Toon posts:

Belkin router + alice (Copperjet 1616-2D) modem niet werkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele dagen heb ik een belkin 802.11G router + Alice internet met een copperjet 1616-2D modem. Ben uitermate tevreden over de snelheid maar niet over de stabiliteit. Echter heb ik niet het idee dat dit met Alice te maken heeft, maar meer met de configuratie, als ik namelijk het modem direct op mijn pc aansluit gaat het perfect.

Nu mijn router er tussen staat wil de verbinding veel minder goed werken. Mijn internet lijkt de hele tijd weg te vallen en mijn downloads stoppen er mee en enkele ogenblikken later doet het internet het weer. Hier is dus geen sprake van als ik direct op het modem aangesloten zit.

Mijn vraag is dus: Heeft iemand een idee waar dit mis kan gaan? Het pingen naar mijn router gaat perfect: 0 packages lost, ping tijd 1 ms. Toch werkt mijn internet op dat moment niet altijd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:37:
Sinds enkele dagen heb ik een belkin 802.11G router + Alice internet met een copperjet 1616-2D modem. Ben uitermate tevreden over de snelheid maar niet over de stabiliteit. Echter heb ik niet het idee dat dit met Alice te maken heeft, maar meer met de configuratie, als ik namelijk het modem direct op mijn pc aansluit gaat het perfect.

Nu mijn router er tussen staat wil de verbinding veel minder goed werken. Mijn internet lijkt de hele tijd weg te vallen en mijn downloads stoppen er mee en enkele ogenblikken later doet het internet het weer. Hier is dus geen sprake van als ik direct op het modem aangesloten zit.

Mijn vraag is dus: Heeft iemand een idee waar dit mis kan gaan? Het pingen naar mijn router gaat perfect: 0 packages lost, ping tijd 1 ms. Toch werkt mijn internet op dat moment niet altijd.
Ik heb echt EXACT hetzelfde probleem!
en ik ben ten einde raad heb jij inmiddels een oplossing?
ik gebruik een us robotics modem

• Ralphy_
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:11
Ik heb het vermoeden dat dit aan de router ligt.
Ik heb in het verleden ook heel veel problemen gehad met switches van belkin die bij een zware belasting gewoon ophielden te werken.
Ben je in de gelegenheid om te testen met een ander merk router (bv linksys) dan zou ik dit eens proberen.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:04

chromeeh

the Gnome

Inderdaad, ik ben geen Belin fan. Ik had ook veel problemen met connecties ook binnen m'n netwerk totdat ik de Belkin AP er uit haalde.
Wellicht zie je kans om een andere router te proberen :?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."