Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen, ik heb vandaag van m'n Vista 64-bits systeem een dual boot systeem met Vista en XP Professional gemaakt. Het instellen van het dual boot systeem verliep nagenoeg vlekkeloos dus daar was ik al blij mee :P Nu heb ik echter een probleem, alle programma's op de partities naast die van Vista en XP, die onderdelen geïnstalleerd hebben op de Vista partitie/andere partities krijg ik niet aan de gang onder XP omdat alle associaties die de programma's hebben op de een of andere manier niet worden herkent/verneukt zijn (ook missen er veel .dll bestanden of wordt er weer gevraagd naar CD-Keys en dergelijke). Weten jullie of hier een makkelijke oplossing voor is of moet ik ze allemaal opnieuw installeren binnen XP? Of kan ik delen van mijn Vista schijf kopieren naar mn XP schijf?

Hoe werkt het eigenlijk als je spellen die bijvoorbeeld gebruik maken van savegames in My Documents wilt installeren? Moet dat ook tweemaal om ze zowel in XP als Vista werkende te krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Verschillen in Vista en XP zijn veelste groot om gewoon te gaan kopieren, je zal inderdaad een zooi register-waardes en vitale bestanden missen voor het uitvoeren van de programma's.
Je moet denk ik gewoon de software onder XP her-installeren (of de repair optie die in veel installers zit proberen).

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:01

_Apache_

For life.

Rechtermuisknop op de map mijn documenten in xp, locatie aanwijzen, zohoef je geen 2e savegame te maken oid. Gewoon 1 map, naar 2 os'.

Heb je alles wel netjes op verschillende partities staan? Dat begrijp k niet helemaal uit je verhaal namelijk.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
_Apache_ schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:11:
Rechtermuisknop op de map mijn documenten in xp, locatie aanwijzen, zohoef je geen 2e savegame te maken oid. Gewoon 1 map, naar 2 os'.

Heb je alles wel netjes op verschillende partities staan? Dat begrijp k niet helemaal uit je verhaal namelijk.
Je kunt bestanden (documenten) wel onder twee verschillende besturingssystemen gebruiken maar programma's zul je voor elk besturingssysteem apart moeten installeren, zoals criminal ook al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om een praktisch voorbeeld te geven:

Ik ben veel bezig met muziek en heb al mijn programma's en VST's op een partitie van 300GB (I:) staan. Sommige van deze programma's hebben delen geïnstalleerd op mijn Vista partitie (C:), zoals registratieinfo, presets, .dll-bestanden. Wanneer ik binnen mijn Windows XP installatie (D:) die programma's op wil starten herkennen ze deze informatie niet meer en wordt er gevraagd naar directories van bestanden en naar registratie e.d. Van een deel van deze programma's heb ik de installatie niet meer, daarom vroeg ik of er misschien een handige manier was d.m.v kopiëren om dit te fixen zonder alles opnieuw te moeten installeren.

Anyway, het komt er dus op neer dat ik voor toekomstige installaties van zulke programma's ze ook altijd twee keer moet installeren? Dan installeer je dus eigenlijk alleen de data die niet op de (in mijn geval I:) partitie worden geïnstalleerd twee keer onder beide systemen?

Edit: Is er een manier om registerwaardes te kopieren van Vista naar XP?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:21:
Om een praktisch voorbeeld te geven:

Ik ben veel bezig met muziek en heb al mijn programma's en VST's op een partitie van 300GB (I:) staan. Sommige van deze programma's hebben delen geïnstalleerd op mijn Vista partitie (C:), zoals registratieinfo, presets, .dll-bestanden. Wanneer ik binnen mijn Windows XP installatie (D:) die programma's op wil starten herkennen ze deze informatie niet meer en wordt er gevraagd naar directories van bestanden en naar registratie e.d. Van een deel van deze programma's heb ik de installatie niet meer, daarom vroeg ik of er misschien een handige manier was d.m.v kopiëren om dit te fixen zonder alles opnieuw te moeten installeren.

Anyway, het komt er dus op neer dat ik voor toekomstige installaties van zulke programma's ze ook altijd twee keer moet installeren? Dan installeer je dus eigenlijk alleen de data die niet op de (in mijn geval I:) partitie worden geïnstalleerd twee keer onder beide systemen?

Edit: Is er een manier om registerwaardes te kopieren van Vista naar XP?
Sure, zoek te registerkeys van je programma in Vista op, exporteer ze en importeer de register waardes in XP, maar ik denk niet dat ik je hoef te vertellen dat sleutelen in het register soms meer kapot kan maken dan je lief is, dus ik raad het je af.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
MuisM4t schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:13:
[...]

Je kunt bestanden (documenten) wel onder twee verschillende besturingssystemen gebruiken maar programma's zul je voor elk besturingssysteem apart moeten installeren, zoals criminal ook al aangeeft.
Zou wel knap zijn, een soort van compatibiliteit dat je zowel in Vista als in XP modus kan opstarten. Als je dan iets in Vista wijzigt dat het ook gebeurt in XP.

Langs de andere kant heeft het wel niet echt zoveel nut, maarja...

[ Voor 7% gewijzigd door TaraWij op 03-06-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt iedereen. Dat wordt dan maar installeren geblazen :)
Pagina: 1