Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• controller_35
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-02-2023
Wie van jullie heeft ervaring met W+R financiële detachering? Ik lees op internet (b.v. http://www.molblog.nl/marketing/3291 ) nogal wat negatieve verhalen, en wil me graag goed informeren voordat er een contract teken.

Graag reacties van mensen die er werken of gewerkt hebben of via via weten wat voor bedrijf dit is.

Verwijderd

*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 23:14 ]

Verwijderd

De wijze waarop W+R zich profileert is niet helemaal mijn ding. 15% meer salaris en een top-auto ... ga toch weg. Als je je zo profileert, dan klopt er gewoon iets niet. 8)7

Ik wilde onlangs ook de (financiële) detachering in, en kwam uit bij Yacht en Control Finance. Deze bedrijven leggen meer de nadruk op uitdagende opdrachten en aansprekende opdrachtgevers. En uiteraard was het salaris goed en rijd je een mooie / degelijke auto. Van beide bedrijven een goed aanbod gekregen, maar ineens werd ik gevraagd voor een functie van Financial Controller bij een multinational. Het product van de multinational is helemaal mijn ding, de sfeer is leuk, los en informeel (oud-collega werkt daar), én het salaris is superieur aan die van Yacht en Control Finance (incl. bonus +/- 80keur, maar geen leaseauto). Als de multinational er niet tussen was gekomen, dan had ik gekozen voor Control Finance (MD traject, verdere uitloop schaal (tot 6.500 p/m), en gelijk een vrije keuze auto).

• controller_35
Toshiba, is die multinational toevallig ASML? Ik zag nl. dat je bij Philips vandaan komt en veel mensen gaan van daaruit naar ASML.

Ik twijfel zelf tussen detachering en gewoon ergens in vaste dienst.

[ Voor 21% gewijzigd door controller_35 op 03-06-2008 14:59 ]

Verwijderd

Ik werk momenteel inderdaad bij Philips. Het onderdeel waar ik voor werk ontwikkelt, fabriceert en verkoopt hightech machines aan bedrijven (BtB). Als ik dan toch mag kiezen, dan werk ik liever in een BtC omgeving, en dan meer specifiek de consumentenelectrica (is gewoon meer mijn ding). ASML is een prachtbedrijf, maar valt om die reden af. Een ander multinational in de omgeving Eindhoven, Daf, maakt wel een aansprekend product. Nadeel is dat de moeder is gevestigd in de USA. Dit betekent dus werken als de bazen in de USA ook werken (= inside information).

Controller_35: wat heb je gestudeerd, hoeveel werkervaring heb je en waar werk je nu? Kun je verder aangeven waarom je de detachering in wilt? Wellicht kan ik je bij je keuze helpen.
Ik wilde de detachering in omdat ik a) na 10 jaar Philips gewoon toe was aan iets anders en b) omdat ik me wat breder wilde ontwikkelen (bv. not for profit of bank- en verzekeringswezen). Soms komt er iets op je pad dat niet was voorzien, maar over een jaar of 4/5 ga ik alsnog de detachering in.

• controller_35
Ik ben drs. bedrijfseconomie + RC afgestudeerd en heb +/- 12 jaar ervaring als controller en finance manager. Wil de detachering in omdat ik de arbeidsvoorwaarden bij het bedrijfsleven vind tegenvallen. Heb onlangs een aanbod gehad voor een functie als finance manager met een salaris van 70.000,- + een auto (VW Passat). Het is wel een baan met veel uurtjes en veel verantwoordelijkheden.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Met zo´n ervaring waarom ga je niet bij een grote consultant werken? Die hebben net zo goed veel uurtjes maar betalen er wel naar.
Hoe was het overigens met die andere baan qua bonus gesteld voor die extra uren?

• controller_35
Geen bonus, men vond dat de finance manager gewoon verantwoordelijk is voor alles wat erbij hoort, men betaalt daarom ook zoveel (vond men). Natuurlijk is 70.000,- veel geld, maar ik vond het t.o.v. mijn huidige baan niet echt giga-veel. Dacht zelf meer aan 85.000,- a 90.000,- maar dat past weer niet in lijn met de algemeen directeur die 110.000,- verdient. het is overigens een groot bedrijf, niks mkb ofzo. (die 35 achter mijn naam staat overigens niet voor mijn leeftijd, ik ben namelijk 31).

Verwijderd

Val je bij Philips eenmaal in de hogere schalen, dan krijg je standaard geen overuren uitbetaald. Werk je bij een onderdeel waar echt een overwerkcultuur heerst, dan ben je eerder geneigd meer over te werken. Mijn stelregel is: als het werk niet in 40/45 uur af kan, dan ben je gewoon te licht voor de functie. Ik selecteer (zover als mogelijk) een bedrijf waar die overwerkcultuur minimaal is. Dat is me meer waard dan het binnenhalen van een maximale salaris. Tip: kijk naar het totale plaatje en volg 'gewoon' je gevoel.

Een vriend en oud klasgenoot van mij (drs. BE + RA) werkt bij Daf. Hij verdient 91k en krijgt een lease-auto. Het pensioen is echter wel volledig voor eigen rekenening en zal zo'n 6k bedragen. 'Probleem' is dat er echt een overwerkcultuur heerst, de moeder is in de USA gevestigd. Als de collega's in de USA een meeting erin schieten (zeg 13.00 locale tijd USA), dan kan mijn vriend s'avonds fijn inbellen. Mijn vriend is een echte workaholic, maar is het overwerken toch beu (kan ook niet anders met 2 kinderen < 3 jaar, en een vrouw die ook cariere wil maken).

Ondanks je leeftijd heb je al behoorlijk wat werkervaring. Je vakkennis zal ongetwijfeld prima zijn, maar hoe zit het met je senioriteit en managementvaardigheden? Om echt veel te verdienen (en niet te verzuipen), moeten deze goed ontwikkeld zijn, anders kom je voor de echt hoge functies / topsalarissen (nog) niet in aanmerking.

• controller_35
Ik heb in het verleden ooit nog eens bij DAF gesolliciteerd, heel vervelende cultuur vond ik daar heersen. Men beschouwt medewerkers als een soort bezit dat men naar believen in kan zetten. Zo werkt het in Nederland niet.

• controller_35
@ ToshibaR3500PG: is een auto bij je nieuwe werkgever (multinational) echt geen optie? Hoe zou men reageren als je zegt: "ik kies voor jullie, leuke baan, leuk bedrijf etc. etc., maar heb een vergelijkbaar bod qua primaire arbeidsvoorwaarden van een ander bedrijf echter, dat andere bedrijf biedt een (eenvoudige) lease auto, wat doen jullie"?

Verwijderd

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 23:14 ]

Verwijderd

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 23:14 ]

Pagina: 1