Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Access Database exporteren

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:42
Ik wil waarschijnlijk weer eens iets onmogelijks, maar ik zal het igg proberen.

Ik heb een 'database.mdb'
Als je deze database opent met MS Access zie je een grote tabel met 4 kolommenen en >5.000 rijen.
De tabel is als volgt opgebouwd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
1   1   1   tekst
1   1   2   tekst
1   2   1   tekst
1   2   2   tekst
1   2   3   tekst
...
66 5   14  tekst
66 5   15  tekst

etc, etc

Nu wil ik hier tekst files van maken of html files of whatsoever, maar met de volgende indeling.
[map 1] --> [deel 1] --> tekst.txt
[map 1] --> [deel 2] --> tekst.txt
[map 2] --> [deel 1] --> tekst.txt
etc, etc

Dus een 66 mappen, met daarin varierent 5-150 mappen met daarin 1 tekst bestand met alle tekst.

Kan dit, en zoja, waarmee ?

Exporteren in Access resulteerd in een heel groot html/txt bestand met daarin een hele grote statische tabel met alle data, daar heb ik niet echt iets aan, ik wil het ordenen.
En het wordt een beetje een karwei als je dat met de hand moet gaan doen :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je moet een beetje in VBA gaan knutselen denk ik :) Maar dat wordt dan een scriptrequest :P Ik kan wel een beetje helpen, zet even je DM aan ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:42
CodeCaster schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:03:
Je moet een beetje in VBA gaan knutselen denk ik :) Maar dat wordt dan een scriptrequest :P Ik kan wel een beetje helpen, zet even je DM aan ;)
Ik heb geen idee hoe dat moet, *knip*

Ik dacht altijd dat access het mooiste meest veel zijdige programma was van MS, waar zoiets makkelijk in zou moeten kunnen,... lijkt dus toch wat ingewikkelder te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Lustucru op 03-06-2008 11:11 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

hoe vriendelijk bedoelt ook, GoT is geen datingsite. :p
Communicatie loopt principieel via het forum. Je zult je of zelf moeten inlezen in VBA en het aanmaken van directories of iemand zoeken die het voor je wil doen, maar voor het zoeken van een devver is het forum niet bedoelt.
Als je de eerste weg gaat bewandelen willen we je natuurlijk daarbij best helpen. :)

BTW: emailadressen plain text op een openbaar forum is nooit een goed idee. En voor DM zoek je evn in je voorkeuren / profiel instellingen.

[ Voor 16% gewijzigd door Lustucru op 03-06-2008 11:18 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.