Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:04
Dag allemaal,

Ik werk sinds maandag bij een nieuwe baas (tijdelijk) via een uitzendbureau,
Nu werd mij vrijdag verteld dat ik om 8 uur moest beginnen en dat ik de eerste 2 dagen niets betaald krijg omdat dit een training is.

Wat ik nu het ergste vind dat ze mij nu werk voorschotelen waar het bedrijf gewoon geld aan verdient.

Heeft er iemand iedeeen voor me wat ik kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Ik zou zeggen: lees het contract door en informeer bij het uitzendbureau of dit de normale gang van zaken is en of dat mag :)

T is pas 16u dus ze zullen vast nog wel bereikbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

heb je getekend voor 2 dagen onbetaalde training?

Zo niet, uitzendbureau bellen en zeggen wat er aan de hand is.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
het uitzend bureau deelde me dit mee,

ze vertelde me dit is een stukje investering. aangezien ik hier tot december kan werken dan.

Ik heb dit ook al aangegeven dat ik dit niet leuk vond en bij de leiding bij dit bedrijf heb ik ook al aangeklopt. En die vertelde mij ook dat dit een stukje investering was. En het bedrijf anders voor dit project te veel geld kwijt zou zijn aan opleiding.

Is er toch een optie om de uren die ik productie draai in geld om te zetten.

want die training ben ik mee akkoord gegaan, maar nu gaan ze mij productie laten maken en verdienen geld. en ik zie daar niets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 20:24

MeNTaL_TO

The future is not set

Je kan het hard spelen en zeggen dat ze de pot op kunnen of het doen, ik ben het met je eens dat het diefstal is, omgedraaid krijg je deze goedkeuring nooit.

Onbetaald ok, maar dan wel 2 vakantiedagen er voor terug, maar ben bang dat je dat zelfs kan vergeten. Veel mensen die werk zoeken he, krijg je dit soort dingen. Take it or leave it.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Wat voor een training is het?

Is het een training waar je buiten het bedrijf ook nog wat aan hebt, of is het alleen toepasbaar binnen dit bedrijf?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:47

beany

Meeheheheheh

BurnerT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:06:
want die training ben ik mee akkoord gegaan, maar nu gaan ze mij productie laten maken en verdienen geld. en ik zie daar niets van
De training bestaat uit productie draaien??

Wat is de baan eigenlijk? En wat is de training precies?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
het hangt er natuurlijk vanaf hoe sterk je staat met eventuele alternatieven... maar als er een alternatief voor handen is zou ik tegen het uitzendbureau / bedrijf zeggen dat ze het maar uitzoeken zonder mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

(jarig!)
kan je makkelijk ander werk vinden? zit je erg krap?

Ik zou persoonlijk zeggen dat die opleiding is om voor hun productief te werken is niet voor je eigen ontwikkeling en je dus verwacht dat dat gecompenseerd word (met salaris of vrije dagen).
Zo niet is het jammer maar helaas, ik ga niet gratis werken..

Bel de rechtswinkel ff om te kijken hoe het wettelijk geregeld is zou ik zeggen.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:56

Nitai

Live the life you love.

Ik zie het probleem niet. Als je het hier niet mee eens bent dan stap je op. Maar 2 dagen onbetaald, tsja, dat valt toch wel mee. Je krijgt er opleiding voor terug (wat ook geld kost).

Normaliter krijg je een vergoeding, maar dat is geheel afhankelijk van het soort werk en de branche waar je in zit. Als ik training krijg, dan valt dit soms ook in de avonduren waar ik niet voor betaald krijg. Het ligt er maar net aan hoe je dit afspreekt met je werkgever tijdens het opstellen van een contract.

Daarbij komt nog dat er een tussenschakel zit tussen jullie. Het bedrijf betaalt al de hoofdprijs aan het uitzendbureau. En een uitzendbureau belooft al heel snel zaken alvorens dat voorgelegd te hebben aan een sollicitant. In dat opzicht zou ik vergoeding vragen bij de uitzendbureau.

Was je direct in dienst bij dat bedrijf, dan had je vast wel een vergoeding gehad.

[ Voor 27% gewijzigd door Nitai op 03-06-2008 16:22 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
Wij berekenen hier Energie labels voor huizen,

en we moeten een beetje gewoon worden met het systeem en leren hoe we deze tekeningen moeten lezen.

Dus het is een interne opleiding

En ik vanaf 2 uur vandaag kome ze aanslepen met officiele tekeningen die we inmoeten voeren.

dus van 2 tot 5 (nog 40 min) zit ik dan geld te verdienen waar ik niets van krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:56

Nitai

Live the life you love.

Dat klinkt bedrijfsspecifiek, dus dan zou daar gewoon een vergoeding aan vast moeten zitten. En op welke manier is dat nog een investering in jezelf? Ga je heel je leven alleen met dat systeem werken? (is soms mogelijk.. maar dat lijkt me sterk).

Ik denk dat ze je vakkundig een oor aangenaaid hebben :|

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

Dan doe je het niet. Als je het er niet mee eens bent moet je dit vooral niet doen :?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Het is bij elk bedrijf normaal dat je ingewerkt moet worden. Ik heb nog nooit meegemaakt dat dat in je eigen tijd moet. Klinkt als uitknijpen, onderste uit de kan halen.

Je hebt aan deze opleiding verder weinig aan. Het bedrijf heeft er ook baat bij dat je deze opleiding doet, en dus is het onzin om dat in je eigen tijd te doen.

Wist je dit eigenlijk van te voren? Of werd je verrast toen je vanochtend binnen kwam?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 17:18

Quinie

.nl

Inwerken waar het bedrijf uiteindelijk zelf ook nog het voordeel van pakt :)
Doen ze slim dat niet te betalen. Ik zou zeggen.. doei

ps. Je uitzendburo zal dan wel niet zo happy met je zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Quinie op 03-06-2008 16:31 ]

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
Ik kreeg het de vrijdag avond voor dat ik moest gaan werken te horen.

Ik ga gewoon mijn uren brief invullen en inleveren ik zie wel hoe het loopt thanx voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quinie schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:29:
Inwerken waar het bedrijf uiteindelijk zelf ook nog het voordeel van pakt :)
Doen ze slim dat niet te betalen. Ik zou zeggen.. doei
Natuurlijk kan TS doen, de uitspraak
is hier van toepassing. Of TS accepteert het en blijft er werken, of TS gaat moeilijk doen en wordt de laan uitgestuurd. Erg zwart-wit misschien maar TS moet er nog wel een half jaar lang met plezier werken ;)
En wat is nou 2 dagen onbetaald werk: een druppel op een gloeiende plaat behalve als je je financiele situatie niet goed in orde hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66829

Heb je overigens nog een rechtsbijstand verzekering. Misschien kan je daar wat uithalen, mocht het verkeerd uitpakken. Hier zit vaak ook een stuk dekking voor inkomen bij.
Gewoon doorsturen en zij handelen het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
nou ja ik heb nu al een maand TWEE maanden niet gewerkt sinds dat ik terug kom uit zwitserland en me geld is toch wel aardig op, ik hoop mijn diesel te kunnen betalen tot volgende week woensdag (dan krijg ik betaald)
Anoniem: 66829 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:34:
Heb je overigens nog een rechtsbijstand verzekering. Misschien kan je daar wat uithalen, mocht het verkeerd uitpakken. Hier zit vaak ook een stuk dekking voor inkomen bij.
Gewoon doorsturen en zij handelen het af.
daar had ik nog niet aan gedacht thanx die hebben me al meerdere malen goed geholpen :)

[ Voor 52% gewijzigd door BurnerT op 03-06-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Anoniem: 204528 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:32:
[...]

