondanks dat het een Gigabit router betreft. en ook nog enigzins betaalbaar, 130~140 euro. De DGL-4500 heb ik nog niets van kunnen vinden (prijs?).
Een eventuele alternatieve kunnen wezen:
Linksys WRT350N (130 uero)
Linksys WRT600N (onbekend)
Netgear WNR854T (115 euro)
Nu zijn dit wel allemaal Wireless routers, welke natuurlijk ook best bekabeld te gebruiken zijn. Want ik zoek juist een niet Wireless router met dezelfde doorvoersnelheid specificaties als deze genoemden. Waarbij ik denk te veronderstllen dat deze mogelijk goedkoper kunnen wezen.
Wie kan mij verder hlpen in mijn zoektocht???
PS. Ja, ook de prijs telt mee....
Dus ben intussen alweer op zoek naar een router die minimaal 100 Mbit/s en maximaal 1 Gb/s als doorvoersneldhied aankan. Want van die informatie over de poorten kan ik dus niets meer mee.
Moeilijke zoektocht (vooralsnog). Ben intussen nog niet verder gekomen dan een D-link DIR-655, waarvan via deze site SmallNetbuilder staat aangegeven dat deze het mogelijk gaat lukken om tot een doorvoersnelheid van ruim 230 Mbit/s te komen, ondanks dat het een Gigabit router betreft. en ook nog enigzins betaalbaar, 130~140 euro. De DGL-4500 heb ik nog niets van kunnen vinden (prijs?).
Een eventuele alternatieve kunnen wezen:
Linksys WRT350N (130 uero)
Linksys WRT600N (onbekend)
Netgear WNR854T (115 euro)
Nu zijn dit wel allemaal Wireless routers, welke natuurlijk ook best bekabeld te gebruiken zijn. Want ik zoek juist een niet Wireless router met dezelfde doorvoersnelheid specificaties als deze genoemden. Waarbij ik denk te veronderstllen dat deze mogelijk goedkoper kunnen wezen.
Wie kan mij verder hlpen in mijn zoektocht???
PS. Ja, ook de prijs telt mee....