Natte auto, hoe op te lossen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Vanochtend, na de fikse storm hier in het zuiden wilde ik in mijn auto stappen, en zag ik tot mijn schrik dat ik beide voorramen wagenwijd open stonden :X Na de warmte van gisteren, nog even naar de bouwmarkt geweest, en blijkbaar vergeten te sluiten.

De binnenkant kleddernat natuurlijk. De deuren dropen, kaarten in de vakjes waren ineens dubbeldik geworden, dashboard was ook kleddernat aan de buitenkanten (waar o.a. wat ventilatieroosters en de bediening voor de verlichting zit), en het ergste van alles... de stoelen en bekleding :(

Dus... deuren afgedroogd, grote badhandoek gepakt, die op de stoel gelegd en toch maar na het werk.

Met de airco op max besloegen de ramen nog, dus toen ook maar de temp op max, toen ging het opzich wel (qua zicht). Vrij snel echter (na 30 seconde al) was mijn broek koud en nat... dwars door de handdoek heen... Ik vrees dus dat de voorstoelen echt doorweekt zijn

Naja, ik zit nu met een natte kont op mijn werk, mij af te vragen hoe en of ik de auto ooit weer droog krijg. Nat is vervelend, maar het laatste waar ik op zit te wachten is natuurlijk dat 'ie gaat rotten of iets dergelijks (stinken dus :().

Heeft iemand een idee wat te doen hiermee? (en ja, de ramen zijn nu dicht ;( )

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 09:47

rg-mohwa

Phoe Hé

heel veel vochtvreters in je auto zetten en dan de verwarming heel hoog zetten geen idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tja even wat osmose doen met veel handdoeken :P
Dan wachten op de zon en dan de auto flink in het zonnetje zetten met 4 deuren open. Oh en wel goed opletten op regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:03
Zonde! Gooi het ding vol met vochtvreters en rij zoveel mogelijk met ramen open, als de zon schijnt ook ramen open laten staan zodat het er lekker uit kan dampen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:05
Empie schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:29:

Heeft iemand een idee wat te doen hiermee? (en ja, de ramen zijn nu dicht ;( )
Zolang het droog is zou ik die juist open zetten :) . Je moet het vocht er uit zien te krijgen en dat werkt het beste als alles door kan waaien. Het begint pas te rotten als je een afgesloten ruimte hebt. Of je nog meer kan doen om je stoelen droog te krijgen weet ik zo niet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
ventileren, ventileren, ventileren

en als je in die bak wilt rijden even een plastic zak op de stoel :P

succes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-04-2023
Auto laten draaien met de kachel vol uit en je raam op een kier.

Anders een electro kachel er in zetten.
veel meer kan je niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kijk maar uit voor schimmel zou ik zeggen.

Beetje achteraf geklets hoor, waarom heb je FFS je ramen open als je airco hebt? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 15:57

racoon

mooowwww

auto met ramen open in een garage zetten, dan vochtvreters erin doen en een nacht zo laten staan.

mijn auto besloeg ook aan de binnenkant, nacht met ramen open in een garage laten staan en was weer opgedroogd.

[ Voor 37% gewijzigd door racoon op 03-06-2008 09:36 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Weersverwachting van vandaag
Enkele stevige regen- en onweersbuien, soms met hagel en windstoten. Minder warm

Ramen open laten staan lijkt mij het moment dus niet echt een goed idee. Opzich morgen 40% kans op 0mm regen, dan zou ik het kunnen proberen. Ben opzich in een paar minuten bij mijn auto mocht het gaan regenen, maar handig is anders.

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb het ook wel eens gehad, gelukkig regende het toen iets minder hard maar stoelen waren ook behoorlijk nat. Het droogt wel weer als je het maar laat ventileren (anders krijg je die lucht die je hebt als je je was vergeet uit de wasmachine te halen ;) )
Empie schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:36:
Weersverwachting van vandaag
Enkele stevige regen- en onweersbuien, soms met hagel en windstoten. Minder warm

Ramen open laten staan lijkt mij het moment dus niet echt een goed idee. Opzich morgen 40% kans op 0mm regen, dan zou ik het kunnen proberen. Ben opzich in een paar minuten bij mijn auto mocht het gaan regenen, maar handig is anders.
Als je ergens overdekt kan parkeren (garage, overkapt stuk op je werk?)