En wat is nou 2 dagen onbetaald werk: een druppel op een gloeiende plaat behalve als je je financiele situatie niet goed in orde hebt.Erg zwart-wit misschien maar TS moet er nog wel een half jaar lang met plezier werken ;)
Opzich niks idd. behalve dat je die culture gewoon in stand houd. Zo lang er mensen dit accepteren blijven ze het doen. Ik denk niet dat ik 1/2 jaar met plezier voor zo'n baas zou kunnen werken. Maar dat ben ik.

rechtsbijstand verzekering = wel eigen risico van 100 euro ofzo vaak

[ Voor 29% gewijzigd door Quinie op 03-06-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
neen ze bekijken hoe groot de kans is om te winnen, en als ze hem kunnen winnen gaan ze er achteraan en dan verhalen ze de kosten bij de tegenpartij

ik heb bij het 1e topic gezet dat dit een tussen baan is

dus gewoon om geld te verdienen tot ik een goede baan heb, liefst weer in zwitserland

[ Voor 33% gewijzigd door BurnerT op 03-06-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
Zie het nog wel zo zijn dat het bedrijf het uitzendbureau die 2 dagen wel betaald maar het uitzendbureau JOUW NIET .....

Zou niet de 1e x zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 09:55
BurnerT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:00:
Dag allemaal,

Ik werk sinds maandag bij een nieuwe baas (tijdelijk) via een uitzendbureau,
Nu werd mij vrijdag verteld dat ik om 8 uur moest beginnen en dat ik de eerste 2 dagen niets betaald krijg omdat dit een training is.

Wat ik nu het ergste vind dat ze mij nu werk voorschotelen waar het bedrijf gewoon geld aan verdient.

Heeft er iemand iedeeen voor me wat ik kan doen
Dit is profiteren van, een bedrijf/onderneming moet dit risico voor zich nemen, tenzij het vooraf was afgesproken als stage, dit is schijnbaar niet het geval.Uitzendbureau is ook vet fout, zijn ze geen lid van de ABU?(uitzend cao).
Mocht het nog zo zijn,dat je binnen deze korte werkperiode(tot dec) je ziek wordt, blijf je lekker 2 dagen extra thuis(verlofdagen). Als je niet tot een schikking komt.

[ Voor 10% gewijzigd door thefxr op 03-06-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Nitai schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:19:
Ik zie het probleem niet. Als je het hier niet mee eens bent dan stap je op. Maar 2 dagen onbetaald, tsja, dat valt toch wel mee. Je krijgt er opleiding voor terug (wat ook geld kost).
Maar de volgende keer is het 3 dagen... en dan 4 en dan 5... :(

Bij mij werkt het heel simpel:
Als ik iets doe voor m'n werkgever, of dat nou thuis is in m'n vrije tijd of niet.
Zolang het niet iets voor mijzelf is, kost het mijn werkgever arbeidsuren. sim-pel.
Wil ie dat niet betalen/compenseren? Dan werk ik niet.
(niet dat ik in de hier geschetste situatie zit, maar ik wil ermee aangeven dat ik bij onbetaald werk ook gewoon niets doe of vertrek, de andere optie is dat ik er voor betaald word en wel werk).

@TS:
Jij moet kiezen maar als ik op jouw stoel zat, was ik nadat ik navraag had gedaan en geprobeerd heb om de boel recht te breien gewoon aangekondigd vertrokken.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

thefxr schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:40:
[...]

Dit is profiteren van, een bedrijf/onderneming moet dit risico voor zich nemen, tenzij het vooraf was afgesproken als stage, dit is schijnbaar niet het geval.Uitzendbureau is ook vet fout, zijn ze geen lid van de ABU?(uitzend cao)
Goede posting, zeker dat over de ABU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
Kijk ik wil helemaal geen stennis schoppen hier, ik wil hier gewoon blijven werken.

Maar ik wil gewoon weten hoe ik sta als ik deze 2 dagen uitbetaald wil hebben, of nog beter gezegt die training ok, maar ik zit hier nu al vanaf 2 uur omzet te maken voor dit bedrijf en dat vind ik niet kunnen.

Ik rijd zometeen naar het uitzend bureau toe (tot half 6 open) en misschien kunnen we tot een uitkomst komen.

Ik laat het nog wel weten

thanx @ iedereen voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quinie schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:38:
[...]

Opzich niks idd. behalve dat je die culture gewoon in stand houd. Zo lang er mensen dit accepteren blijven ze het doen. Ik denk niet dat ik 1/2 jaar met plezier voor zo'n baas zou kunnen werken. Maar dat ben ik.
Tja, maar er zullen wel vaker dingen in het leven voorvallen waar je het niet mee eens bent maar die je gewoon moet 'slikken' ;).

Daarbij: BurnerT heeft blijkbaar geld nodig en ik denk dat ze zowel bij het bedrijf als bij het uitzendbureau niet zo blij zullen zijn als BurnerT er een groot probleem van gaat maken. Daaraan gekoppeld mag ik hopen dat de wet zo in elkaar zit dat als BurnerT op basis van deze 'weigering' de baan verliest hij geen recht krijgt op een werkelozenuitkering |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
Oooh maar ik heb me zelf al goed ingenesteld hier. Ik toon veel initiatief, ik spreek de mensen beleefd aan.

En ze zien dat ik me graag vast bijt in dingen die ik graag voor elkaar wil hebben. dus ontslaan doen ze niet meteen.

Maar ik kan het wel proberen natuurlijk :) en dat van geld nodig hebben. ja na 2 maanden raken de liquiede middelen wel op ja |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 19-05 20:24

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 204528 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:32:
[...]

Natuurlijk kan TS doen, de uitspraak

[...]

is hier van toepassing. Of TS accepteert het en blijft er werken, of TS gaat moeilijk doen en wordt de laan uitgestuurd. Erg zwart-wit misschien maar TS moet er nog wel een half jaar lang met plezier werken ;)
En wat is nou 2 dagen onbetaald werk: een druppel op een gloeiende plaat behalve als je je financiele situatie niet goed in orde hebt
In dat geval mag jij mijn werk wel dagen onbetaald overnemen, wat zijn nu 2 dagen onbetaald productiewerk :+
Het kan zijn dat ie er nog maanden werk heeft, het kan evengoed zijn dat het bij die 2 dagen blijft en als je dat 10 keer flikt, heb je als bedrijf toch een FTE bespaard.
Relatief gezien zijn die 2 dagen best wel flink in verhouding met de contractdagen na die tijd.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan het wel proberen, maar ik denk dat je werkgever niet blij zal zijn als je er allerlei wetten en regels gaat bijhalen, etc. Zorg dan in ieder geval dat je je op tijd terugtrekt en niet te veel stennis gaat maken over deze 2 dagen...
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:52:
In dat geval mag jij mijn werk wel dagen onbetaald overnemen, wat zijn nu 2 dagen onbetaald productiewerk :+
Relatief gezien zijn die 2 dagen best wel flink in verhouding met de contractdagen na die tijd.
Als ik later een baan echt nodig zal hebben zou het niet eens in mij opkomen om 'moeilijk' te gaan doen over 2 daagjes onbetaald leren wat ik precies moet doen voor die baan.

