Computers via mijn computer op internet*

Pagina: 1
Acties:

• ivorlandon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-03 19:50
Hoi allemaal

Ik wil graag zo'n netwerk thuis maken:

Modem -> Mijn computer -> Router met draadloze functie -> Andere computers die ook op internet willen via die draadloze functie

Ik heb wel gewoon mijn computer aan de modem en werkt altijd prima maar hoe moet ik die router op me computer aansluiten? en hoe moet ik mijn computer dan instellen hierop? Ik heb windows vista

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Groetjes, Rogier

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 21:24
hehe

je moet :

modem -> router -> computer
.........................-> andere computers

doen
je kunt dan nog kiezen of je je computers via draad wilt of ook wireless

you had me at EHLO

• ivorlandon
Die modem is al draadloos ;) dus mijn computer is altijd al draadloos. Maar ik wil gewoon zo een netwerk maken :P dat ik aangaf. Alleen als je mij kan uitleggen hoe ik dat moet instellen etc.?

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 10:49

jbr

Right back @ ya

Hallo en welkom op GoT. Lees allereerst dit even door. Dat zal al een heleboel helpen.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:18
Zoals je het wilt klinkt in jou ogen misschien mooi echter kleven er meer nadelen dan voordelen aan.

De nadelen zijn o.a.:
-je pc moet aan staan als andere willen internetten (dus vrijwel dag en nacht).
-je kunt problemen krijgen omdat je 2 routers hebt, tenzij je de router als switch/access point kunt instellen.
-het is in de meeste gevallen onveiliger, een router heeft vaak een ingebouwde firewall waardoor mensen van buitenaf niet snel erin kunnen komen, in een windows pc (daar ga ik even vanuit) zitten veel exploits in die nog niet opgelost zijn.

Voordelen?
Ik zie er eigenlijk geen omdat je al een router hebt.

Maar goed om je op weg te helpen, je zegt eigenlijk niets over je systeem dus ik ga er vanuit dat je windows xp hebt.

Je gaat naar je netwerk verbinding die bij de modem verbonden is en je zet daar de optie aan andere gebruikers mogen gebruik maken van deze netwerkverbinding.

Denk er wel aan dat je 2 netwerkverbindingen moet hebben hiervoor, 1 van de modem naar je pc en 1 van je pc naar de router.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• sjongenelen
  • Laatst online: 10-03 21:24
hij heeft vista :) maar wat hij wil slaat nergens op, tenzij hij wil monitoren...

maar iemand zonder verstand ervan zou ik er niet aan beginnen

you had me at EHLO

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:18
Ow ik zie het, nou ja in vista werkt het op dezelfde manier ongeveer en de nadelen zijn daarvan hetzelfde ;)

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• ivorlandon
ja ik wil monitoren..en hoe zou het dan in vista moeten?
en iedereen die hier iets vraagt heeft toch ergens geen verstand van:P

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

2e netwerk kaart erbij en dan Internet Connection Sharing aanzetten lijkt me toch....

Of even een programmatje zoeken die NAT ondersteund.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Hoe wil je gaan monitoren als je deze setup zelf nog niet eens op kan zetten. :?
Volgens mij heb je dan verder geen kennis van netwerken of zie ik dat verkeerd?
Wat wil je overigens gaan monitoren als ik vragen mag?

Daarnaast kun je dit gewoon doen met XP of Vista, en 2 netwerkkaarten. (Echter weet ik niet of je dan op eenvoudige wijze kan monitoren...)

Om een brug op te zetten (dus zonder enige vorm van routing of wat dan ook op je pc) doe je als volgt.
Open in configuratie scherm je netwerkverbindingen, selecteer de twee juiste en door middel van je rechtmuisknop kun je een netwerkbrug opzetten. Even wachten en het zou moeten functioneren.
(Mits je de wirelessrouter enzo goed hebt ingesteld.)

Daarnaast wil je alles draadloos doen, of alleen verbinding naar de andere computers?
Want dan moet die router alleen als accespoint functioren zoals hierboven al wordt gezegd.

No signature found

• twister00004
  • Laatst online: 04-08-2025
je wilt helemaal niet monitoren :P
je wilt dat alle pc's internet hebben zeg je.

setup:
Je wireless router verbind je met de modem.
De router vervangt jou dail in setup en zal dus altijd online zijn.
Vervolgens DHCP aanzetten en huppa gaan!!

echter als je deze config werkend hebt, heb je naar mijn idee aardig verouderde shit :P

koop bij een winkel een modem/router in 1!

[ Voor 16% gewijzigd door twister00004 op 03-06-2008 20:44 ]

Pagina: 1