Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelf een kleine geluidssensor bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 412 views

• Bruinbaard
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 19:11
Voor school heb ik een geluidssensor nodig om metingen te doen met het programma IP-coach.
Deze moet ik zelfbouwen want degene die we kant en klaar op school hebben zijn te groot om in de nep gehoorgang(trechter) te passen. Bij de officiele zijn er die banaan stekkers. (een aarde, een +5V lijn en een lijn die de gegevens terugvoert dat is dus wat er overblijft van de 5V)
Ik ben zelf een beginner in solderen dus ik heb niet echt het idee wat ik moet bouwen en wat voor onderdelen ik nodig heb. Dus kunnen jullie mij hierbij helpen?
Hier kun je zien hoe een ipcoach sensor op de ipcoach is aangesloten en de ipcoach is weer op de computer aangesloten. Afbeeldingslocatie: http://bio-educa.nl/Educatie/Gist.gif
wat ik nodig heb is dus een kleine geluidssensor met een bereik van -5V(of 0V weet ik niet precies),+5V. En een terugkoppelingssignaal.
Kunnen jullie voor mij een schema maken?

Gr. Bruinbaard

[ Voor 3% gewijzigd door Bruinbaard op 03-06-2008 11:15 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Neen. De bedoeling hier is dat je zelf onderzoek doet naar schema's e.d. voordat je hier vraagt om hulp; stomweg een 'kunnen jullie een schema maken?' is niet genoeg. Komt bij dat dit een huiswerkvraag is: die hoor je zelf op te lossen, met eventueel hulp van je docenten of klasgenoten; daarvan is het dus helemaal niet de bedoeling dat wij je zomaar even een schema geven.

Mocht je met specifieke technische vragen zitten die je met je docent ook niet kan oplossen, kan je eens proberen nog een topic te starten. Deze gaat echter op slot.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.