En als ik mezelf in een luxe positie bevindt dan zou ik nog steeds niet zo snel moeilijk doen over werktijden en wel/geen vergoeding. Ik werk ook vaak genoeg een half uurtje of een uurtje door op mijn werk zonder dat ik deze uren claim: hoort er gewoon bij en ik verwacht ook dat mensen voor mij klaar staan in hun vrije tijd :) Je werkt immers voor een bedrijf om het bedrijf draaiende te houden, niet om alleen maar je portemonnee zoveel mogelijk te vullen

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 204528 op 03-06-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

semi
offtopic:
weer een reden om te :r over die energie labels, als jan uitzendknaap (no offence naar TS) dat in 2 dagen even zich eigen kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
BurnerT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:21:
Wij berekenen hier Energie labels voor huizen,
Klinkt als heel veel geld verdienen met bar weinig werk voor het bedrijf! En daarbij zijn energielabels dubieus, omdat naar de klant toe totaal niet duidelijk is hoe het wordt berekend...
Mijn idee: niet doen! Ik zou zelf namelijk weigeren 2 dagen gratis te werken.

Dat "het is een stukje investering" kan je mooi terugkaatsen: jouw baas kan 2 dagen salaris in jou investeren!

[ Voor 11% gewijzigd door RemcoDelft op 03-06-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
Hahaha ja daar hebj e echt volkomen gelijk in littlejoannes we zitten hier met 20 uitzendkrachten labels te berekenen onder de naam van een gecertificeerd persoon die zogenaamd al deze labels op zijn naam uitgeeft 8)7

Wie weet hoeveel geld ze hier mee verdienen
RemcoDelft schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:57:
[...]

Klinkt als heel veel geld verdienen met bar weinig werk voor het bedrijf!
het bedrijf verdient er veel mee. Wij uitzend pikkies verdiene geen reet :/ was ik maar in zwitserland gebleven :|

[ Voor 37% gewijzigd door BurnerT op 03-06-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
BurnerT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:57:
Hahaha ja daar hebj e echt volkomen gelijk in littlejoannes we zitten hier met 20 uitzendkrachten labels te berekenen onder de naam van een gecertificeerd persoon die zogenaamd al deze labels op zijn naam uitgeeft 8)7
Wil je eens een topic openen over hoe dat energielabel precies in elkaar steekt? Waar wordt naar gekeken? Etc.? Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Anoniem: 204528 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:48:
[...]

Tja, maar er zullen wel vaker dingen in het leven voorvallen waar je het niet mee eens bent maar die je gewoon moet 'slikken' ;).

Daarbij: BurnerT heeft blijkbaar geld nodig en ik denk dat ze zowel bij het bedrijf als bij het uitzendbureau niet zo blij zullen zijn als BurnerT er een groot probleem van gaat maken. Daaraan gekoppeld mag ik hopen dat de wet zo in elkaar zit dat als BurnerT op basis van deze 'weigering' de baan verliest hij geen recht krijgt op een werkelozenuitkering |:(
Helemaal waar.. op 1 punt niet het is niet moet slikken maar mag slikken in dit geval :)
En of het eerlijk is, voor mijn gevoel nee, maar het is en blijft zijn persoonlijke keuze.

ene er is niks mis mee als je werkgever soms niet blij met je is.

[ Voor 4% gewijzigd door Quinie op 03-06-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
RemcoDelft schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:59:
[...]

Wil je eens een topic openen over hoe dat energielabel precies in elkaar steekt? Waar wordt naar gekeken? Etc.? Ik ben erg benieuwd!
Ik zal het vandaag of morgen wel even in het kort uitleggen ik ga nu even verhaal halen bij mijn uitzendbureau, daarna lekker eten en op de bank liggen.

:r warm kantoor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BurnerT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:00:
[...]

Ik zal het vandaag of morgen wel even in het kort uitleggen ik ga nu even verhaal halen bij mijn uitzendbureau, daarna lekker eten en op de bank liggen.

Is er niet een geheimhoudingsplicht in je contract opgenomen? ;)
Quinie schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:59:
[...]ene er is niks mis mee als je werkgever soms niet blij met je is.
IMHO wel als je nog niks geen credit hebt opgebouwd, de baan hard nodig hebt omdat je anders helemaal geen geld hebt, etc etc

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 204528 op 03-06-2008 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Anoniem: 204528 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:53:

En als ik mezelf in een luxe positie bevindt dan zou ik nog steeds niet zo snel moeilijk doen over werktijden en wel/geen vergoeding. Ik werk ook vaak genoeg een half uurtje of een uurtje door op mijn werk zonder dat ik deze uren claim: hoort er gewoon bij en ik verwacht ook dat mensen voor mij klaar staan in hun vrije tijd :) Je werkt immers voor een bedrijf om het bedrijf draaiende te houden, niet om alleen maar je portemonnee zoveel mogelijk te vullen
Ik ben het helemaal met je eens. En doe zelf het zelfde. Werk regelmatig wat langer door of een weekend en noteer dan echt niet alle uren. Maar als mijn baas mij een streek flikt die tegen de wet is of mijn eigen principes krijgt hij toch echt weerwoord. Hij is de baas en ik de werknemer. En werknemer betekend wat anders als slaaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Anoniem: 204528 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:53:
.... Ik werk ook vaak genoeg een half uurtje of een uurtje door op mijn werk zonder dat ik deze uren claim: hoort er gewoon bij en ik verwacht ook dat mensen voor mij klaar staan in hun vrije tijd :) Je werkt immers voor een bedrijf om het bedrijf draaiende te houden, niet om alleen maar je portemonnee zoveel mogelijk te vullen
Ja, dat doe ik ook, hoewel mijn vorige post wel anders suggereerd.
Maar er is een overeenkomst tussen jouw en mij maar een verschil met de TS:
Wij hebben al een staat van dienst opgebouwd (ik bijna 10 jaar), ik heb een goede wederwijdse relatie met mijn werkgever en dus kunnen we allebei regelmatig wat geven en nemen. (Momenteel ben ik wat aan het nemen, onder werktijd effe tweakers.net rondneuzelen :+ )
Maar de TS is daar maar net begonnen en dan is er gelijk al gesodemieter. Daar zou ik, na overleg, direct voor bedanken. En :w zwaaien.

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 03-06-2008 17:07 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Anoniem: 204528 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:03:
[...]

IMHO wel als je nog niks geen credit hebt opgebouwd, de baan hard nodig hebt omdat je anders helemaal geen geld hebt, etc etc
Er zijn altijd persoonlijk reden aan te voeren stappen niet te nemen. Neemt niet weg dat je je rechten niet hoeft te vergooien en zoals ik al eerder schreef maar de slaaf te spelen tot je credits hebt voor je upgrade :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

remco_k schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:06:
[...]
.....
Maar de TS is daar maar net begonnen en dan is er gelijk al gesodemieter. Daar zou ik, na overleg, direct voor bedanken. En :w zwaaien.
Ik schud even je hand want kan me prima vinden in je verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:00

Qwerty-273

Meukposter

BurnerT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:48:
Kijk ik wil helemaal geen stennis schoppen hier, ik wil hier gewoon blijven werken.
Maar ik wil gewoon weten hoe ik sta als ik deze 2 dagen uitbetaald wil hebben, of nog beter gezegt die training ok, maar ik zit hier nu al vanaf 2 uur omzet te maken voor dit bedrijf en dat vind ik niet kunnen.
Trouwens, al in de eerste twee dagen internetten onder de baas zijn tijd....
Dit topic dus, en vannochtend al een reactie -> BurnerT in "Natte auto, hoe op te lossen?"
Ik zou er als ik jouw was niet te zwaar aan tillen dat je nu al 'productie' draait - men moet natuurlijk ook kunnen controleren dat je inderdaad het werk wel goed doet. En die twee dagen onbetaald...... laat lekker zitten en maak er geen probleem verder over.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qwerty-273 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:13:
[...]

