Problemen met creditering Samsung lcd tv

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 22:38
Een tijdje terug is mijn tv kapot gegaan (verticale strepen). Ik heb hiervoor samsung gebeld die een monteur hebben langsgestuurd, helaas was de tv niet meer te repareren en werd hij meegenomen voor creditering. De creditering werkte volgens selectro als volgt: Samsung zou door hun groen licht krijgen en vervolgens bij mijn dealer het inkoopbedrag terugstorten. Destijds heb ik mijn tv gekocht voor 799 euro, en nu heeft mijn dealer na lang oponthoud (foutje van samsung |:( ) het geld binnen gekregen. Maar hij beweert dat het slechts 365 euro is:
Er is geen geld gestort want zo werkt het niet.
Wel heb ik een duplicaat van een credit nota gehad.
Als u uw rekening nummer geeft dan kunnen wij u het geld overmaken.
De credit voor uw toestel bedraagt 365. Euro

Hopende u van dienst te zijn geweest.
Nu wil ik dit natuurlijk niet, want ik wil gewoon een werkende lcd tv van minstens 27 inch terugzien en met minstens dezelfde functionaliteit en eigenlijk ook gewoon van samsung. Hij zegt nu ineens dat alles buiten hem om is geregeld (terwijl ik hem overal van op de hoogte heb gehouden) en hij onttrekt zich van zijn verantwoordelijkheid. Samsung zegt idd dat hij mij een tv moet leveren en ze zeggen ook dat ze het inkoopbedrag hebben gestort (dat betwijfel ik). Ik zit dus tussen 2 vuren in waarvan vooral de dealer me erg onvriendelijk bejegend. Wat kan ik in deze situatie het beste doen en hoe kan ik dit zo snel mogelijk regelen.

PS. Het betreft een Electronic Partner en is ruim 1,5 uur rijden van mijn huis, vandaar dat ik enkel telefonisch contact heb, ik heb hem wel alle bonnen en brieven toegemaild. Ik wil niet zomaar voor niets er heen rijden.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:18
Je hebt het over "Een tijdje terug" en "Destijds".
Daar kan ik geen niets mee. Van belang is of er nog garantie is en hoe lang je hem al had.

• DarkShadow
Ja het valt ruim binnen de garantie periode, zou wel vreemd zijn als dat niet zo was en samsung een creditering startte. (1,5 jaar oud)

Verwijderd

Kijk even naar ontbinding van de overeenkomst. Volgens mij kun je in dit geval de overeenkomst ontbinden, aangezien het product onherstelbaar defect is gegaan en zij geen gelijkwaardig alternatief kunnen leveren. Bij ontbinding krijg je je volledige aankoopbedrag terug. Ik verwijs je hiervoor naar diverse topics binnen SG. Verwijs hiernaar in je gesprek met EP en zeg dat je wel bereid bent om bij hen een nieuwe tv te kopen indien zij meewerken. Wanneer zij niet bereid zijn om mee te werken dan ontbind je het contract (schriftelijk) en koop je de tv elders. Zo geef je ze een steuntje in de rug om wel een beetje mee te werken.

Probeer het nog 1 keer met het filiaal, daarna 1x met de filiaalmanager en daarna moet je omhoog in de keten. Houd je hierbij aan de feiten en geef geen extra info. Je hoeft helemaal niet te vermelden dat je eindeloos contact hebt gehad, schrijf gewoon dat je x aantal gesprekken hebt gehad en dat zij niet meewerken.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Die filiaalhouder kan natuurlijk van alles zeggen, het lijkt mij belangrijk dat samsung jou een bewijs overhandigt waarmee ze aantonen hoeveel geld ze over hebben gemaakt.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Hoelang had je garantie dan op die tv? Ook al mag je van een TV verwachten dat ie langer dan 1 jaar mee gaat. waar idd een bepaling over in het consumentenrecht staat, wil dat nog niet zeggen dat je meteen meer dan 1 jaar garantie hebt.

Na de garantieperiode zal er een verdeelsleutel worden gehanteerd aan de hand van de verwachte economische levensduur.

Het wordt hier wel vaak geroepen dat je automatisch 2 jaar garantie zou hebben maar zo werkt het helaas niet.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het is leuk dat Samsung jou informeert over hun activiteiten, maar als consument heb jij alleen te maken met je leverancier. Die moet zorgen voor een deugdelijk product dat aan jouw gerechtvaardigde verwachtingen voldoet. Als het apparaat abnormaal snel kapot gaat moet hij zorgen voor reparatie of een vervangend product, en als hij dat niet kan moet je de koop kunnen ontbinden.
Zie bijvoorbeeld consuwijzer voor je rechten, voorbeeldbrieven etc.

• DarkShadow
Saab schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:26:
Hoelang had je garantie dan op die tv? Ook al mag je van een TV verwachten dat ie langer dan 1 jaar mee gaat. waar idd een bepaling over in het consumentenrecht staat, wil dat nog niet zeggen dat je meteen meer dan 1 jaar garantie hebt.

Na de garantieperiode zal er een verdeelsleutel worden gehanteerd aan de hand van de verwachte economische levensduur.

Het wordt hier wel vaak geroepen dat je automatisch 2 jaar garantie zou hebben maar zo werkt het helaas niet.
Ik heb er wel 2 jaar garantie op, dat is niet de issue (gelukkig).

Het probleem met EP is overigens dat ze in principe zelfstandig ondernemers zijn, dus de filiaalmanager is in principe gewoon de eigenaar. Ik denk dus niet dat ik verder omhoog in de keten kan gaan.

Verwijderd

ElectronicPartner Nederland B.V.
Bezoekadres:
Marconiweg 2c
4131 PD Vianen Postadres:
Postbus 198
4130 ED Vianen
Tel.: 0347-364433
Fax: 0347-375413
Dit lijkt mij het hoofdkantoor. Kun je altijd even bellen als je er niet uitkomt.

Klik

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 21:24 ]

• DarkShadow
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:23:
[...]

Dit lijkt mij het hoofdkantoor. Kun je altijd even bellen als je er niet uitkomt.

Klik
Bedankt. Ik wacht het morgen even af, ben ook wel benieuwt naar de reactie van samsung en anders maar een belletje naar het hoofdkantoor.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 01:06
Modbreak:Topic moved, thank you for flying zeef© airways
Pagina: 1