Toon posts:

[OSX] Visibility van applicaties andere accounts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dagdag,

Ik heb zojuist een nieuw account aangemaakt onder OSX. Nu zou ik bepaalde applicaties van de ene account niet zichtbaar willen hebben voor de andere account. Kan dit alleen door permissions te zetten? Door permissions te zetten kan de andere account die applicaties niet openen, echter zijn ze nog steeds zichtbaar in finder.

• xaveriussmet
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01-2023
Programma's in /Applications zijn voor iedereen zichtbaar.
Programma's in ~/Applications zijn alleen voor jezelf zichtbaar.

Of je kan, voor 'beheerde' gebruikers, instellen welke programma's ze wel/niet mogen gebruiken (Zie Systeemvoorkeuren om dat in te stellen)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie.
xaveriussmet schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:57:
...

Of je kan, voor 'beheerde' gebruikers, instellen welke programma's ze wel/niet mogen gebruiken (Zie Systeemvoorkeuren om dat in te stellen)
Ik kan dit nergens vinden onder systeemvoorkeuren.

• xaveriussmet
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01-2023
Systeemvoorkeuren -> Accounts -> selecteer degene die je wil beheren -> tabblad "Toezicht" -> daar kan je instellingen maken... met "Eenvoudige Finder" kan je per programma toegang verlenen.
(op Tiger is het zo, bij Leopard zijn die dingen onder handen genomen en ziet 't er iets anders uit geloof ik.. maar je vind 't wel ;) )

Als je er geen beheerde account van wil maken, of je wil je applicatie enkel bij jezelf zien, is het beter van deze gewoon in ~/Applications te plaatsen (en niet in "/Applications").

Succes :)