Voeding tikt, Mobo of CPU kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:32
Specs :

Medion PC
Mobo ?? Heeft Phoenix bios
CPU Pentium 4 2.6 ghz
Ram 1 x 512 1 x 256
Voeding 350 Watt voeding die er al inzat.
en een 350 watt voeding uit een PC met een celeron CPU erin met onboard vga.

Ik had gister mijn pc schoongemaakt, aangezien er veel stof overal op zat.
Toen ik na de schoonmaakbeurt de stekker weer achter in de pc deed, begon de voeding te tikken, en het lampje aan de voorkant van mij pc sprong aan en uit op hetzelfde ritme.
Ik heb inmiddels alles van de voeding afgehaald, behalve de brede stekker die in het moederbord gaat. Dan blijf ik hetzelfde probleem houden.
Dus andere voeding geprobeerd, Hierbij heb ik precies hetzelfde probleem.

Overigens als ik niets op de voeding aansluit heb ik er geen last van. ( heb dit maar enkele sec gedaan, omdat de voeding dan kapot kan gaan)

Het lijkt mij dat of het moederbord of de CPU kapot is.

Ik ga overigens vandaag proberen om er een andere CPU erop te zetten, aangezien ik die volgens mij nog heb liggen.

Ik hoop dat jullie suggesties hebben, waaraan het misschien zou kunnen liggen, of tips.
Alvast bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door bisselke op 03-06-2008 12:58 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Misschien ligt het aan mij, maar ik snap de stap van een tikkende voeding en een kapot moederbord niet. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat de voeding alleen dat geluid geeft onder belasting. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• bisselke
_the_crow_ schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:58:
Misschien ligt het aan mij, maar ik snap de stap van een tikkende voeding en een kapot moederbord niet. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat de voeding alleen dat geluid geeft onder belasting. :)
Maar met een andere voeding, heb ik precies hetzelfde probleem.
Lijkt me gek dat ze allebei kapot zijn?
En alleen het moederbord geeft toch niet zoveel belasting?

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Nee, als het met een andere voeding ook zo is, dan is dan onwaarschijnlijker inderdaad. Ik trok een conclusie voor de edit van de TS.
Komt het geluid echt uit de voeding? Niet van het moederbord zelf?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:57
als hij zegt dat ook het lampje aan de voorkant aan en uit gaat klinkt het een beetje alsof de pc zich constant reset (dan hoor je ook een tik van de harddrive).

Zitten de kabeltjes van de power en reset switches nog goed?

Verwijderd

toen ik mijn HTPC ging bouwen had ik hetzelfde euvel.

Ik kwam er na veel ergernis achter dat het lag aan de moederbord die te gebogen in de kast lag. Ik had kennelijk de schroefjes te strak aangeschroefd. Vraag me niet hoe het kan maar misschien heb je iets gedaan waardoor de moederbord gebogen is. Misschien de schroefjes ff wat losser maken

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-05 13:17
Kortsluiting ergens waardoor hij continu reset, los kabeltje, waardoor hij continu reset...

Nu lees ik de topicstart nog een keer door, maar ik zie niet hoever hij doorstart, of is het als hij inderdaad continu reset?

Kan je niet iets aangetikt hebben met je stofzuiger? geheugen o.i.d. wellicht als je de reepjes ff een voor een probeert, dan kan je dat al weer uitsluiten...

• bisselke
Ik had vandaag echt alles eraf gehaald.
Geheugen, videokaart, aansluitingen voor lampjes en powerbutton vooraan, hardeschijven, dvdroms.
Je kan het zo gek niet bedenken, zelfs de CPU had ik erafgehaald.

Toen controleerde ik mijn MB op kapotte condensators, maar helaas niks gevonden.

Toen dus maar weer de brede stekker voor de stroom in het MB gedaan, en de stekker van de voeding in het stopcontact.

En ja hoor, het was weer raak.
Het geluid kwam trouwens voor een groot gedeelte uit het speakertje wat op het MB zit. Maar dat komt gewoon omdat de voeding om de sec. spanning op het moederbord zet. En er wss iets van kortsluiting heeft gezeten.
Toen heb ik de conclusie getrokken dat het MB wel kapot móet zijn.

Ik heb de strijd opgegeven en het moederbord in de kliko gepleurd.

Toch bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 4% gewijzigd door bisselke op 04-06-2008 09:42 ]

• dion_b
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gefeliciteerd voor het opgeven voordat je ook maar begonnen was :/

Het is de bedoeling op GoT dat je doet wat je zelf kunt voordat je hier een topic opent. Daar hoort ook bij dat je gebruik maakt van de hulpmiddelen die we ter beschikking stellen, zoals in dit geval de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :o

Daarnaast heb je geen moeite gedaan om exacte specs op te zoeken. Mogelijk zat er maar een jumpertje verkeerd - maar als je niet uitgezocht hebt om welk mobo het ging heb je ook duidelijk niet de handleiding erbij kunnen pakken om dat te controleren.

Al met al weinig inzet (in ieder geval in je posts), en bovendien zinloos omdat je het opgeeft. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.