Acer Aspire 1800 fan maakt erg veel lawaai. Oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Ik heb hier een Acer Aspire 1800 met een 3,2Ghz P4 staan. Ik heb een schone XP erop gezet. Vanaf het opstarten draaien de fans op flinke toeren, wat het nodige lawaai veroorzaakt. Ook zonder CPU belasting.

Ik dacht zelf:
-Undervolten / clocken met Rmclock. Heb ik geinstalleerd maar geeft erg weinig mogelijkheden met deze CPU.
-Misschien veel stof van binnen. Dan zou ik hem open moeten maken, doe ik in principe liever niet.
-Misschien brengt een Bios upgrade verbetering. Maar ik vraag me af of dat echt verbetering kan geven.

Wat denken jullie?
En zijn er misschien mensen met zo'n zelfde laptop die commentaar kunnen geven?

PS. Ik heb de laatste Video, Chipset en Audio drivers geinstalleerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 03-06-2008 14:15 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:57

lier

MikroTik nerd

In het algemeen...kijk eens naar drivers op de site, die verhelpen vaak dit soort problemen (en als je dat al gedaan had, vermeld dat dan nog even in je TS).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
lier schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:12:
In het algemeen...kijk eens naar drivers op de site, die verhelpen vaak dit soort problemen.
Ok ja ik heb de laatste Video, Chipset, Audio, WLAN drivers geinstalleerd.

Of heb jij het over andere drivers? Utilities misschien? ben niet zo op de hoogte met Acer.

Hier is een overzicht van de beschikbare drivers en utils:
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_1800.html

Wat me even afhoudt van de Bios upgrade is dit zinnetje:
By using these firmware/drivers you agree to accept the possibility of product failure.

[ Voor 35% gewijzigd door Philflow op 03-06-2008 14:19 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Stof gebeurt heel vaak bij een wat oudere notebook. De koeler zit dan helemaal verstopt.

• Armando15
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-03-2025
zo'n 3,2 Ghz P4 wordt toch vrij warm, ik ken een aantal systemen (desktops weliswaar) die al problemen hebben met 2,66 ghz en een beetje stof. misschien is de beste optie toch even uitzuigen, of, als de mogelijkheid er is, even een compressor erop. hebben wij ook staan, ideaal.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Armando15 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:19:
even een compressor erop. hebben wij ook staan, ideaal.
En dan blaas je al het stof op plaatsen waar je er niet meer aankunt en waar ze andere problemen veroorzaken... ;( Nee, ik stel voor om met een verfborsteltje even alles af te borstelen (als het engizins mogelijk is natuurlijk). En anders spuit je je lucht best van de kant naar een opening en dus niet andersom

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Armando15
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-03-2025
met die desktop systemen gaat dat geweldig hoor. kun je overal makkelijk bij. je zou eens moeten zien wat er uit een jaar oude pentium D komt, ha. hele wolken. om dan maar niet te spreken over de P!!! 500'ers ofzo.. hehe.
Pagina: 1