Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:14
Ik ben hier nu al een tijdje naar op zoek, maar helaas nog nergens een oplossing gevonden.
Ik heb een bluetooth headset (Nokia BH-303) die via een bluetooth dongle (Sitecom CN-512), verbonden is met mijn computer (Xp, SP2).

Deze headset gebruik ik eigenlijk alleen in combinatie met skype. Nu is het zo dat ik nog mijn computer nog de headset de hele dag/nacht heb aanstaan. Dus deze moeten dan weer opnieuw met elkaar verbonden worden.
Daarnaast luister ik ook nog wel eens een muziekje op deze computer, via een versterker, dat geluid wordt naar de standaard geluidskaart gestuurd. Dit werkt op zich allemaal ok.

Probleem hierbij is dat wanneer de verbinding tussen headset en computer gelegd wordt Windows/Bluetooth driver (?) besluit om de standaard sound device (in "Control Panel->Sound and Audio Devices" tabblad "audio") in te stellen op de bluetooth device ipv de standaard geluidskaart.
Dit wil ik dus niet! Weet iemand een oplossing zodat dit niet gebeurt.

Enige wat ik tot dusver kon bedenken was the "Use only default devices" aan te zetten, maar dat maakt geen verschil.).
Ook kan ik nergens bij de bluetooth settings een dergelijke optie vinden.

Hmmmm, volgens deze gozer is het dus een standaard 'feature' http://www.geekzone.co.nz...sp?ForumId=8&TopicId=4315
Blijf het verrot vinden, kan op zich in bepaalde audio programma's wel aangeven welke driver hij moet gebruiken, maar zelfs dan switched hij nog als er een bluetooth headset wordt verbonden...sigh...

[ Voor 12% gewijzigd door PaveloW op 06-06-2008 10:32 ]