Toon posts:

[ASP.NET] Shell interface op webpagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde in ASP.NET icm Ajax een soort shell maken om onze tijd-gerelateerde database (OsiSoft PI) aan te spreken. Als inspiratie heb ik de unofficial Google Shell.

Ik heb een ScriptManager en een UpdatePanel op mijn pagina geplaatst. Ik wil graag commando's in kunnen voeren, en het resultaat in het UpdatePanel laten zien. De resultaten moeten bestaan uit text en images.

Als eerste geprobeerd met een ListBox in het UpdatePanel, en een TextBox met Button. Dit gaat goed. De resultaten worden netjes in de ListBox geplaatst. Ook een BulletedList werkt hiermee.

Nu wil ik ook images kunnen weergeven, dus dacht ik een Table in de UpdatePanel te plaatsen, en hier rows met text en/of images aan toe te voegen. Het resultaat hiervan is dat alleen de laatst toegevoegde row zichtbaar is.

Daarnaast zou ik graag ipv een TextBox met een Button meer een shell achtige invoer willen hebben. Ik heb alleen nog even geen idee hoe ik dit kan doen. Ik wil dus iets maken zoals unofficial Google Shell.

Iemand met meer ASP.NET kennis tips over wat voor weg ik hiermee kan inslaan?

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Heb je al eens naar de HTML achter die webpagina gekeken? Het is gewoon een stuk tekst met een textbox erachter. En een vlak met tekst erboven. Bij het invoeren van een commando wordt het commando en zijn uitvoer aan het tekstvlak toegevoegd en verschuift het form naar beneden. De tekstbox wordt gecleard en klaar. Met CSS kun je ervoor zorgen dat het grafisch allemaal een beetje aansluit.

Dit kun jij toch prima namaken? Conceptueel is het duidelijk, je hoeft niet heel veel meer te doen dan er grafisch een invulling aan te geven.

Verwijderd

Topicstarter
bigbeng schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:46:
Heb je al eens naar de HTML achter die webpagina gekeken? Het is gewoon een stuk tekst met een textbox erachter. En een vlak met tekst erboven. Bij het invoeren van een commando wordt het commando en zijn uitvoer aan het tekstvlak toegevoegd en verschuift het form naar beneden. De tekstbox wordt gecleard en klaar. Met CSS kun je ervoor zorgen dat het grafisch allemaal een beetje aansluit.

Dit kun jij toch prima namaken? Conceptueel is het duidelijk, je hoeft niet heel veel meer te doen dan er grafisch een invulling aan te geven.
Hier had ik zeker naar gekeken. Ik ben alleen iets nieuw met ASP.NET en wilde het misschien te mooi oplossen met ASP.NET controls. Ik heb nu een asp:label wat in HTML een span word. Deze gebruik ik nu om vanuit de codebehind html in te zetten, zo heb ik alle vrijheid. Het werkt super. Bedankt voor je opmerking, ben er toch weer even wat simpeler door gaan denken. Het is misschien niet de ASP.NET manier om het zo te doen, maar het werkt fantastisch

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21
In plaats van een label zou volgens mij eigenlijk een PlaceHolder moeten gebruiken. Het is volgens mij namelijk niet de bedoeling dat je allerlei controls in een span gaat zetten. Het werkt wel hoor, maar netjes is anders lijkt me.
Een PlaceHolder staat ook ergens in het Toolbox menu.
Als je trouwens echt HTML wilt toevoegen aan je pagina, daar gebruik ik altijd (nou ja 1x dan) een Literal voor. Eigenlijk doe ik liever helemaal niet HTML toevoegen vanuit de codebehind, maar soms ontkom je er niet aan. Van de Literal weet ik trouwens niet of het best-practice is, heb het namelijk nooit opgezicht. Weet alleen dat het een 'control' is zonder verdere opmaak, behalve dan wat je het zelf mee geeft.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Je kunt ook direct naar de contentTemplate van de updatepanel gaan, dan heb je geen placeholder nodig. (en dan de html in een literal gooien ofzo) meerdere wegen die naar rome leiden maar html in een label zetten (span == inline element) is niet zo netjes. (html wijs gezien)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...