Toon posts:

philips dvd speler maakt tikkend geluid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey.
ik heb een philips dvdr3330H speler.
Altijd goed gewerkt en gewoon tevreden over.
nu maakt hij sinds kort (onder t afspelen van een dvd) een tikkend geluid.
alsof de schijf in de lade op en neer gaat of ergens tegen aan tikt. dit doet hij niet constand maar steeds een minuut lang en daarna weer even niet.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zijn het dezelfde dvd`s die je bekijkt?

Ik heb het vroeger wel eens gehad met van die dvd`s met goedkope/onregelmatige opdruk... hierdoor raakt de spelers iets uit balans en dan hoorje je `m op bepaalde stukken zachtjes tikken :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Nee. het is met elke dvd, zowel orgineel als gebrand.
en t geluid is echt storend hard. t komt boven de dolby uit.

Verwijderd

Topicstarter
Weet helemaal niemand waar dit probleem aan ligt?
dan de philips "helpdesk" maar .

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-02 03:17
Lijkt me dat hij toch uit balans is of dat er iets aanloopt. Wordt een gevalletje klantenservice / garantie ben ik bang.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Wellicht een haar om de as gedraaid? heb ik ook eens gehad. haar weg, tik weg.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vanavond de waterpas er ff langs leggen. anders inderdaad bellen.

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Is het puur een tik geluid of heb je er eventueel ook een schavend geluid erbij.

Ik heb zelf een DVDR7300 van philips die het tikken ook doet af en toe, lijkt alsof lens/loopwerk tegen einde loopt of aan het scannen over de cd/dvd is.

Heb daarnaast ook schavend geluid alsof de cd/dvd over de bodem gaat tijdens het draaien.
naa een tijd afspelen verdwijnt geluid ook. bij mij is het niet de cd/dvd die op bodem loopt, geen beschadigingen kunnen ontdekken aan dvd's en cd's.
lijkt meer alsof loopwerk ergens langsheen schaafd.

Als bij opstarten het tikkend geluid er is heb ik ook tijd last van schavend geluid.
Ben er mee terug geweest voor garantie werk, recorder is opgestuurd geweest e-care in duiven.
Er waren geen afwijkingen geconstateerd.

Als je nog garantie hebt zou ik terug gaan, mogelijk dat het een voorbode is van de problemen die ik heb.

Verwijderd

Topicstarter
PBloem schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:07:
Is het puur een tik geluid of heb je er eventueel ook een schavend geluid erbij.

Ik heb zelf een DVDR7300 van philips die het tikken ook doet af en toe, lijkt alsof lens/loopwerk tegen einde loopt of aan het scannen over de cd/dvd is.

Heb daarnaast ook schavend geluid alsof de cd/dvd over de bodem gaat tijdens het draaien.
naa een tijd afspelen verdwijnt geluid ook. bij mij is het niet de cd/dvd die op bodem loopt, geen beschadigingen kunnen ontdekken aan dvd's en cd's.
lijkt meer alsof loopwerk ergens langsheen schaafd.

Als bij opstarten het tikkend geluid er is heb ik ook tijd last van schavend geluid.
Ben er mee terug geweest voor garantie werk, recorder is opgestuurd geweest e-care in duiven.
Er waren geen afwijkingen geconstateerd.

Als je nog garantie hebt zou ik terug gaan, mogelijk dat het een voorbode is van de problemen die ik heb.
thnx voor de tip. alleen heb ik voor zover ik kan bepalen niet een schavend geluid erbij... ik denk dat t echt t meest te vergelijken is met een dvd die in de lade loopt te bibberen zeg maar... maar ik ga zo ff de waterpas er langs halen en de bon opzoeken. kijken of er nog garantie op zit. zo niet, dan heb ik een reden om wat anders te halen. (vooral mn vriendin is gek op de opneem funtie :) )

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:17:
[...]

thnx voor de tip. alleen heb ik voor zover ik kan bepalen niet een schavend geluid erbij... ik denk dat t echt t meest te vergelijken is met een dvd die in de lade loopt te bibberen zeg maar... maar ik ga zo ff de waterpas er langs halen en de bon opzoeken. kijken of er nog garantie op zit. zo niet, dan heb ik een reden om wat anders te halen. (vooral mn vriendin is gek op de opneem funtie :) )
in de recorder zit als ik plaatjes van een repair guide bekijk en normale PC dvd recorder in
plaatje is wel van een ander model(DVDR615) maar basis zal redelijk gelijk zijn denk ik.
Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/129/dvdrei7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/5159/dvdr2or5.jpg

kan zijn dat er special model nodig is maar foto's lijken basis dvd recorder
Pagina: 1