Dit topic dus, en vannochtend al een reactie -> BurnerT in "Natte auto, hoe op te lossen?"
Ik zou er als ik jouw was niet te zwaar aan tillen dat je nu al 'productie' draait - men moet natuurlijk ook kunnen controleren dat je inderdaad het werk wel goed doet. En die twee dagen onbetaald...... laat lekker zitten en maak er geen probleem verder over.
Het gaat hier ook om principes denk ik. Ik vind zelf dat mensen eens wat meer standvastig mogen zijn. Niet koppig, begrijp me niet verkeerd. Maar duidelijk ik wat wel kan en niet kan.

Duidelijk: Opdrachtgever vraagt enkele uren van medewerker zijn vrije tijd. -> vergoeding hiervoor in welke vorm dan ook.

Dit maakt het voor de toekomstige carriere binnen het bedrijf ook duidelijk dat deze medewerker staat voor wat hij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

[...]
Dus wat jouw betreft kunnen we dit gewoon landelijk gaan invoeren? Misschien dat voor iedereen moet gelden dat de proeftijd(1 of 2 maanden) gewoon onbetaald is? Kan je beetje inwerken en kan de baas zien of je wel doet wat hij/zij van je verwacht.

Je werkt ergens, en dus moet je betaald krijgen. Voldoe je niet aan de verwachten dan heeft de werkgever 1 of 2 maanden om je er per direct uit te zetten. En bij een uitzendkracht is dat vaak nog flexibeler.

Anders ga ik een bedrijfje starten met simpel productie werk en laat uitzendkrachten het werk doen. Uiteraard eerste 2 dagen onbetaald en daarna mik ik ze eruit en zoek ik nieuwe krachten, voor 2 dagen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Ik heb er in de auto nog is even over nagdacht.
Maar wat mij betreft klinkt het meer als inwerken dan als training en heeft de TS dus gewoon recht op zijn geld. Nu is recht hebben en krijgen wel vaker een verschil.

Opzich heeft de TS 3 keuzes

1 accepteren dat het zo is.

2. Zich er tegen verzetten. In de hoop dat ze hem toch betalen. Dat kan goedschiks en kwaadschiks dus of een gesprek of de rechtsbijstand wat uiteindelijk leid tot punt 1 of punt 3 (met of zonder gelijk)

3. Vertrekken.

En wat betreft zijn internet gebruik er bijhalen vind ik wat flauw. Een oud collega zei ooit eens. Gij zult een dorstige os niet lesschen. Wat er op neer komt dat als een dier hard voor je werkt je hem niet op de kop moet geven als hij even stopt om wat te drinken voor zichzelf.

Hoe de TS het ook speelt voor mij heeft hij gelijk. Ook al blijf hij er gewoon werken, het is zijn persoonlijke keuze en niemand kan zijn situatie precies bepalen. Zijn rekeningen vallen niet bij mij op de mat :P. Maar goed ik zou er niet willen werken want dat half jaar kan met uitzendwerk ook zo maar 2 week zijn. Zat ik diep in geld nood deed ik het waarschijnlijk ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Er zijn er hier een paar, die beweren dat de TS stennis kan gaan schoppen of dat hij gelijk moeilijk doet,maar als je er eens even over nadenkt is het gewoon de werkgever die moeilijk doet, door de eerste 2 inwerkdagen niet willen te betalen!

p.s. volgens mij mag de TS dit werk helemaal niet doen.
Hoe kom ik aan een energielabel?

Alleen erkende adviseurs mogen een energielabel toekennen. Ze hebben daar een speciale opleiding voor gehad. U kunt dat vergelijken met de APK-keuring van auto's, dat mag ook niet zomaar iemand doen.

[ Voor 39% gewijzigd door thefxr op 03-06-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 14-04 17:27
De TS vertrekt toch. Een conflict is dus niet erg, maar hij wil het geld van die gewerkte dagen ooit hebben. Alleen, hij wil het conflict niet nu. Dat is ook niet erg: je begint gewoon met een nette brief dat je betaald wil worden. Ze betalen waarschijnlijk niet, niet erg. Je stuurt voor je volgende loonbetaling weer een brief, dat je toch echt betaald wilt worden. Het blijft allemaal heel aardig, gewoon nette, beleefde verzoeken zonder enig dreigement. Ook niet al te vaak, elke maand weer een herinnering dat je het deze keer toch wel bij je loon wil zien. Pas zodra je weet dat je weg gaat wordt je vervelend. Op dat moment heb je een heel dossier, met brieven waaruit blijkt dat je het eerst netjes hebt geprobeerd op te lossen. Zodra de bedrijfsadvocaat ziet dat je een dergelijk dossier hebt, is een rechtzaak eigenlijk overbodig.

In je brief moet je uitleggen dat de werkgever vertelt wat je moet doen, waar en wanneer. Daaruit volgt dat er sprake is van een arbeidsrelatie en dus volgens de wet een verplichting tot het betalen van loon.

Die mededeling moet je vooral niet ingewikkelder maken, dat kan zo tegen je werken. Begin niet met uitleggen welk wetboek, laat staan welke zin in de wet. Dat is zijn probleem. Bovendien wil je nog wat ruimte hebben in volgende brieven, om specifieker te worden wat je wil. Gevolgen van niet betalen komen pas veel later.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

En vergeet niet die brieven naar het uitzendbureau te zenden... Zij zijn tenslotte de gene die het salaris betalen. Zij zoeken het dan maar uit met hun opdrachtgever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
BurnerT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:00:
[...]

Wat zeiden ze bij het uitzendbureau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
[...]

Euhh dit was toen ik nog geen opdrachten had (toen was het nog echt training) maar vanaf 2 uur was het productie wat ik toch wel wat grof vond tijdens een training,

en verder geheimhoudingsplicht, deze berekeningen zijn gewoon vrij dit komt morgen in de pauze,

En nu weer naar het belangrijkste, Voordat ik de werkvloer verliet kon ik nog net een hoge pief aan zijn jasje trekken om te vragen hoe dat zat, die wees meteen met zijn vingers naar het uitzend bureau, jaa die moeten dat beslissen of ze dat betalen.

Dus ik als een gek naar het uitzend bureau gerede, (ik had immers nog 20 min) ikke het verhaal uitgelegt, mevrouw van het uitzb viel zowat van haar stoel af.

Ze vertelde me dat het al moeilijk was om alle uitzendkrachten te gaan vertellen dat de werkgever de eerste 2 dagen niet betaald omdat het een training is, en uiteindelijk het uitzb de schuld geeft. Dus de zaak is nu aan het rollen. achja waarschijnlijk een nieuwe baan op komst. iets met toekomst:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Je bent met het uitzendbureau gecontracteerd zodat het uitzendbureau je werkgever is en de administratie doet. Het bedrijf neemt slechts een dienst van het uitzendbureau en moet ook maar 1 factuurtje in hun boekhouding steken.
thefxr schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:15:
p.s. volgens mij mag de TS dit werk helemaal niet doen.
De adviseur, expert, ingenieur,... is degene die een bepaalde werkwijze, procedure,... opsteld en laat het werk door assistenten uitvoeren. Het werk wordt af en toe gecontroleerd zodat je nog kwaliteit kan garanderen.

