Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP/2003] Verbinding met server valt soms weg*

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 14:40
Ik heb het irritante probleem dat soms willekeurig de verbinding met de server ineens weg valt, hij geeft dit dan ook aan dmv een geel informatievak rechtsonder.

Als ik verbind met \\server.xxx.local dan zie ik wel alle shares, maar als ik verbind met gewoon \\server dan zie ik alleen de share "Users".

Als ik de PC opnieuw opstart zie ik zowel bij \\server als \\server.xxx.local gewoon dezelfde shares.

Waar zit hem dat ergens in? Normaal gesproken werk het prima, maar soms valt gewoon ineens die verbinding weg.

Outlook (Exchange) blijft wel gewoon werken, maar het boekhoudprogramma dus niet, deze is dus verbonden via \\server, welke hij niet kan vinden natuurlijk. Ook een share die meegezet word via het gebruikersprofiel (een drivemapping, N), werkt dan ook niet meer... Deze gaat naar \\server en niet naar \\server.xxx.local.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Offline files, in XP zal offline files uit zichzelf niet opnieuw verbinden, je moet dat zelf in gang zetten door applicaties die bestanden uit de cache in gebruik hebben af te sluiten, en een nieuwe sync te starten.
Vista verbindt zelf opnieuw. Outlook verbindt ook uit zichzelf opnieuw.
Je redirected shell folders zijn altijd standaard offline beschikbaar.

Je moet uit gaan zoeken waarom de verbinding tussen je clients en server steeds wegvalt, want dit gedrag van XP is gewoon normaal, by design :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• eX0duS
Het boekhoudprogramma die verbind gewoon rechtstreeks naar \\server, dat heeft toch niks meet de offline bestanden te maken, wel?
Mijn documenten staat wel ingesteld als offline bestanden, maar de "N" schijf niet, dus zie niet wat dit er mee te maken heeft...

En waarom die verbinding weg valt dat weet ik dus niet. ;)
Er staat hier ook een Vista PC, deze heeft er zover ik weet geen last van, maar deze is ook niet aangemeld in het domein...

Zou zoiets ook hardwarematig in de zin van een bokkende switch kunnen liggen?
Maar dat zou nog niet verklaren waarom de shares bij \\server.xxx.local ineens weg zijn...

[ Voor 16% gewijzigd door eX0duS op 03-06-2008 14:48 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wanneer je pc offline gaat zie je alleen de offline shares nog maar, tot je de pc inderdaad reboot of zelf de offline-status weer ongedaan maakt middels het systemtray-icoontje.

Mijn spoorwegfotografie

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Offline files is erg buggy, tenminste dat is mijn ervaring.
M.b.t. je probleem met je shares, kun je eens de autodisconnect feature op de server aanpassen (net config server /autodisconnect:-1 dacht ik zo uit mijn hoofd).

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Staat bij de netwerkadapter in apparaatbeheer soms het vinkje aan dat windows het apparaat mag uitschakelen om stroom te sparen?

ik heb daar ook vaak dat soort problemen mee gehad.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
KillerAce_NL schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:05:
Offline files is erg buggy, tenminste dat is mijn ervaring.
M.b.t. je probleem met je shares, kun je eens de autodisconnect feature op de server aanpassen (net config server /autodisconnect:-1 dacht ik zo uit mijn hoofd).
Maar als zijn boekhoudpakket continu verbindingen openhoudt zou dit toch niet mogen gebeuren? Ik heb bij genoeg SBS klantjes offline files geimplementeerd, en ondervind er nauwelijks problemen van eigenlijk :) Wel is het sterk verbeterd en flexibeler geworden met vista :)

Mijn spoorwegfotografie

• eX0duS
2bmws schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:05:
Staat bij de netwerkadapter in apparaatbeheer soms het vinkje aan dat windows het apparaat mag uitschakelen om stroom te sparen?

Aangepast, we zullen zien of het werkt...
2bmws schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:05:

Staat wel aan ja, ik zal het in elk geval uitzetten, want computer staat toch altijd aan.

Gelijk een andere vraag (wat hier denk ik niks mee te maken heeft), ik heb overal CAT5E bekabeling, kan ik hieraan een 1gbit switch hangen (nu hangt er een 100mbit switch, maar stel dat die kuren heeft)...?

[ Voor 22% gewijzigd door eX0duS op 03-06-2008 15:27 ]

Pagina: 1