Siemens 5890 SDSL Modem: Uitgaande VPN geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-03 21:11

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Zoals de titel al zegt; ik krijg met geen mogelijkheid een uitgaande VPN-verbinding voor elkaar.

Probleem is al een keer eerder hier op GOT voorbij komen zetten maar daar haal ik geen oplossing uit:
Siemens 5890 SDSL Modem: Uitgaande VPN geblokkeerd

Iemand een idee?

Instellingen zijn verder gewoon zo standaard als het maar zijn kan; modem/router met publiek IP-adres, intern lokale IP-adressen en HTTP, HTTPS en FTP werken allemaal gewoon wel.

Ben zelf bang dat het ergens aan de modem ligt: Siemens 5890 SDSL Modem

Nikon D7000

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
anyone??!!

Volgens mij is dit de standaard modem die je krijgt bij KPN SDSL dus meer mensen moeten dit apparaat hebben??!!

Nikon D7000

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Wat voor uitgaande VPN? Cisco IPSEC? PPTP-verbinding?

Vicariously I live while the whole world dies

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Vicarious schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:48:
Wat voor uitgaande VPN? Cisco IPSEC? PPTP-verbinding?
beide :(

Nikon D7000

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om te zoeken naar een vinkje of optie die VPN Passthrough heet en geprobeerd hebt om de firewall compleet uit te schakelen?

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Ik heb dezelfde router. Op zich best een goed ding alleen de VPN is waardeloos :?
Ik ga binnenkort overstappen op een Cisco 878 (maar wacht nog ff op config voorbeeld hier op GOT)

VPN krijg ik alleen werkend als de complete firewall uit staat.

Er is echter wel een verschil tussen de verschillende VPN's. Namelijk Cisco VPN werkt bij mij wel en Windows VPN werkt niet als de firewall aan staat.

Succes.

• Eggie_lwd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11-2022
Even een schopje omdat ik uit dit topic geen antwoorden heb gehaald en inmiddels meer info heb.

Ik heb ook een VPN proberen op te zetten door dit modem heen. In ons geval middels een Zywall VPN router achter dit modem. Even een onderzoekje gedaan... Volgens de CLI guide van siemens is er wel een VPN passthrough optie die aan of uit kan. Standaard staat deze optie UIT, aangezien de Siemens 5890 zelf een VPN router is.

Klik hier om naar de Efficient download site te gaan, hier kun je ook die CLI guide downloaden. Zie pagina 821 van dit PDF document.

Via web-beheer kun je volgens mij ook VPN passthough uit en aanzetten, alleen wordt het daar NAT passthough genoemd. Om zeker te zijn zou ik de CLI guide manier proberen.

Ik ga bovenstaand binnenkort proberen, zoals gezegd met een Zywall2 router erachter. Ik laat nog weten hoe dat gegaan is.
Pagina: 1