Het is zelfs mogelijk een externe adviseur wat geld toe te stoppen en zijn handtekening/goedkeuring op de papieren te zetten. Dit wordt in alle sectoren gedaan, niet alleen plannen met handtekening van een architect gaat maar even goed ook restaurantsuitbaterbrevet/diploma lenen om een restaurant te mogen uitbaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15
ff op orde: je hebt geld nodig, je krijgt een baan aangeboden en je gaat moeilijk doen over 2 dagen? Man, wees blij dat je wat hebt en slik die 2 dagen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
418O2 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 01:18:
ff op orde: je hebt geld nodig, je krijgt een baan aangeboden en je gaat moeilijk doen over 2 dagen? Man, wees blij dat je wat hebt en slik die 2 dagen gewoon.
Het nodig hebben van geld is me niet de insteek zoals ik al minstens 3x gezegt heb in de afgelope 50 posts in dit topic,

De reden dat ik ga klagen is dat ik al niets betaald krijg dit is ok maar dat ze me in mijn training gewoon aan het werk zetten waarop het bedrijf gewoon geld verdient en dit in eigen zak stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 01:18:
Anders zet je even 20 stappen terug in de discussie...

Werken voor de baas zonder vergoeding is niet gebruikelijk in NL. Ook een training die specifiek voor het werk is dat je doet (en op initiatief van de werkgever), doe je in de baas zijn tijd. Wel kun je een afspraak maken dat je na het volgen van de training/opleiding nog minimaal een bepaalde tijd in dienst blijft van het bedrijf (bijvoorbeeld 2 jaar) of dat je anders een deel terugbetaald (evenredig aan de tijd die je eerder vertrekt).
Tuurlijk kan het zijn dat je eens wat extra werkt zonder hier tijd voor te schrijven, maar dat initiatief dient wel van de medewerker te komen (uit goodwill).

Overigens hoeft het in dit geval niet zo te zijn dat het bedrijf waar je nu voor werkt jouw tijd moet betalen. Je kan het ook als een investering van het uitzendbureau zien, omdat ze jou nu kunnen inzetten voor deze klus(sen). Zij hebben hier dus op langere termijn ook baat bij.

Hoe dan ook, je verdient gewoon een vergoeding voor deze 2 dagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 04-06-2008 02:02 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 09-04 19:54
RemcoDelft schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:57:
[...]

Klinkt als heel veel geld verdienen met bar weinig werk voor het bedrijf! En daarbij zijn energielabels dubieus, omdat naar de klant toe totaal niet duidelijk is hoe het wordt berekend...
Dus omdat het dubieus is hoe men energie labels berekent doen we het werk maar niet.. logisch.
Anoniem: 66829 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:20:
[...]
Het gaat hier ook om principes denk ik. Ik vind zelf dat mensen eens wat meer standvastig mogen zijn. Niet koppig, begrijp me niet verkeerd. Maar duidelijk ik wat wel kan en niet kan.
Om standvastig te mogen zijn is een optie wanneer je daar de ruimte voor hebt. Als je blij bent dat je tot Wo. de benzine kan betalen is dit niet echt de situatie.
Room42 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 02:00:
[...]
Werken voor de baas zonder vergoeding is niet gebruikelijk in NL.
Zeker nooit overwerk gedaan?
Ook een training die specifiek voor het werk is dat je doet (en op initiatief van de werkgever), doe je in de baas zijn tijd.
Wederom, zeker nooit overwerk gedaan? Ik heb vaker dat een training van vrijdag tot zondag loopt en dan krijg ik wel 24 uur betaald maar de overige uren dat ik ergens zit zijn dus mooi onbetaald.

Imo wordt hier erg veel verteld hoe het allemaal kan. Dit doet me sterk denken aan iets van stuurlui en wal. Maar als je in een moeilijke situatie zit ben ik wel benieuwd hoe iedereen mee omgaat. Ik vind het zelf al heel wat dat de TS dit hier bespreekt. Omgekeerd dat dit weer uitgebreid wordt besproken in de baas zijn tijd, ongeacht of dit nou niet betaald is, vind ik net zo goed als niet betaald te worden ook niet zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Het klopt iid dat de werkgever die voorwaarden stellen, ze bepalen ook je loon, daarbovenop betalen zij een toeslag per uur, dat is voor het uitzendbureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

In eerste plaats gaat het over brood op de plank, hoe dringender het brood wordt, hoe meer je gaat toegeven. Dat bedrijfje zal niet groot genoeg zijn om over een vakbond te spreken, in België houdt men supermarkten net klein genoeg om geen vakbond te hebben. In een realistisch model zal het slikken worden. Een nee heb je en een ja kan je krijgen door te vragen, meer dan dat kan je ook niet doen.

Werkgevers, fabrieksbazen,... zijn altijd al een machtsblok geweest, de gewone werknemer is eerder de angsthaas die wat toegeeft om zijn brood te behouden. Als jij niet aan onze voorwaarden onderwerpt, kijk eens door het raam, zie eens hoeveel werklozen jou plaats kunnen innemen. Als alle werkgevers dit doen dan komen de 19de eeuwse toestanden snel terug.

De vakbond kan een tegenwicht vormen om het machtsbalans gezond te houden en kan geld in processen investeren om een precedent te creëren zodat de bonden een stok hebben om de werkgevers te slaan. Wetten zijn niet statisch en de strijd is nooit gestreden zodat we continue alert moeten blijven. Degenen die denken dat bonden niet meer nodig zijn, zitten eigenlijk aan een onvoorwaardelijke overgave te denken.

[ Voor 21% gewijzigd door rapture op 04-06-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
n4m3l355 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:20:
[...]
Zeker nooit overwerk gedaan?

[...]
Wederom, zeker nooit overwerk gedaan? Ik heb vaker dat een training van vrijdag tot zondag loopt en dan krijg ik wel 24 uur betaald maar de overige uren dat ik ergens zit zijn dus mooi onbetaald.
Nou, als ik overwerk, krijg ik gewoon tijd-voor-tijd, hoor. Ik heb nooit gezegd dat het in geld moest zijn. Het gaat erom dat je het niet in je eigen tijd doet maar in de tijd van de baas.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 04-06-2008 11:55 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]n4m3l355 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:20:
[...]

Om standvastig te mogen zijn is een optie wanneer je daar de ruimte voor hebt. Als je blij bent dat je tot Wo. de benzine kan betalen is dit niet echt de situatie.

[...]

Ho, ho.

Je gaat me toch niet vertellen dat je in geldproblemen zit en dat je blij bent dat je een baan hebt gevonden, omdat je niet ergens anders kan beginnen.
Geld verdienen kan altijd al ga je maar (niet verkeerd bedoeld) kranten gooien of bij onze viend Appie werken. Zeker nu in deze tijd kan je altijd wel een plekkie vinden.
Alleen als het gaat over een leuke of droombaan, dan begrijp ik dat je het belangrijk vind er te blijven werken. Let wel: als de baas het belangrijk vind dat jij bij hem blijft werken (dus de situatie andersom) dan zal hij het ook niet erg vinden je voor je gewerkte uren te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 07:03

LauPro

Prof Mierenneuke®

n4m3l355 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:20:
Dat lijkt mij eerder een probleem van de TS zelf, je kan de werkgever toch niet laten opdraaien voor privé financieel wanbeleid van werknemers?

