Toon posts:

Gigabyte P35-DS4 eSATA in BIOS instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt mij niet met het extra bracket + kabeltjes een eSATA externe schijf herkend te krijgen op mij Gigabyte P35-DS4 bordje.

Ik sluit de bracket aan op de Jmicroncontroller van het mobo en heb in het BIOS geprobeerd die controller op verschillende standen (w.o. IDE) in te stellen. Geen ervan werkt. Hooguit krijg ik in het POST scherm de melding dat er geen schijf op die controller is gevonden.

1. Zie ik iets over het hoofd, m.a.w. wat zijn de korrekte BIOS instellingen voor de Jmicroncontroller m.b.t. een eSATA aansluiting?
2. Ik sluit de bracket niet aan op de externe voeding, m.a.w. ik heb geen (met het bracket meekomende) molexkabeltje lopen van bracket naar voeding. Dit omdat mijn externe schijf een eigen voeding heeft. Is het toch noodzakelijk die molex aan de voeding te pluggen?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 21:18

M2M

medicijnman

instellen in de bios is volgens mij zeer moeilijk / niet mogelijk. In windhoos gaat het met drivers vaak uitstekend. Zet wel delayed write uit (in je apparaatbeheer oid). Installeer de drivers, start je peezee opnieuw op en eventueel on the fly even het stekkertje er uit en weer in. Dan zou je 'm moeten zien.

(ps. als je probeerd er windows op te krijgen zal het moeilijk gaan, windows wil niet op een externe schijf geinstalleerd worden)

(dus een Esata schijf aansluiten op de normale sata controller... Misschien kun je 'm proberen op de intel controller te duwen. Die J-micron gevallen geven wel vaker problemen...)

[ Voor 17% gewijzigd door M2M op 03-06-2008 10:04 ]

-_-

Verwijderd

Topicstarter
We gaan eens wat proberen. >:) Dank voor hier.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

topictitel verduidelijkt :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'