Toon posts:

Vreemd beeld plotseling 8600GT

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb een probleem.
Als 1e wil ik even vertellen dat ik geen complete noob ben met computers, ik ben hobby matig er zeer regelmatig mee bezig (o.a. voor bekenden pc's opnieuw installeren/bouwen enz.)

Om ff bij het probleem te komen...
Gezien het onweer gister had ik mijn pc uitgezet(op de uitknop geduwd, niet de juiste manier).
Nu start ik vanmorgen de pc op en in 1e instantie nix te merken totdat ie in vista kwam (niet het opstartscherm maar het normale), nu zie ik allemaal vierkante blokjes in mijn scherm bestaande uit groene of rode lijnen (afhankelijk welke kleur op de 8ergrond zit.

andere pc aan scherm gehangen en gewoon normaal beeld.
pc opgestart in andere vista install en xp weer hetzelfde probleem |:(
Drivers videokaart en monitor opnieuw geinstalled helpt ook niet. :'(

Heeft iemand enig id wat dit kan zijn en wat er aan te doen is?

PC:

Gigabyte GA-P35-DS3 Mobo
Intel Q6600 processor
Club 3d 8600GT Grafische kaart
4GB kingston hyperx ram
1.19TB over 4 HD's
en de rest is nie zo boeiend denk.

Alvast bedankt!

Mvg John

Verwijderd

Probeer de grafische kaart eens in een andere PC, als die dan geen problemen geeft, weet ik niet zo onmiddelijk wat er aan de hand kan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
zou het graag proberen al1 ben ikzelf de enigste die ik weet met pci express :|
wat ik zelf ook vreemd vind is dat ik met het opstartscherm wel normaal beeld heb

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm...

Net ff drivers helemaal verwijdert en zonder drivers heb ik normaal beeld op het formaat na.
Drivers opnieuw geinstalleerd probleem ook weer trug.
Houd dit in dat de kaart kapot is?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De kaart kan stuk zijn maar het hoeft niet. Zonder drivers gebruikt Windows je videokaart niet meer voor het versnellen van bijvoorbeeld het scrollen. Hij wordt dus veel minder intensief gebruikt en fouten zullen niet zo snel voorkomen.

De beste manier lijkt me om de kaart eens in een andere computer te testen of een andere videokaart in jouw computer te proberen.

Je kan ook eens proberen je core en geheugen te onderklokken. Haal de kaart ook eens uit je PC en steek hem er opnieuw in.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bovenstaande had je ook zelf kunnen bedenken. Ook dat je prima een PCI (dus geen PCIe) videokaart kunt gebruiken voor testdoeleinden. Als jij niet gelijk over uitwisselmogelijkheden beschikt is dat waar je aan moet werken. Wij hebben geen glazen bol en kunnen je niet vertellen wat er mis is zonder dat je zelf eea uitsluit.

Ik mis een beetje de eigen inzet, dus dit topic gaat dicht (GoT is geen helpdesk :o )

[ Voor 30% gewijzigd door dion_b op 04-06-2008 11:20 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.