TS kon wel de reiskosten van/naar Zwitserland betalen maar niet een paar weken in NL rondkomen? Dat is gewoon een verkeerde planning.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 09-04 19:54
LauPro schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:05:
[...]
Dat lijkt mij eerder een probleem van de TS zelf, je kan de werkgever toch niet laten opdraaien voor privé financieel wanbeleid van werknemers?

TS kon wel de reiskosten van/naar Zwitserland betalen maar niet een paar weken in NL rondkomen? Dat is gewoon een verkeerde planning.
Ik probeer eerder de noodzaak van de TS te illustreren hoe zijn situatie is en hoe moeilijk het kan zijn om dan tegen je baas te zeggen dat hij dient te betalen. Mij komt het haast over dat hij blij is dat hij een half jaar contract aangeboden krijgt en dan is de ruimte om standvast te zijn minder groot dan wanneer je een aantal aanbiedingen hebt.
Het is altijd eenvoudig te suggereren dat er genoeg banen zijn en dat je bij de AH desnoods zo aan de slag kan zeker wanneer je zelf een vaste baan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 12:51
Sowieso de "investering" die ze als reden opgeven moet toch juist van hun kant komen omdat het in hun voordeel is? Jij hebt er na dit werk niets meer aan maar het bedrijf heeft door de training wel gebruik kunnnen maken van het feit dat je die training hebt gevolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
TS, wat was er nu uitgekomen bij het uitzendbureau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:31
Dan doe je het toch niet, je bent vrij om weg te gaan als uitzendkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
LauPro schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:05:
[...]

Dat stukje zwiterland werd gewoon betaald hoor, ik heb daar 2 maanden gewerkt

en @ the fxr Ze zijn het aan het uitzoeken, maar het bedrijf doet nu ook niet eerlijk tegenover het uitzendbureau aangezien het bedrijf naar het uitzendbureau de vingers wijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

n4m3l355 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:12:
Ik probeer eerder de noodzaak van de TS te illustreren hoe zijn situatie is en hoe moeilijk het kan zijn om dan tegen je baas te zeggen dat hij dient te betalen.
Die noodzaak zie ik dus niet. Het tijdperk dat men wekelijks het loonzakje ophaalde ligt inmiddels ver achter ons.
Het is altijd eenvoudig te suggereren dat er genoeg banen zijn en dat je bij de AH desnoods zo aan de slag kan zeker wanneer je zelf een vaste baan hebt.
Ik suggereer niet dat hij ander werk moet zoeken maar geef aan dat de planning in het algemeen niet klopt, anders was deze situatie niet zo precair.
rewind. schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:14:
Sowieso de "investering" die ze als reden opgeven moet toch juist van hun kant komen omdat het in hun voordeel is? Jij hebt er na dit werk niets meer aan maar het bedrijf heeft door de training wel gebruik kunnnen maken van het feit dat je die training hebt gevolgd...
De TS pikt de materie misschien snel op, anderen zullen veel vragen hebben en het misschien nooit snappen. Het is daarom voor het bedrijf een te groot risico om mensen aan te nemen die nauwelijks presteren. Stel dat iemand na 2 dagen het voor gezien houdt, dan moet het bedrijf wel loon uitbetalen maar ziet er niets voor terug. Aangezien het uitbetalen via het uitzendbureau gaat, en dat ook de partij is waar je contractueel voor werkt. Je moet dus ook bij hen zijn voor eventueel beklaag. Verder is elke vorm van samenwerking geven en nemen en niet keihard terug te voeren op een urenplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:05
Wil je ons even laten weten, hoeveel van de uitzendkrachten er uit gaan vliegen, na die 2 dagen.

Ben zeer benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het nut van de nibud buffer zie je in deze topic duidelijk. Zonder de buffer kan je moeilijk een vrije burger zijn en je staat eerder als een angsthaas toe te geven omdat je brood op de plank wilt (of omdat je zoveel leningen voor platte tv's en andere toestanden moet aflossen).

Met de buffer (ook wel "fuck-you-money" genoemd) zit je in een onderhandelingspositie, waar je vrij de voorwaarden van deze werkgever kan weigeren en een andere job zoeken zonder op een houtje te bijten.

Rechten en wetten zijn maar teksten die in boeken neergepend zijn. In praktijk komt de machtsbalans of inbalans snel erbij kijken. Zoals ze bij rechtzaken zeggen: "gelijk hebben != gelijk krijgen". Garanties moet je dus hard kunnen maken ipv overal op blauwe ogen van iemand vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 14-04 17:27
BurnerT schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 00:42:
En nu weer naar het belangrijkste, Voordat ik de werkvloer verliet kon ik nog net een hoge pief aan zijn jasje trekken om te vragen hoe dat zat, die wees meteen met zijn vingers naar het uitzend bureau, jaa die moeten dat beslissen of ze dat betalen.

Dus ik als een gek naar het uitzend bureau gerede, (ik had immers nog 20 min) ikke het verhaal uitgelegt, mevrouw van het uitzb viel zowat van haar stoel af.

Ze vertelde me dat het al moeilijk was om alle uitzendkrachten te gaan vertellen dat de werkgever de eerste 2 dagen niet betaald omdat het een training is, en uiteindelijk het uitzb de schuld geeft.
Op zich is het erg gebruikelijk dat een inhuurder de eerste dagen niet betaalt. In de IT is het zelfs niet ongebruikelijk dat de eerste 20 dagen onbetaald zijn. Let wel, onbetaald door de inhuurder. De uitzender moet natuurlijk wel gewoon de werknemer betalen. Het idee is dat de uitzender de risico's draagt - niet alleen het risico van ontslag, maar ook van ongeschiktheid. Door de eerste paar dagen te betalen laat een uitzender zien dat hij een goede selectieprocedure heeft.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 12:47
Moraal van het verhaal; volg een opleiding :P

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-05 11:58
Het is toch niet te geloven dat er zoveel mensen zijn die gelijk toegeven en "wat is 2 dagen nou", "hierna heb je er profijt van!"

1. Het is uitzendwerk. No offence, maar dat is meestal niet iets met toekomst, en iedere dag dat je er bent moet je dus gewoon betaald worden. Het kan binnen een paar weken / dagen immers al over zijn
2. Als je je inspant voor een bedrijf, ben je aan het werk. En moet je betaald worden. Klaar.
3. Volgende keer zijn het 3 dagen, of 5. En dan ben je opeens een week lang voor nop aan het werken!

Bij het bedrijf waar ik werkte hadden we een volledige training- / inwerk-periode van 1 maand, en reken maar dat dit betaald werd.

Ik kom binnenkort wellicht in hetzelfde schuitje te zitten, maar ik ga echt niet voor nop werken.
Hydra schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:47:
8)7
* Sparta hapt

TS komt net uit een ander land, en zal binnenkort ook weer teruggaan. Maw, hij moet even snel iets tijdelijks hebben => uitzendwerk.

Althans, dat maak ik eruit op.

[ Voor 18% gewijzigd door Sparta op 05-06-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Tja, dan blijft de nibud buffer over. Als je dat niet hebt en je kijkt realistisch naar de rekeningen op de mat en de plank zonder brood. Dan zit je in een onderhandelpositie, waar je de 2 onbetaalde dagen moet slikken. Je kan maximaal wat vragen stellen aan de werkgever (uitzendbureau, daar ben je gecontracteerd), het bedrijf waar je werkt is slechts een klant van het uitzendbureau.

