Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC + Wiimote

Pagina: 1
Acties:
  • 782 views

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 10:56

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Hoi, ik heb dingen gezien over een Wiimote aansluiten op je pc. Zou het het geld waard zijn om speciaal daarvoor een wiimote te nemen?
Het lijkt me wel leuk om eens een keer een Wiimote uit te proberen bij een spelletje, maar het gaat nog een flinke poos duren voordat ik een Wii ga kopen (moet eerst nog een nieuwe pc kopen en die krengen zijn duur)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Of het het geld waard is moet je natuurlijk zelf bepalen. Als je het alleen doet om spelletjes te kunnen spelen dan zul je waarschijnlijk bedrogen uitkomen. Geen enkel PC spel ondersteund het of maakt gebruik van de unieke eigenschappen van de WiiMote.

Een WiiMote aanschaffen voor de PC is nu meer iets voor mensen die er mee willen experimenteren (en er dus zelf applicaties voor maken).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:56
Mijn mening is dat het wel wat toevoegd aan de pc. Zo heb ik een sensorbar boven op mijn tv staan en hoef ik in mediacenter maar iets aan te wijzen met de wiimote. In spelletjes werkt het ook allemaal wel goed. Je Wii remote wordt gezien als een standaard HID-input device, dus je kunt gewoon alle functies gebruiken. De 3 tiltsensoren die er inzitten kun je ook gebruiken. Ik gebruik mij wiimote standaard met de infrarood muisaanwijzing, echter wanneer die om een of andere reden uitvalt schakeld hij over naar de tiltsensoren. Tevens is het ook nog mogelijk om met de 4 punts toets de cursor over je monitor te laten gaan....

Maar de mogelijkheden zijn eindeloos kijk maar eens op http://www.wiimoteproject...hp?action=downloads;cat=1

Wat je echter in de gaten moet houden is dat de standaard bluetooth programmatuur die in windows zit de wiimote niet constant aanstruud waardoor ik zou aanraden om bluesoleil te gebruiken.

P.S. Accupack of oplaadbare batterijen zijn geen overbodige luxe (gebruik zelf het dockingstation van nintendo, aangezien dat toch via USB werkt ;))

[ Voor 7% gewijzigd door muppet99 op 03-06-2008 10:01 ]

Carpe Diem

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
bluetooth ken ik wel een beetje, maar bluesoleil?
Nog nooit van gehoord...

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:24

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

marco.meijer schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:18:
bluetooth ken ik wel een beetje, maar bluesoleil?
Nog nooit van gehoord...
Google doet wonderen he ;) http://www.bluesoleil.com/

Blue soleil is een BT pakket die allerlei BT producten kan connecten en indentificeren. Hiermee kan je dus makkelijk (dis)connecten met producten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 03-06-2008 13:20 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36
BlueSoleil is een Bluetooth stack, de software die het werken met Bluetooth regelt.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Moet je nou nog van alles hacken of kan je gewoon 3rd party drivers voor dat ding gebruiken, of werkt het zelfs plug and play(als je hem gewoon als gamecontroller wil)?

[ Voor 14% gewijzigd door Amanoo op 03-06-2008 14:24 ]

• muppet99
Hij werkt gewoon als gamecontroller (vorige post ook aangegeven dat het een HID device is). Mocht je nog extra's willen hebben dus b.v. aanwijzen via infrarood dan moet je even kijken op http://onakasuita.org/wii/index-e.html Daar staat ook nog het een en ander uitgelegd. Het werkt onder zowel XP, Vista 32 en Vista 64. Zonder Bluesoleil weet ik niet zeker of het werkt.

Je hoeft niet meer te hacken, gewoon bluesoleil en wiinremote installeren en dan via bluesoleil de Wiimote aanmelden. (Aanmelden geschied door de 1 en 2 button van de wiimote in te drukken, en dan te zoeken naar bluetooth devices) Als de verbinding er is kun je wiinremote opstarten.

LET OP: zonder sensorbar of een andere IR bron werkt alleen de motionsensor, de IR sensor heeft wel twee referentie punten nodig. Ik heb wel eens op internet gezien dat mensen het ook met twee waxine lichtjes voor elkaar krijgen, maar persoonlijk zou ik bij de lokale media-boer even een wireless sensorbar halen voor 7 euro....

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel

Carpe Diem

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Zonder sensorbar?
Zo'n Wiimote is toch compleet als je hem koopt?

[ Voor 14% gewijzigd door Amanoo op 03-06-2008 16:11 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:24

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

marco.meijer schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:09:
Zonder sensorbar?
Zo'n Wiimote is toch compleet?
:')

Tuurlijk niet, je krijgt toch een sensorbar bij de Wii. Als je een sensorbar wil, moet je die modden om aan te sluiten op je PC / er 1 halen bij een lokale PC boer.

Dus hij werkt enkel met de BT functie

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 03-06-2008 16:12 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• muppet99
met de sensorbar bepaald de remote in welke positie hij staat ten opzichte van je tv/scherm. Zo weet hij precies in welke hoek jij wijst. BT is altijd aanwezig. Je kunt ook de cursor verplaatsen door de rolsensoren van de wiimote te gebruiken, maar dat werkt minder natuurlijk (mijn mening).

Zoals eerder gezegd, een sersorbar is op 3 manieren te verkrijgen
1. Geleverd bij de Wii
2. Zelf gemod (twee weerstanden en twee IR leds bij de locale electronica boer halen en zelf even solderen aan een usb kabel)
3. Wireless sensorbar, welke als voordeel heeft dat hij overal werkt omdat hij batterijen heeft ;) Nadeel batterijen kunnen ook op :o

Carpe Diem

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Is die sensorbar dan iets wat je bij je scherm bijvoorbeeld zet?

