Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Hallo,

Wat is eigenlijk het verschil tussen LOCAL EN GLOBAL groups? Ik heb rond gezocht op google maar vind geen goede uitleg hierover.

Alsook het verschil tussen fysieke en logische groepen...

Iemand die mij hierbij kan helpen?

Greetz,

Dries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 15:28
Droned schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:42:
Hallo,

Wat is eigenlijk het verschil tussen LOCAL EN GLOBAL groups? Ik heb rond gezocht op google maar vind geen goede uitleg hierover.
Er is toch zat te vinden via google. Met domain local groups bepaal je de toegang tot resources op een bepaal domein. Met global groups groepeer je gebruikers die je dan aan DL groups hangt. Al hoef je het zo niet te doen: zat kleine bedrijfjes waar de groep zowel de gebruikers heeft en gebruikt wordt om rechten toe te kennen (bij een bepaalde grootte wordt dit onbeheersbaar, dan DL en G groups, of zelfs U groups).
Alsook het verschil tussen fysieke en logische groepen...
Schijven bedoel je? Dat zal waarschijnlijk zelfs op wikipedia staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 14:22

hellbringer

Weeeeeeee!

Beter zoeken denk ik:
Wikipedia: Active Directory
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=187987

Verschil tussen fysiek en logische harde schijven:
http://www.stillpaul.com/school/B&B.html
Fysieke harde schijven kun je vastpakken, dus is een object. Je koopt altijd 1 fysieke harde schijf. Logische harde schijven zijn de harde schijven die de PC ziet, dus kunnen er meerdere zijn, als de harde schijf in partities is onderverdeeld (delen in de harde schijf ). Een fysieke schijf is ook altijd een logische schijf, maar een logische schijf hoeft niet perse een fysieke schijf te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

AGLP: Accounts gaan in globale groepen, Globale groupen gaan in lokale groepen en aan de Lokale groepen worden de Permissies toegewezen.

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar