Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een goed betaalbaar navigatiesysteem zonder poespas.

Ik zou graag gaan voor de Garmin Nuvi 250, maar ik zit met enkele punten in het achterhoofd.
Daarom wil ik hier eens de mogelijkheden bespreken en hem afzetten tegen de TomTom One Europa (ook een optie).
Je kunt er van uit gaan dat ik mezelf al geïnformeerd heb, dus niet zomaar een topic aangemaakt heb zonder eerst te zoeken.

De punten:

Garmin Nuvi 250

+ Goedkoper
+ Schermpje schijnt iets beter te zijn bij zonlicht
+ SD uitbreidingsmogelijkheid

- Geeft geen max. snelheid aan

TomTom One Europa (3rd/4rd editions)

+ Geeft max. snelheid aan.
+ Meer software voor te vinden

- Geen SD uitbreidingsmogelijkheid

Ik wil graag de Garmin, maar het gebrek aan max. snelheid weergave en (misschien) software zijn voor mij erg belangrijke minpunten. Bij mij nu de vraag, zijn die dingen op te lossen?
Dus is de max. snelheidsweergave voor wegen er wel in te zetten en is het vinden van software (updates, aanvullingen) minder lastig dan ik nu denk?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de TT One Europe en ken mensen die de Garmin Nuvi hebben.

Ik heb ook naar de Garmin Nuvi gekeken en idd hij is goedkoper en er kan een SD in maar ik heb toch voor de TT Home gekozen.

Ik heb het idee dat TT veel vaker nieuwe kaarten uitbrengt. Ook is er (al dan niet legaal) veel meer te vinden voor TT op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens is het vinden van updates geen probleem t.o.v. de TomTom.
Jaja voor de TomTom kan je misschien meer onzin downloaden zoals gekke stemmetjes enzo, maar dat vind ik toch totaal niet interessant. Het gaat mij meer om: kaart updates, flitspalen en Poi's.

Maar met die max. snelheidweergave van wegen zit ik toch nog steeds. Kan ik niet een duidelijk antwoord op vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:26
Met de garmin nuvi 250 kan je wel de snelheid en max snelheid zien.
Dit is alleen te bezichtigen in apart schermpje en niet in het hoofd-navigeer scherm..
*edit*: Iets te snel gelezen, ik dacht dat je bedoelde de maximale snelheid die je rijd, maar je bedoelt de maximale wegensnelheid, die is er naar mijn weten niet in te zetten, maar zodra ik thuis ben kan ik wel even kijken of het mogelijk is..

Sd kaart heb je niet zoveel aan, tenzij je miljoenen POI's erin wilt hebben :o

[ Voor 51% gewijzigd door Lieuwe15 op 03-06-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik rij zelf rond met TomTom 6.0 ( op mijn PDA ). Mijn vriendin heeft een Garmin Streetpilot C310 ( nagenoeg zelfde firmware als de NUVI ).

Mijn volgende navigatie zal geen TomTom meer worden maar absoluut Garmin. De support + ondersteuning van Garmin is in mijn ogen beter dan die van TomTom. Daarnaast levert Garmin kaartupdates vaak gratis uit ( coulance ) dit in tegenstelling tot TomTom waar je er ALTIJD voor betaald.

Daarnaast kent Garmin de webupdater voor het ophalen van nieuwe firmware, stemmen. e.d.. Deze tool is lean mean, snel en erg netjes in elkaar gezet. Dit in tegenstelling tot het gedrocht TomTom HOME wat je door je strot heen krijgt gedouwd.

Daarnaast als je bijvoorbeeld flitspalen ( mijn terrein ;-) ) erop wilt zetten dat TomTom Home je het lastig kan maken in sommige gevallen. De Garmin PoiLoader tool dus absoluut niet.

Als je wilt navigeren in Europa is trouwens de software van Garmin sneller van die van TomTom. Als ik een plaatsnaam invul op m'n PDA dan duurt het even voordat hij de gehele database heeft doorzocht. De Garmin van m'n vriendin reageert veel sneller.

Ook de tijdsaanduiding tot je eindbestemming is accurater op de Garmin ( in elk geval op de C310 ) dan op mijn TomTom. Op de Garmin veranderd ( zonder files ) de tijdsaanduiding tot je bestemming hooguit met een minuut. Op de TomTom win ik alleen al in mijn woonplaats al 5 minuten.

Mijn persoonlijke mening is dat de software, zowel de firmware als de software op je PC, van Garmin beter is dan die van TomTom.

[ Voor 28% gewijzigd door mkleinman op 03-06-2008 12:17 ]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lieuwe15 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:10:
Met de garmin nuvi 250 kan je wel de snelheid en max snelheid zien.
Dit is alleen te bezichtigen in apart schermpje en niet in het hoofd-navigeer scherm..
*edit*: Iets te snel gelezen, ik dacht dat je bedoelde de maximale snelheid die je rijd, maar je bedoelt de maximale wegensnelheid, die is er naar mijn weten niet in te zetten, maar zodra ik thuis ben kan ik wel even kijken of het mogelijk is..

Sd kaart heb je niet zoveel aan, tenzij je miljoenen POI's erin wilt hebben :o
Je kan ook extra kaarten op die SD zetten toch?

En over die POI's, is dat misschien niet te gebruiken voor max. snelheidweergave?

En nog even wat anders (voor het rijtje +/- punten): is het ook niet zo dat TomTom alleen maar West Europa gedetailleerd heeft, terwijl Garmin heel Europa bevat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
flitspaal.nl schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:14:
Ik rij zelf rond met TomTom 6.0 ( op mijn PDA ). Mijn vriendin heeft een Garmin Streetpilot C310 ( nagenoeg zelfde firmware als de NUVI ).

Mijn volgende navigatie zal geen TomTom meer worden maar absoluut Garmin. De support + ondersteuning van Garmin is in mijn ogen beter dan die van TomTom. Daarnaast levert Garmin kaartupdates vaak gratis uit ( coulance ) dit in tegenstelling tot TomTom waar je er ALTIJD voor betaald.

Daarnaast kent Garmin de webupdater voor het ophalen van nieuwe firmware, stemmen. e.d.. Deze tool is lean mean, snel en erg netjes in elkaar gezet. Dit in tegenstelling tot het gedrocht TomTom HOME wat je door je strot heen krijgt gedouwd.

Daarnaast als je bijvoorbeeld flitspalen ( mijn terrein ;-) ) erop wilt zetten dat TomTom Home je het lastig kan maken in sommige gevallen. De Garmin PoiLoader tool dus absoluut niet.

Als je wilt navigeren in Europa is trouwens de software van Garmin sneller van die van TomTom. Als ik een plaatsnaam invul op m'n PDA dan duurt het even voordat hij de gehele database heeft doorzocht. De Garmin van m'n vriendin reageert veel sneller.

Ook de tijdsaanduiding tot je eindbestemming is accurater op de Garmin ( in elk geval op de C310 ) dan op mijn TomTom. Op de Garmin veranderd ( zonder files ) de tijdsaanduiding tot je bestemming hooguit met een minuut. Op de TomTom win ik alleen al in mijn woonplaats al 5 minuten.

Mijn persoonlijke mening is dat de software, zowel de firmware als de software op je PC, van Garmin beter is dan die van TomTom.
In principe ben ik al overtuigd van Garmin haha, maar ik zit echt te dubben over die max. snelheidsweergave functie. Het is zo simpel, maar wel briljant in mijn ogen. Jaja ik kan wel borden lezen, maar ik vraag me toch weleens af hoe hard je op bepaalde stukken mag. Maar doet TomTom dit eigenlijk wel accuraat genoeg? Als een 80 weg ineens een stukje 50 wordt, zegt TomTom dit dan vaak (of blijft hij doodleuk 80 weergeven)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:22:
[...]

In principe ben ik al overtuigd van Garmin haha, maar ik zit echt te dubben over die max. snelheidsweergave functie. Het is zo simpel, maar wel briljant in mijn ogen. Jaja ik kan wel borden lezen, maar ik vraag me toch weleens af hoe hard je op bepaalde stukken mag. Maar doet TomTom dit eigenlijk wel accuraat genoeg? Als een 80 weg ineens een stukje 50 wordt, zegt TomTom dit dan vaak (of blijft hij doodleuk 80 weergeven)?
De snelheidsweergave van TomTom ( max snelheid ) alles behalve accuraat. Op een groot gedeelte van de wegen kent TomTom de max snelheid niet eens en waar hij het wel kent zit hij er regelmatig ( tot zeer vaak! ) naast.

Zo zijn er in mijn woonplaats een aantal stukken van 70 --> 50 veranderd. Daarna kwam TomTom 6 met kaartupdate uit ( paar maanden daarna ). En ondanks dat het al maanden bekend was, mag ik volgens TomTom daar nog steeds 70 op die stukken.

Met andere woorden, in mijn ogen een leuke gimmic, maar absoluut niet waterdicht. En als dat de enige reden voor je is om een TomTom aan te schaffen think again ;)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:26
Over extra kaarten op de sd-kaart weet ik zo 123 niet, daar heb ik geen ervaring mee, het lijkt me dan dat het kaarten van de vs ofzo kunnen zijn.
Garmin heeft inderdaad zeek acurate tijdsbepaling, vaak +/- 1-2 minuten over kleine afstanden en ook lange afstanden (100km ong). Zolang er niet te lange files zijn is het prima :).
Ga inderdaad voor de Garmin, goede support, en alles werkt perfect mits je het legaal hebt, garmin heeft goede beveiligingen met hun mapsource software :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk! Bedankt iedereen.

Had ook al het idee dat die max. snelheidsweergave van de TT niet waterdicht was.
Ik ga wat mij betreft voor de nuvi 250.

P.s. zijn er wel navi's van andere merken die redelijk correct max. snelheidsweergave hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Ik ken er geen. De GPS snelheid is wel betrouwbaar. Maar de kaartupdate is dat meestal niet. en daar ben je toch afhankelijk van. Het is meer een hulpmiddel dan een richtlijn.
Ik zou me er niet blind op staren.
Had het vroeger ook. En veel wegen waren veranderd of klopte niet meer. Met als gevolg dat de max snelheid ook niet meer klopte. ondanks recente kaarten. Dit was dan wel een systeem van MIO, maar dat maakt opzich niets uit.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 16:10
Als je in de Garmin geen bestemming opgeeft, dan laat ie linksonder ipv aankomsttijd je huidige snelheid weer. Bij snelwegen staat vaak een max snelheid icoontje linksboven (bijv 100 of 120).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:50

Padvinder

doet z'n best

Lieuwe15 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:36:
Over extra kaarten op de sd-kaart weet ik zo 123 niet, daar heb ik geen ervaring mee, het lijkt me dan dat het kaarten van de vs ofzo kunnen zijn.
Garmin heeft inderdaad zeek acurate tijdsbepaling, vaak +/- 1-2 minuten over kleine afstanden en ook lange afstanden (100km ong). Zolang er niet te lange files zijn is het prima :).
Ga inderdaad voor de Garmin, goede support, en alles werkt perfect mits je het legaal hebt, garmin heeft goede beveiligingen met hun mapsource software :9
Nou, die beveiliging valt wel mee hoor... O-)

Maar goed, op die SD kaart kan je inderdaad van alles en nogwat installeren. Niet alleen wegenkaarten, maar bijvoorbeeld ook Topo Nederland. Maar City Navigator Middle East mag ook. Je moet uiteraard wel de juiste unlock codes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 14:31
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:01:
Garmin Nuvi 250
Blijkbaar betere routings engine
Hoe dom kun je zijn? Als de TomTom had gezegd dat de route een uur duurde, was die dan beter?

Als routes van veschillende navigatiesystemen wil vergelijken, dan moet je elk systeem 10 routes laten berekenen en die dan ook daadwerkelijk rijden! Dit is een prutsvergelijking om een paar google ads mee te verkopen.

TomTom heeft IQ routes, met de echt gemeten snelheden per weg - geen schattingen. Toegegeven, op jouw ONE zit dat (nog?) niet, dus dat maakt nu niet uit.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boetie|IA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-07-2008
Zelf heb ik de TT1 v4 of de Nuvi 255 op t oog. Ik wil hem ook af en toe gaan gebruiken om een route op de motor te gaan rijden. Ik heb namelijk geen geld (over) voor een rider2 of een zumo.

Weet iemand of het bij een van deze twee mogelijk is om routes te maken of te downloaden en dan erin te zetten.
Ik heb een poosje terug ergens?? gelezen dat dit een mogenlijkheid van de Nuvi 205-serie zou zijn. Maar ik heb geen idee meer waar ik dat las. Ik lees er, nu hij er is, ook niets over.

Weet iemand hier iets van??? thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Boetie schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:24:
Zelf heb ik de TT1 v4 of de Nuvi 255 op t oog. Ik wil hem ook af en toe gaan gebruiken om een route op de motor te gaan rijden. Ik heb namelijk geen geld (over) voor een rider2 of een zumo.

Weet iemand of het bij een van deze twee mogelijk is om routes te maken of te downloaden en dan erin te zetten.
Ik heb een poosje terug ergens?? gelezen dat dit een mogenlijkheid van de Nuvi 205-serie zou zijn. Maar ik heb geen idee meer waar ik dat las. Ik lees er, nu hij er is, ook niets over.

Voor zover ik weet is dat alleen mogelijk in de 7xx serie.

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:50

Padvinder

doet z'n best

Boetie schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:24:

In de eenvoudige series van de Nüvi kan je inderdaad geen routes kwijt. Kijk maar op Garmin.com bij de specs van het ding. Alleen de duurdere Nüvi's kunnen dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boetie|IA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-07-2008
Wat heeft de 205 dan meer dan de 200, of de 255 meer dan de 250?

En nu niet zeggen: "precies 5" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Boetie schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:03:
Wat heeft de 205 dan meer dan de 200, of de 255 meer dan de 250?

En nu niet zeggen: "precies 5" :+
De 200 heeft alleen benelux en geen tmc,de 205 heeft benelux+frankrijk+tmc en de batterij gaat 1 uur minder lang mee. http://www.gpsshop.be/ver...41174&product%5B%5D=53612

Voor het verschil tussen 250 en 255T zie deze link http://www.gpsshop.be/ver...41176&product%5B%5D=53593

[ Voor 14% gewijzigd door survivor op 08-06-2008 13:05 ]

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

flitspaal.nl schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:14:
Dat zegt natuurlijk niet zoveel, want je vriendin gebruikt een dedicated apparaatje en jij een PDA. Ik heb zelf TomTom op een Ipaq gebruikt en dat was soms vrij traag, maar nu met een dedicated TomTom One Europe gaat het berekenen en herberekenen vele malen sneller.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 20:07
als ik hier ook even op mag reageren: ik heb ook voor de keuze gestaan en uiteindelijk voor de nuvi gekozen (meer vanwege esthetische redenen omdat de specs niet zoveel verschillen). Hij bevalt prima, alleen moest ik laatst vanuit amersfoort naar de ardennen. ik werd via maastricht / luik gestuurd, terwijl een vriend met tomtom via antwerpen gestuurd werd. Welke beter is maakt nu niet zoveel uit. De aankomsttijd is inderdaad erg accuraat. Ik krijg er met moeite een minuut af. Maar ook alleen door 140 ipv 120 te rijden.

Waar ik nu nog wel mee zit: ik zie iets staan over routes laden in de nuvi. Nu wil ik nu nog niet specifiek dat doen, maar ik zou wel graag de route die mijn nuvi gaat plannen, ook op de pc willen plannen zodat ik deze ook kan printen. Is dit mogelijk? Ik kan de goede software maar niet vinden (mapsource? nroute?) Hoe kan ik dit krijgen?

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Wat ik ook wel een belangrijk verschil vind is dat de Garmin navigatiesystemen de POIs niet op de kaart laten zien en TomTom dat wel doet (althans, zo heb ik het begrepen). Het lijkt me zelf erg handig om door middel van iconen op de kaart te kunnen zien wat voor POIs er allemaal op je route zijn. Kan iemand bevestigen of dit inderdaad een verschil is tussen Garmin en TomTom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Enkele toevoegingen:
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:01:
De punten:

Garmin Nuvi 250

+ Goedkoper
+ Schermpje schijnt iets beter te zijn bij zonlicht
+ SD uitbreidingsmogelijkheid
+ Blijkbaar betere routings engine
+ Kaarten van heel Europa
+ goedkoper
+ batterijduur (t.o.v. TT One v3 in ieder geval)

- Geeft geen max. snelheid aan

TomTom One Europa (3rd/4rd editions)