[ Voor 51% gewijzigd door Marzman op 03-06-2008 09:37 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

rg-mohwa schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:31:
heel veel vochtvreters in je auto zetten en dan de verwarming heel hoog zetten geen idee ?
Nee, dat is geen idee. Die warme lucht doet niets voor het verdampen. Warme stoelen drogen wel sneller. Je zou met de kachel voluit een paar uur kunnen rijden, zodat het interieur warm wordt en dan de deuren tegen elkaar open zetten, maar water warmt langzaam op, en dat gaat dus kapitalen aan brandstof kosten. Na acht uur in een auto waar het 30 graden is zijn je stoelen nauwelijks opgewarmt. Lekker rijden ook.

Deuren tegen elkaar open op een plek waar veel wind staat, maar reken erop dat het dagen kost voordat alles droog is. En 's nachts een vochtvreter. (Meer dan een lijkt me zinloos, maar dat merk je 's ochtends wel aan hoe vol de vochtvreter zit. Dat zou je weer kunnen verbeteren met een ventilator in de auto, maar dan heb je een garage nodig..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Als je een afdak had, of schuur, zou je de deuren paralel open kunne zetten en een straal kacheltje met ventilator er op richten.

Zou iig wel zorgen dat je auto snel droog word, want als de schimmel er eenmaal inzit kan de stof van je stoelen gaan rotten en stinken.

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
En dan is het water straks verdampt, daarna moet je ws nog even met de stofzuiger er doorheen, ik verwacht dat er wel wat zand achterblijft.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
De boel was nu al weer bijna volledig beslagen inderdaad... heb nu de ramen een stukje open gezet. Dat wordt rennen als het gaat regenen 8)7

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-06 21:51

Tjark

DON'T PANIC

zet de achterklep (gedeeltelijk) open: meestal regent 't daar niet binnen en heb je toch ventilatie.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Ook je airco loeihard aanzetten op standje warm. Airco is ook een luchtontvochtiger dus dat helpt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06 22:21

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Je kunt iig de bijrijders-stoel er vanavond uit halen/sleutelen, kan deze iig gewoon thuis lekker drogen onder een afdakje. Paar dagen later grote wisseltruck met je bestuurders stoel.

En alvast de vloermatten eruittrekken, kan de bekleding daaronder ook direct drogen, i.p.v. dat het door de vloermatten naar boven moet trekken.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 21:29

MrSleeves

You'll thank me later.

Hier iets huren?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:50
Idd, wat je eruit kunt halen eruit halen en in huis laten drogen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 09:32

KatirZan

Wandelende orgaanzak

gewoon je ramen op een heel klein kiertje zetten en een elektrische kacheltje achterin zetten, binnen een uurtje is deze helemaal droog ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 13:44

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik weet niet hoe nat je stoelen zijn, maar wellicht kan je al het een en ander bereiken met zo'n water stofzuiger. Verder heeft airco aan gewoon geen nut als je ramen open staan. Airco werkt ontvochtigend maar niet als het de hele atmosfeer moet ontvochtigen :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 10:45

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

als je rijdt, airco aan, en op recirculeren zetten; zo wordt de binnenlucht ontvochtigd.

Voordat je thuis bent, ramen open, airco uit, verwarming vol aan om de condensor te laten drogen.

Thuis in het zonnetje, ramen open, vochtvreters erin. Geef jezelf een maandje en dan is het ergste wel weg..

* teacher heeft het ook afgelopen zomervakantie gehad....

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 11:22
en anders een nachtje garage met kacheltje erin doet wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 13:44

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Waarom krijg ik het gevoel dat als je een kachel gebruikt dat alles in je hemeltje gaat zitten?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-06 10:58
Gunner schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:33:
Kijk maar uit voor schimmel zou ik zeggen.

Beetje achteraf geklets hoor, waarom heb je FFS je ramen open als je airco hebt? :?
Ik heb zo vaak de ramen open. (niet helemaal natuurlijk)
De A/C gebruik ik met name als het erg nat is buiten, of zoals gisteren erg warm was.

A/C staat vaker uit dan aan iig.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 03-06-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik heb ook liever ramen open dan airco. Ook op het werk. Veel meer feeling met 'buiten' dan zo'n klinisch afgesloten ruimte.

Het kan altijd erger. Ik zit op het citroen-forum en daar heeft iemand een schitterende DS (snoek) in een garage op level -1. Komt thuis van vakantie (huis staat in frankrijk) stond het water tot aan het plafond... en dan hebben we het over een topsnoek. au...

de tip van vochtvreters paas ik gelijk door die kant op :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:38
Ik heb dit ook gehad, maar dan niet door ramen, maar vanwege een lekke auto. In mijn geval kwam ik er een week later pas achter omdat ik het ding maar 1x per week gebruikte, en zat mijn auto dus vol met schimmel.
Ik ben toen ook met badhanddoeken bezig geweest om het water eruit te krijgen, dit werkte voor geen meter: je badhanddoek is doorweekt en droogt niet meer, uitwringen van je handdoek helpt niet omdat je handdoek te vochtig blijft. Wat beter werkt is gewoon een dweil over je stoelen en vloeren halen. Zo'n ding neemt veel meer water op en is ook veel makkelijker uit te wringen dan een badhanddoek. Als je alles droog hebt plaats je een tweetal vochtvreters en zet je je auto in de zon met de ramen op een kier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik heb dit ook een keer gehad, raam open laten staan en natuurlijk regende het die nacht ook nog dus lekker alles doorweekt. Maargoed ik had daar verder niet zon last van? Na 1 dag was het al bijna weg en na 3 dagen had ik al geen last meer van beslagen ramen.

