Toon posts:

Twee Domeinen Mail migratie naar één Domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een bedrijf overgenomen met een eigen domein (bijv. voorbeeld1.nl). Nou willen we de mail van het ene domein overzetten naar ons domein (bijv. voorbeeld2.nl), de nieuwe medewerkers hebben allemaal al een ....@voorbeeld2.nl e-mail adres van ons, maar nou willen de mederwerkers de mail van .....@voorbeeld1.nl die in hun inbox staat overgeplaatst hebben naar .....@voorbeeld2.nl.
Nou is alleen de vraag of ik de exchange mailboxen kan exporteren van .....@voorbeeld1.nl server naar .....@voorbeeld2.nl onze server.

Alle medewerkers hebben al een e-mail adres van ons bedrijf, dat is al ingeregeld in onze exchange server / domain controller.
Het bedrijf dat we overnemen gaat er helemaal uit dus het voorbeeld1.nl domein vervalt helemaal.
Is het uberhaupt mogelijk om mail van een ander domein over te plaatsen naar een ander domein.

Ik heb alle instellingen van Exchange naar gelopen of de mailboxen te exporteren zijn in een ander domein en oplossingen gezocht op google en microsoft, maar ik kon niet echt dingen vinden over mijn vraag.

De servers draaien allebei met Exchange 2003

ik hoop hierbij genoeg informatie te hebben gegeven, anders hoor ik het graag.

groeten Peter.

Verwijderd

Hey Pidie,

In het vorige topic dat je over deze kwestie hebt geopend stond waarschijnlijk het antwoord al.

Op het moment dat het om niet teveel mailboxen gaat zou je gewoon via outlook voor elke mailbox een .pst kunnen exporteren om die vervolgens op de huidige server te importeren...... heel simpel en doet toch precies wat je wilt.

Als het om veel mailboxen gaat zal het makkelijker zijn om de datastore over te zetten naar de bestaande server maar dit zal zeker wat meer voeten in aarde hebben en ook zeker meer kennis vergen (of je die in huis hebt weet je zelf het best). Dit linkje kan je daar bij helpen.

Suc6

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:23

Muggie

8 pm

Exmerge.

PSN: mug_8pm