+ Geeft max. snelheid aan.
+ Meer software voor te vinden

- Geen SD uitbreidingsmogelijkheid
- Kaarten van alleen West Europa
Zit zelf erg te twijfelen tussen de Nüvi 255W en de TT One XL Europe 31.
Qua specs en prijs is de Garmin gewoon veel beter, echter hoor je zo weinig over Garmin waardoor de keuze toch wat lastig word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:24
Garmin zal toch wel niet zomaar de grootste gps/navigatie verkoper ter wereld zijn.
Alhoewel dat natuurlijk weinig zegt over de kwaliteit van hun apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schweino schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:18:
Wat ik ook wel een belangrijk verschil vind is dat de Garmin navigatiesystemen de POIs niet op de kaart laten zien en TomTom dat wel doet (althans, zo heb ik het begrepen). Het lijkt me zelf erg handig om door middel van iconen op de kaart te kunnen zien wat voor POIs er allemaal op je route zijn. Kan iemand bevestigen of dit inderdaad een verschil is tussen Garmin en TomTom?
Weet niet hoe dat bij een TomTom zit, maar bij een Garmin zie je ze idd niet.
Op zich wel jammer, maar aangezien je er duizenden in kan zetten lijkt me het ook weer irritant om ze allemaal te zien. Maar jammer dat je niet kan kiezen of je ze wilt zien of niet (het liefst per categorie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf trouwens uiteindelijk voor de Garmin Nuvi 250 gekozen en ik heb er zeker geen spijt van.

Vanmiddag toevallig ook nog iemand gehoord met een in zijn ogen (ludiek) pluspunt van een TomTom t.o.v. Garmin met betrekking tot de stem. TomTom heeft een aangenamere stem, omdat TomTom bijvoorbeeld in één keer 250 meter uitspreekt terwijl Garmin zegt "twee-honderderd-vijftig-meter". Tja het is maar wat je boeiend vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:32:
[...]

Weet niet hoe dat bij een TomTom zit, maar bij een Garmin zie je ze idd niet.
Op zich wel jammer, maar aangezien je er duizenden in kan zetten lijkt me het ook weer irritant om ze allemaal te zien. Maar jammer dat je niet kan kiezen of je ze wilt zien of niet (het liefst per categorie).
Inderdaad, een mooi overzicht met alle Burger Kings langs de weg zou welkom zijn tijdens mijn vakantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:40:
Ik heb zelf trouwens uiteindelijk voor de Garmin Nuvi 250 gekozen en ik heb er zeker geen spijt van.

Vanmiddag toevallig ook nog iemand gehoord met een in zijn ogen (ludiek) pluspunt van een TomTom t.o.v. Garmin met betrekking tot de stem. TomTom heeft een aangenamere stem, omdat TomTom bijvoorbeeld in één keer 250 meter uitspreekt terwijl Garmin zegt "twee-honderderd-vijftig-meter". Tja het is maar wat je boeiend vind...
Ik zat eens in de consumentengids te zoeken naar wat test resulataten, en daar las ik ook dat het stemgeluid bij Garmin minder is ten opzichte van TomTom. Bij Garmin zou het meer een computerstem zijn, wat de verstaanbaarheid niet ten goede zou komen.
Ook het veranderen van het volume van de instructies o.b.v. gereden snelheid zou een voordeel voor TomTom zijn (dus zachtere instructies als je voor het stoplicht staat dan wanneer je over de snelweg zoeft).
Verder was een minpunt voor de Garmin het relatief lang duurt voordat de herberekening van een route plaats vind, als je bijvoorbeeld de afslag hebt gemist, de herberekening zelf schijnt ook langer te duren dan bijv. een TomTom.
Zoals ik reeds melde was de accuduur wel een positief punt voor de Garmin.
Kaarten van Garmin zouden slechts één maal per jaar worden geactualiseerd en zijn dan alleen op DVD verkreegbaar t.o.v. regelmatige downloadbare updates van TomTom.
Tenslotte een pluspunt voor TT is de meest actuele kaart garantie, waarbij je één gratis kaart kan downloaden wanneer binnen 30 dagen na aankoop van je apparaat een nieuwere kaart is uitgebracht.

Hmm.. m'n keuze voor Garmin wordt toch weer iets lastiger. Kan iemand bovenstaande "nadelen" nuanceren?

[edit] Ohja, bij Garmin ontbrekende POI zoals PIN-automaten, postkantoren en politiebureau's ook een nadeel.

[ Voor 3% gewijzigd door DyStiC op 25-07-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 19:15
DyStiC schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:19:
[...]