Kunnen en willen blijft moeilijk verstaanbaar. Niemand wilt graag 2 onbetaalde dagen werken, maar als je in een situatie zit, waar je niets anders kan... Net zoals de mensen "ik wil autorijden" roepen, terwijl de maandelijkse kosten van het autorijden richting de helft van hun nettomaandloon aan het stijgen is. Dan ben je achter je hoofd te krabben en af te vragen "Kan ik dat nog wel permitteren?".

[ Voor 35% gewijzigd door rapture op 05-06-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
we zijn al 2 of 3 van de 21 mensen kwijt na 2 dagen
Hydra schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:47:
Waarop baseer jij of iemand een opleiding gedaan heeft te ja of te nee?

En het is idd mijn bedoeling terug te gaan naar zwitserland aangezien de lonen daar lekker hoog liggen 0-)

en ik ben gewoon een nederlander hoor dusjah

[ Voor 79% gewijzigd door BurnerT op 05-06-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als desertiepercentage zo hoog ligt, dan zou geen enkele werkgever 2 dagen training in recruten investeren zodat de recruut zelf moet investeren. Hiermee kan de werkgever zien hoeveel je voorover hebt. Net zoals de doop (ontgroening) van een studentenclub hard is om degenen die echt meedoen te selecteren en de deserteurs buiten te houden. Je kent dat waarschijnlijk ook wel van clans, eerst massaal op forums/IRC zeggen dat we zeker met de toernooi meedoen en op het moment van de waarheid zie je weinig leden opdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 06:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou geen onderhandelingspositie? Volgens mij liggen de simpele baantjes voor het oprapen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Sparta schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:53:
1. Het is uitzendwerk. No offence, maar dat is meestal niet iets met toekomst, en iedere dag dat je er bent moet je dus gewoon betaald worden. Het kan binnen een paar weken / dagen immers al over zijn.
De TS had de garantie dat hij tot december er kon blijven, dat is bijna een half jaar, wat zijn 2 dagen op een half jaar?
2. Als je je inspant voor een bedrijf, ben je aan het werk. En moet je betaald worden. Klaar.
Er wordt ook betaald, maar niet voor studieuren. En dat TS nu net even een dagdeel wel productie doet is jammer. De werkgever had hem ook een boekwerk mee naar huis kunnen geven en dat TS eerst een soort examen zou moeten doen voordat hij mag beginnen. Deze constructie met direct aan het werk gaan lijkt me dan veel handiger.
3. Volgende keer zijn het 3 dagen, of 5. En dan ben je opeens een week lang voor nop aan het werken!
Nogmaals, het in dit geval niet aan de werkgever maar het uitzendbureau. Met hen heb je een contract, als daarin staat dat je geen uitbetaling kan krijgen op verzoek van de opdrachtgever heb je niets te zeggen. En als het een garantie is om een half jaar werk te hebben ('uitzendwerk'). Dan lijkt me een paar dagen investeren helemaal niet verkeerd.

Anders moet je echt gewoon voor jezelf gaan beginnen als het je niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
LauPro schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 01:05:
[...]
De TS had de garantie dat hij tot december er kon blijven, dat is bijna een half jaar, wat zijn 2 dagen op een half jaar?
Dat geldt dan toch ook voor de werkgever, die hoeft maar 2 dagen meer te betalen op een half jaar,das bijna niks.

Nogmaals, het in dit geval niet aan de werkgever maar het uitzendbureau. Met hen heb je een contract, als daarin staat dat je geen uitbetaling kan krijgen op verzoek van de opdrachtgever heb je niets te zeggen.Hoezo zou men niks te zeggen hebben, het is toch maar een verzoek, wettelijk moeten ze gewoon betalen hoor, this geen stage ofzo, gewoon inwerktijd

En als het een garantie is om een half jaar werk te hebben ('uitzendwerk'). Dan lijkt me een paar dagen investeren helemaal niet verkeerd.
Klopt maar dit geldt dan voor de werkgever, hij moet dan maar 2 dagen investeren om heel veel geld met die uitzendkrachten te verdienen

Anders moet je echt gewoon voor jezelf gaan beginnen als het je niet bevalt.
Deze opmerking slaat nergens op, juist een bedrijf/onderneming hoort ondernemersrisico te hebben en niet afwentelen op werknemers, dan hadden hun maar geen bedrijf moeten beginnen.

Stel je zit in de WW, en je krijgt die 2 dagen niet betaald, die moet je wel opgeven op je ww formulier ,waardoor je dus die 2 dagen wordt gekort op je uitkering,oftewel je gaat er op achteruit terwijl je je best doet om te gaan werken, das helemaal bizar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 12:47
BurnerT schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:24:
Waarop baseer jij of iemand een opleiding gedaan heeft te ja of te nee?
Nou, er is voor hoger opgeleiden meer dan genoeg werk, dus je kunt iets anders gaan doen. Het is gewoon niet normaal dat een bedrijf je niet betaalt voor een inwerkperiode.
LauPro schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 01:05:

Er wordt ook betaald, maar niet voor studieuren. En dat TS nu net even een dagdeel wel productie doet is jammer. De werkgever had hem ook een boekwerk mee naar huis kunnen geven en dat TS eerst een soort examen zou moeten doen voordat hij mag beginnen. Deze constructie met direct aan het werk gaan lijkt me dan veel handiger.
Dit zijn geen studieuren buiten je werk, dit is gewoon een inwerkperiode. En die hoort betaald te worden.

[ Voor 43% gewijzigd door Hydra op 06-06-2008 10:36 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
Bedankt allemaal voor de reacties, we zijn uiteindelijk tot onderhandelingen gekomen,

Indien we tot en met de 6e week hier blijven werken. krijgen we alsnog deze 2 dagen uitbetaald.

Maargoed dat ik er op ingegaan ben, aangezien de meeste uitzendkrachten niet eens hun mening durven te geven hier. Vind ik het toch een bevredigend gevoel :o

Maar al met al ik schrok zojuist ik vond op de site van RWE

Ons target is 4 labels per UUR ! berekenen. zie hieronder wat ze op ons verdienen

bron rwe:

Wat zijn de kosten?
De prijs van een Energieprestatiecertificaat is afhankelijk van de complexiteit en grootte van uw woning. Een rijtjeswoning, twee-onder-een kap of een vrijstaande woning tot 500 m3 inhoud bedraagt €150,00. De prijs voor overige woningen bedraagt € 220,00. Hebt u geen bouwkundige tekening, dan berekenen wij een toeslag van €70,00. Voor voorrijkosten buiten een straal van 30 km rondom Hoofddorp of Helmond berekenen wij een vergoeding van €1,00 per km. Genoemde prijzen zijn incl. BTW.
Hydra schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:34:
[...]

Nou, er is voor hoger opgeleiden meer dan genoeg werk, dus je kunt iets anders gaan doen. Het is gewoon niet normaal dat een bedrijf je niet betaalt voor een inwerkperiode.
Ja maar je komt zo afkrakerig over, een mbo diploma is voldoende hoor.....

[ Voor 15% gewijzigd door BurnerT op 06-06-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

thefxr schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 01:29:
Deze opmerking slaat nergens op, juist een bedrijf/onderneming hoort ondernemersrisico te hebben en niet afwentelen op werknemers, dan hadden hunze maar geen bedrijf moeten beginnen.
Ik vind de term 'onbetaald' niet juist. Men geeft de garantie dat er tot december werk is (uitzonderlijk lang voor uitzendwerk) en daarbij vraagt men dus 2 dagen eigen inbreng. Je moet het in de juiste context zien.
Stel je zit in de WW, en je krijgt die 2 dagen niet betaald, die moet je wel opgeven op je ww formulier ,waardoor je dus die 2 dagen wordt gekort op je uitkering,oftewel je gaat er op achteruit terwijl je je best doet om te gaan werken, das helemaal bizar. 8)7
Je hebt toch twee dagen gewerkt? Volgens mij maakt het voor het UWV niet uit of die uren onbetaald of betaald zijn. Je kan namelijk in sommige gevallen ook vrijwilligerswerk doen, daar staat ook geen loon tegenover. Als het inderdaad zo is dat je alleen betaalde uren op mag geven dat is dan jammer, want ook als je in de WW zit dien je gewoon iets van een buffer te hebben.