[ Voor 106% gewijzigd door Amanoo op 03-06-2008 16:50 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36
Ja. Als je geen sensorbar hebt, dan gebeurt er niets als je de Wiimote op het scherm richt.

Er zijn zelfbouw sensorbars, maar het is geen standaardonderdeel. En waarschijnlijk gaat elke sensorbar voor de Wii wel werken, al moet je wel weten hoe je hem moet aansluiten.

[ Voor 49% gewijzigd door Jaap-Jan op 03-06-2008 16:51 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
En als ik hem bij de pc boer koop, heeft hij hem dan al voor me gemod of zo?

[ Voor 67% gewijzigd door Amanoo op 03-06-2008 16:52 ]

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01

Koppensneller

winterrrrrr

marco.meijer schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:48:
Is die sensorbar dan iets wat je bij je scherm bijvoorbeeld zet?
Een sensorbar is niets meer dan twee IR LEDs die op een vaste afstand van elkaar staan. Die LEDs worden dan bij de monitor (liefst op of onder het beeldscherm) geplaatst, zodat de Wiimote zich kan oriënteren.

• muppet99
uitleg over de werking van de wiimote is hier te vinden Wikipedia: Wii Remote

En koppensneller bedankt voor de uitleg ;) Scheelt mij weer een slordige 75 tekens ;)

[ Voor 25% gewijzigd door muppet99 op 03-06-2008 16:53 ]

Carpe Diem

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
muppet99 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:47:
met de sensorbar bepaald de remote in welke positie hij staat ten opzichte van je tv/scherm. Zo weet hij precies in welke hoek jij wijst. BT is altijd aanwezig. Je kunt ook de cursor verplaatsen door de rolsensoren van de wiimote te gebruiken, maar dat werkt minder natuurlijk (mijn mening).

Zoals eerder gezegd, een sersorbar is op 3 manieren te verkrijgen
1. Geleverd bij de Wii
2. Zelf gemod (twee weerstanden en twee IR leds bij de locale electronica boer halen en zelf even solderen aan een usb kabel)
3. Wireless sensorbar, welke als voordeel heeft dat hij overal werkt omdat hij batterijen heeft ;) Nadeel batterijen kunnen ook op :o
Maar als dat ding in feite gewoon twee IR-leds is, dan hoef je toch geen USB kabel erbij te doen?
Of is dat de stroomvoorziening?
Wat moet dan de afstand, intensiteit etc zijn van die leds?

• muppet99
USB is idd voor stroom omdat die 5V gestabiliseert is.

De afstand is niet van belang aangezien je toch verder of dichterbij je monitor gaat zitten ;)
De led's die erin zitten zijn dezelfde led's die je in huis tuin en keuken afstandsbedieningen vind. De lokale electronica boer heeft die wel. Je kunt een opstelling maken met 2 led's aan iedere kant, dan heb je geen weerstanden nodig. Wanneer je met twee led's totaal werkt moet je er alleen twee weerstanden tussen mikken. Als je bij het kopen aangeeft dat de led's op 5 volt moeten werken geven ze de weerstanden met de juiste waarde gelijk mee.

De afstand tussen de led's onderling moet ongeveer 7,5 ich oftwel ongeveer 18,5 cm uit elkaar zitten. Maar aangezien de wireless sensorbars rond de 7 euro zitten en ik niet voor 4 euro prijsverschil ga zitten frutsen. (Ook de behuizing kan je bijna niet zo mooi krijgen voor dat geld ;))

Carpe Diem

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
En waar koop je de wireless sensorbars?

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10 14:03
Een ieder zichzelf respecterende "gamesshop" (Bart Smit, Free Record Shop, Media Markt) verkoopt ze.. althans hier wel in de omgeving Rotterdam

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Moeten we je handje vasthouden als je naar de winkel loopt of kun je dat wel alleen... pfff...

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Kan ik als smoes gebruiken dat dit voor het eerst is dat ik me met consoles bezighoud (als je de emulators ff wegdenkt, dat lijkt er toch niet op), en daarmee de schaamte voor mijn noobigheid verbergen }:O ?

@DukeBox
Na, die zaken weet ik wel te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Amanoo op 03-06-2008 19:04 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

marco.meijer schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:03:
@DukeBox
Na, die zaken weet ik wel te vinden.
Gelukkig.. als je zo al je vragen achter elkaar lees denk ik alleen maar.. 1e hit google, 1e hit google 1e hit google... -O-

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Ik krijg het liever duidelijk uitgelegd aan de hand van mijn vragen. Dat is doorgaans duidelijker (vind ik) en beter aangepast op precies die vraag. Hoewel je af en toe mag ik idd iets vaker aan google denken. Zou een memo op mijn scherm plakken: Google is your friend!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik krijg het liever duidelijk uitgelegd aan de hand van mijn vragen. Dat is doorgaans duidelijker (vind ik) en beter aangepast op precies die vraag.
GoT Huisregels

Wij zien liever dat je zelf een beetje fatsoenlijke inzet doet voor je hier post. Van oneliners die vooral aangeven dat je niets gedaan hebt met wat de vorige poster aangaf worden we niet echt blij. Daar hebben we je een week geleden nog een email over gestuurd. Lees die eens *goed* door, het zou jouw GoT-ervaring (en die van anderen met jou) een stuk kunnen verbeteren :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.