Kaarten van Garmin zouden slechts één maal per jaar worden geactualiseerd en zijn dan alleen op DVD verkreegbaar t.o.v. regelmatige downloadbare updates van TomTom.
Tenslotte een pluspunt voor TT is de meest actuele kaart garantie, waarbij je één gratis kaart kan downloaden wanneer binnen 30 dagen na aankoop van je apparaat een nieuwere kaart is uitgebracht.

Hmm.. m'n keuze voor Garmin wordt toch weer iets lastiger. Kan iemand bovenstaande "nadelen" nuanceren?
Het punt van de kaartupdate kan ik wel nuanceren..

Ik ben in 2005 in een nieuwbouwwijk gaan wonen. Toen ik in 2006 op zoek ging naar een navigatie systeem bleek mijn huisadres in geen enkelapparaat met Teleatlas kaarten te staan. De Navtech kaarten van Garmin kenden het adres wel.
Sinds die tijd heb ik nog regelmatig met nieuwe TomToms gespeeld, maar telkens weer werd mijn adres niet herkend, zelfs de 2008 kaarten van TomTom kennen het niet.

Een nieuwste kaart garantie klinkt dus leuk, maar kan inhouden dat je op sommige plaatsen alsnog 3 jaar achterloopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
DyStiC schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:19:
[...]

[edit] Ohja, bij Garmin ontbrekende POI zoals PIN-automaten, postkantoren en politiebureau's ook een nadeel.
De POI's kan je handmatig inladen van diverse sites, kijk bijvoorbeeld eens op http://www.poihandler.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is een Garmin Nuvi 205T niet een betere optie dan de Nuvi 250? Het voordeel van een 205T is de TMC functie, maar heeft geen europa kaarten. Prijzen zijn van beide toestellen hetzelfde, waarom dan nog steeds de Nuvi 250?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Juist vanwege de Europa kaarten? Als je per se TMC wil heb je ook nog de 255T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Sowieso zou ik eerder voor een Nuvi 2x5 gaan, dat is de nieuwere serie (t.o.v. de 2x0). Met snellere kaartweergave (herberekening), HotFix en nog wat interface verbeteringen.

[edit] Helemaal over deze reply heen gelezen.
Schweino schreef op maandag 28 juli 2008 @ 08:54:
[...]

De POI's kan je handmatig inladen van diverse sites, kijk bijvoorbeeld eens op http://www.poihandler.com/
Thanx, daar kan ik wat mee!

[ Voor 46% gewijzigd door DyStiC op 29-07-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:40:

Sorry voor de topic kick... :X maar toch...

Mijn schoonvader heeft de nuvi 660 die ook zo'n "leuke" stem heeft... ff gezocht naar de stem mogelijkheden, en die kan je instellen. Een soort abc optie waar de stem inderdaad computer achtig wordt maar wel alle woorden kan uitspreken. die kan je ook uitzetten dank klinkt het een stuk beter. ook kon ik instellen hoeveel ze zegt bv alleen over 200m links of bv over 200m links de weg blablabla 5 km volgen.
Ook een groot voordeel is dat die nuvi zelf aan- en uitgaat als er stroom op de voeding van de nuvi komt en gaat.
Ben benieuw of de nuvi 2xx serie dat ook heeft...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:36:
[...]
Sorry voor de topic kick... :X maar toch...

Mijn schoonvader heeft de nuvi 660 die ook zo'n "leuke" stem heeft... ff gezocht naar de stem mogelijkheden, en die kan je instellen. Een soort abc optie waar de stem inderdaad computer achtig wordt maar wel alle woorden kan uitspreken. die kan je ook uitzetten dank klinkt het een stuk beter. ook kon ik instellen hoeveel ze zegt bv alleen over 200m links of bv over 200m links de weg blablabla 5 km volgen.
Ook een groot voordeel is dat die nuvi zelf aan- en uitgaat als er stroom op de voeding van de nuvi komt en gaat.
Ben benieuw of de nuvi 2xx serie dat ook heeft...?
Nee, mijn Nüvi 255WT in ieder geval niet. Kan alleen kiezen uit taal maar verder geen verschillende stemmen.
Aangezien mijn accu het (momenteel nog) ruim 4 uur volhoud, sluit ik hem eigenlijk zelden aan in de auto en laad ik hem gewoon thuis op. Geen rommelige snoertje e.d. in de auto.
Maar om dat auto aan/uitgaan nou een groot voordeel te noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:37:
[...]