Die 2 dagen mogen nooit een probleem vorm, dat is de kern van deze zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
LauPro schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:45:

Je hebt toch twee dagen gewerkt? Volgens mij maakt het voor het UWV niet uit of die uren onbetaald of betaald zijn. Je kan namelijk in sommige gevallen ook vrijwilligerswerk doen, daar staat ook geen loon tegenover. Als het inderdaad zo is dat je alleen betaalde uren op mag geven dat is dan jammer, want ook als je in de WW zit dien je gewoon iets van een buffer te hebben..
Dit is het nu juist, als je niet ging werken, krijg je gewoon 2 dagen ww betaald, nu krijg je dus niks van de ww en van het uitzendbureau, dus je gaat erop achteruit ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

http://www.uwv.nl/particu...t-online-beschikbaar.aspx

Ik zie nergens dat je daar alleen betaalde uren op mag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
thefxr schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:56:
[...]

Dit is het nu juist, als je niet ging werken, krijg je gewoon 2 dagen ww betaald, nu krijg je dus niks van de ww en van het uitzendbureau, dus je gaat erop achteruit ;(
Op het werkbriefje van de WW moet je ook je verdiensten opgeven; als je onder de drempel komt krijg je echt wel je centen hoor....sowieso kun je altijd een gesprek aangaan met je zaakgelastigde om dit bespreekbaar te maken. Het UWV is niet de vijand, ze hanteren gewoon strakke regels waar best over te praten is in bijzondere gevallen, maar heel veel mensen maken er gewoonweg misbruik van door te frauderen ipv open kaart te spelen als ze echt hulp nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-05 22:15
Dat een medewerker de eerste X dagen onbetaald werkt, is niet zo heel vreemd. Dit gebeurt in de detachering (wat opzich niet heel veel anders is dan uitzendwerk) ook. Sterker nog, dan gaat het wel eens over een periode langer dan 2 dagen. Echter dat de medewerker hier geen salaris voor krijgt is wel vreemd. Dat deze dagen niet betaald worden omdat de medewerker ingewerkt moet worden, is een bedrijfsrisico dat de werkgever accepteert op het moment dat hij uitzendkrachten aanneemt. Een eventuele oplossng is een afspraak tussen het bedrijf en het uitzendbureau. Ook dat komt vaak voor. Echter dat hoeft niet doorbelast te worden aan de medewerker. Ik vind dit persoonlijk heel slordig van het uitzendbureau en zou hier ook zeker niet mee akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:30
BurnerT schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:26:
Maar al met al ik schrok zojuist ik vond op de site van RWE

Ons target is 4 labels per UUR ! berekenen. zie hieronder wat ze op ons verdienen

bron rwe:

Wat zijn de kosten?
De prijs van een Energieprestatiecertificaat is afhankelijk van de complexiteit en grootte van uw woning. Een rijtjeswoning, twee-onder-een kap of een vrijstaande woning tot 500 m3 inhoud bedraagt €150,00. De prijs voor overige woningen bedraagt € 220,00. Hebt u geen bouwkundige tekening, dan berekenen wij een toeslag van €70,00. Voor voorrijkosten buiten een straal van 30 km rondom Hoofddorp of Helmond berekenen wij een vergoeding van €1,00 per km. Genoemde prijzen zijn incl. BTW.
Sorry hoor maar wat wil je met bovenstaande nu eigenlijk zeggen/bewijzen ?
Dat men per persoon minimaal 600 per uur binnenhaalt en dat moet dan bewijzen dat er veel geld verdiend wordt ?
Zonder enig idee te hebben van de kosten die het bedrijf maakt zegt die 600 euro helemaal niets.
Huisvesting, loonkosten, inrichting werkplek, enz enz zul je allemaal tegenover die inkomsten moeten zetten voor je ook maar iets kan roepen over geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Aangezien je die trainig hebt gehad,kan je daarna natuurlijk voor jezelf beginnen als zelfstandige, dan verdien je ineeens een stuk beter >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
nah het is juist zo dat mijn werkgever licenties uitgeeft aan de keurmeesters dusjah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-05 07:21
Mijn ervaring is dat als je op een plek komt te werken toch de eerste tijd gigantisch aan het sponsen bent. Alleen durf ik voor dat soort zaken het een en geen in twee hoofdgroepen te verdelen.

- Briefing:
De werknemer weet hoe hij het werk moet uitvoeren.En wordt eigenlijk alleen maar bekend gemaakt met de organisatie en de materie.

Vooorbeelden: Ervaren programmeur die een project komt versterken, een timmerman die een kozijn plaats. De accountant die bij een nieuwe klant begint

- Inwerken:
De werknemer heeft geen ervaring met waar deze voor aangenomen is. Dit zie je vooral veel bij het inzetten van mensen op custom gebouwde administratieve systemen. Maar ook bij productiewerk waar mensen echt kennis moeten maken met hoe ze het werk uit moten voeren.

Het is altijd moeilijk. Als ik gesprekken voer met klanten bijvoorbeeld voor een pitch, dan weet ik bij voorbaat al dat het niet direct geld gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 23:16

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Als ik het zo lees heeft een of andere slimmerik uitgevonden dat met de energielabels heel erg veel geld verdiend kan worden. Door er snel op in te springen en massaal uitzendkrachten inhuurt om via een schijnbaar vage constructie labels te berekenen wordt deze slimmerik een flink stuk rijker. Over een aantal maandjes wordt er mee gestopt en sta je allemaal op straat. Die 2 daagjes onbetaald (maal 20 blijkbaar) zorgen voor extra winst.

Na 6 weken in dienst zou je dan die 2 dagen terugkrijgen. Kans is groot uiteraard dat het na een week of 5 plots ophoudt en dat de bedrijfseigenaar het bedrijf ontbindt en verdwijnt om ergens anders een nieuw bedrijfje op te zetten. Geen oplichting, maar gewoon slim spel.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
nouja het bedrijf zal zich niet opdoeken het is een grote firma, maar ze verdienen er goed aan, en ik ben idd ook al van plan een andere baan te zoeken, waarscheinlijk iets van support engineer in de buurt van denbosch.

Dus mijn harde vechten voor die 2 dagen is wss voor niets geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
BurnerT schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:18:...Dus mijn harde vechten voor die 2 dagen is wss voor niets geweest.
Dat ben ik niet met je eens. Je hebt over je eigen grenzen geleerd en een signaal naar de werkgever afgegeven. Dat lijken me twee belangrijke zaken.

Natuurlijk is een arbeidsrelatie geven en nemen, maar om voordat je begint al dergelijke offers te vragen gaat mij ook te ver. Hiervoor zul je eerst samen een band moeten opbouwen.

Daarbij komt dat geven en nemen per definitie wederzijds is. Ook hier zie ik dat niet. Of kan je ook een dagje thuis blijven met loonbetaling, omdat je even iets anders te doen hebt.
Pagina: 1