Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP HOME SP3] Maar 1 account tegelijk in gebruik?

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Op de PC van een vriend van me is, iets mafs aan de hand.
Sinds kort kan hij enkel nog maar met 1 account tegelijk werken.

Met tegelijk bedoel ik dus dat wanneer hij zich aanmeld, dan naar start gaat en kiest voor: Afmelden > Andere gebruiker, hij vervolgens met de account van bijv. zijn moeder niet meer kan werken in windows.

Zodra de andere account opstart blijft de muiscursor staan op een zandloper en reageert de account nergens op.
Als hij dan via Taakbeheer de account afmeld en weer op die van hem gaat is er niets aan de hand.

Het probleem doet zich voor met iedere willekeurige combinatie van deze accounts, terwijl dit eerst altijd prima werkte.

Ik heb hem al laten updaten naar SP3 echter heeft dat ook niet geholpen.

Is er iemand misschien bekend met dit probleem?

PS.
Ik denk niet dat zijn systeemspecs relevant zijn, mocht dit wel zo zijn laat het me weten.
De windows installatie is overigens nog maar een paar maanden oud en alles werkt verder prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Da_maniaC op 03-06-2008 13:45 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En als je nieuwe users aanmaakt? Kunnen die wel inloggen? Misschien een programma geinstalleerd wat erg anti-fastuserswitching is maar dit niet zelf deactiveert (dan zouden de knoppen immers weg zijn)...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:40:
En als je nieuwe users aanmaakt? Kunnen die wel inloggen? Misschien een programma geinstalleerd wat erg anti-fastuserswitching is maar dit niet zelf deactiveert (dan zouden de knoppen immers weg zijn)...
Dat van die nieuwe account zal ik hem zo snel mogelijk doorgeven.

Is er niet iets van een service die ervoor kan zorgen dat meerdere users tegelijk kunnen werken?
(Misschien staat deze uit).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-11 19:59

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Zie je geen fouten in de event viewer?
Kijk in het bijzonder eens naar de Secondary Logon Service, deze dient op automatisch te staan en te draaien. Ook de Terminal Services service mag niet gedisabled staan, deze is namelijk nodig voor user switching.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:40:
Hij heeft een andere account gemaakt en met deze (of welke combinatie dan ook) blijven de klachten hetzelfde.
OkselFris schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:02:
Zie je geen fouten in de event viewer?
Kijk in het bijzonder eens naar de Secondary Logon Service, deze dient op automatisch te staan en te draaien. Ook de Terminal Services service mag niet gedisabled staan, deze is namelijk nodig voor user switching.
Deze 2 services draaien gewoon en ze starten ook automatisch op.
Er staan ook geen foutmeldingen in de Event viewer/log.

Iemand anders nog suggesties? :)

[ Voor 38% gewijzigd door Da_maniaC op 05-06-2008 00:02 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:25
Deze service ?
FastUserSwitchingCompatibility

kan zijn dat het alleen voor novell clients is, maar dit zou mss kunnen werken...

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
HyperBart schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 00:04:
Deze service ?
FastUserSwitchingCompatibility

kan zijn dat het alleen voor novell clients is, maar dit zou mss kunnen werken...
Deze service heeft ook geen effect helaas.
We zijn er inmiddels achter wat de klacht was.

Hij gebruikt namelijk sindskort Cubase en dit pakket komt met een dongle.
Deze vind het dus niet leuk als je van user account gaat wisselen en dan loopt de zaak vast.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
DJ_The_SP schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:50:
[...]

Deze service heeft ook geen effect helaas.
We zijn er inmiddels achter wat de klacht was.

Hij gebruikt namelijk sindskort Cubase en dit pakket komt met een dongle.
Deze vind het dus niet leuk als je van user account gaat wisselen en dan loopt de zaak vast.
Dan zou ik user-switching via "control userpasswords" uitzetten, vermoedde al dat het zoiets was :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Mja, als hij de dongle uit de computer trekt als hij cubase niet gebruikt is er ook niets aan de hand. :)
Hij is ook de enige die het gebruikt dus....
Thanks voor alle hulp iig.

Pagina: 1