Nee, mijn Nüvi 255WT in ieder geval niet. Kan alleen kiezen uit taal maar verder geen verschillende stemmen.

[...]

Aangezien mijn accu het (momenteel nog) ruim 4 uur volhoud, sluit ik hem eigenlijk zelden aan in de auto en laad ik hem gewoon thuis op. Geen rommelige snoertje e.d. in de auto.
Maar om dat auto aan/uitgaan nou een groot voordeel te noemen ;)
Het voordeel is dat het een geïntegreerd onderdeel van de auto lijkt als ie met contact aan en uitgaat.
Bovendien heb ik geen zin om m'n radio, telefoon, lampen en de hele rotzooi aan te zetten... dat kan via contact dus doe ik dat ook graag ;)

Ik heb net bij de saturn gekeken en hij gaat netjes uit als de spanning van de voeding gaat.
Ik woon in een rustig(noordelijk) buurtje van nederland dus hoef niet heel bang te zijn voor diefstal, en zal de nuvi dus meestal laten zitten...

Edit: Ohja, de snoertjes ga ik proberen netjes weg te werken

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Iemand al eens USA kaartenmateriaal op de Garmin 255 proberen te laden? Ben benieuwd hoe dat gaat... Via het SD slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn nuvi 205 ook heel europa gezet, gewoon op de mico-SD kaart. k heb wel benelux laten staan, geen probleem maar bij alle adressen die hij vindt geeft ie twee mogelijk heden, van de europa en de benelux kaart. dit komt natuurlijk omdat de kaarten overlappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Okay, helder. Zojuist voor de zekerheid Garmin ook maar even gebeld: SD kaart er in en het zou moeten werken op alle modellen. Mooi. Alleen jammer dat de Garmins geen POI iconen kunnen tonen op de kaart, vind ik toch wel een gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Schweino schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:05:
Alleen jammer dat de Garmins geen POI iconen kunnen tonen op de kaart, vind ik toch wel een gemiste kans.
Volgens mij kan dat wel gewoon, tenminste ik zie ze op mijn 255W wel gewoon (banken, restaurants, cafés, benzinepompen etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Hmm, da's apart. Volgens mij had ik toch echt gelezen dat de Garmins dat niet deden en de Garmin klantenservice vertelde me da het ook niet kon.

Ik neem aan dat we het over hetzelfde hebben? Dat je terwijl je rijdt op de kaart kleine icoontjes ziet staan voor bijvoorbeeld banken, restaurants etc etc?

ziets als:

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketinfo.nl/contentimages/6785_1.gif

Verwijderd

DyStiC schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:59:
[...]

Volgens mij kan dat wel gewoon, tenminste ik zie ze op mijn 255W wel gewoon (banken, restaurants, cafés, benzinepompen etc.)
Hoe en waar zie je die dan? ik zie ze niet in mijn 205 Ik kan in het menu ook niet vinden dat je die aan kan zetten...

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:19:
[...]

Hoe en waar zie je die dan? ik zie ze niet in mijn 205 Ik kan in het menu ook niet vinden dat je die aan kan zetten...
Ik heb het nog even nagekeken, maar ik zie ze inderdaad niet tijdens het rijden (met uitzondering van de filtspalen en traject controle's op de route of het target POI). Maar als ik kies voor zoeken op kaart (dus zeg maar die 2D weergave) dan zie ik wel alle POI's.

Verwijderd

DyStiC schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:31:
[...]

Ik heb het nog even nagekeken, maar ik zie ze inderdaad niet tijdens het rijden (met uitzondering van de filtspalen en traject controle's op de route of het target POI). Maar als ik kies voor zoeken op kaart (dus zeg maar die 2D weergave) dan zie ik wel alle POI's.
flitspalen en zo zie ik ook, ook zie ik hoe hard je mag rijden. Er komt links onder in mijn scherm een miniatuur verkeersbord met de max snelheid erop. Maar alleen op snelwegen. klopt precies trouwens...
De POI in de 2d kaart zie ik pas als ik heel erg inzoom, of dat nou handig is?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 08:52 ]

Pagina: 1