Zou hem gewoon een paar uur laten lopen met 1 raam op een kiertje en de verwarming/airco vol aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-06 15:45
Het best is tocht maken.

Ik zou niet teveel experimenteren met kacheltjes enzo, uiteraard kun je de auto wel in volle zo'n zetten, maar zorg ervoor dat het verlucht!

Geen verluchting = schimmel!

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 14:22
Volgens mij helpt een vochtvreter echt weinig hoor wil je het vocht er snel uit krijgen.

Duurde bij mij alleen al 2 weken voordat er vocht begon te druppelen in het bakje.
Nu had ik niet de hele auto nat maar alleen de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kan even zo snel geen betere vinden maar zo'n unit (http://www.andrewssykes.n...tiging/products/de220.php) huren? Zou ideaal zijn als je een garage ofzo hebt. Auto erin, lucht ontvochtiger er in en klaar. Werkt denk ik beter dan vochtveters. Zo'n unit zorgt voor een lage luchtvochtigheid waardoor vocht sneller verdampt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien een gek idee maar, als je een garage hebt en een condensdroger dan zou je kunnen proberen de droger (met de deur open , misschien iets in de deursluiting zetten zodat hij werkt als hij open is) voor een open autodeur te zetten en dan aan de andere kant van de auto het raam een stukje open te zetten .
De garage dichthouden zodat de temperatuur kan oplopen en de droger een paar uur laten draaien op de hoogste stand.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:33
Pingi?

Of het werkt durf ik niet te zeggen...

Overigens is luchten met deze vochtingheid/klef weer volgens mij een drama?

Ik heb bij mij ook een keer zoiets gehad op mn lichte interieur. Kranten er op gelegd. Die trekken vrij veel vocht aan :)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-06 15:25
Voor de stoelen kun je ook huis, tuin en keuken soda gebruiken. Soda neemt zuigt heel wat vocht op en kun je daarna gewoon opzuigen. Soda kun je gewoon op de stoelen strooien, dus maakt wat beter contact.

Ik moet je wel zeggen dat ik niet zeker weet of je bekleding er goed tegen kan, maar hier in huis hebben we het vaak genoeg op banken etc gebruikt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

marccom schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:54:
Overigens is luchten met deze vochtingheid/klef weer volgens mij een drama?
Zolang de Rv geen 100% is schiet je er mee op.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:33
Maar het lijkt me dat het wel langer gaat duren met drogen ipv bij een situatie met lagere luchtvochtigheid?

Droogcabine bij een autospuiter? Wilde gok...

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

gewoon bijna alles doen wat al gezegd is: auto droog zetten (carport lenen of party tent kopen, als je in de stad woont heb je pech) en dan ventileren. Rijden met kachel op 100% gericht op de vloer, heb je gelijk vol motor vermogen met dit weer maar wel zweetvoetjes en niet op de snelweg doen want met die temperaturen val je snel in slaap.
Daarna (als de auto en met name de stoel heet is) vochtvreters gebruiken, geen soda oid los in je auto want dat blijft tot in lengte van jaren juist vocht aantrekken.
Open zak koffie erbij tegen de geur en na een week of twee :) is je auto weer als nieuw. Dus: VVV Ventileren, Ventileren, Ventileren.
Alles wat je eruit kan schroeven (waarvan je denkt dat je het er ook weer IN kan schroeven maar ik denk dan vooral aan een achterbank en al je vloermatjes en bijv. een bijrijdersstoel maar als die airbags hebben blijf je er beter af) eruit halen en in je huis laten drogen, liefst in een ruimte waar bijvoorbeeld ook een condens droger en CV installatie staat, ondanks de condens droogt het puur door de temperatuur.

//edit: bij hoge temperaturen neemt lucht enorm veel vocht op, maak daar gebruik van!
Met de airco op max besloegen de ramen nog, dus toen ook maar de temp op max, toen ging het opzich wel (qua zicht).
maar daar was je zelf dus ook al intuïtief al achter.

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 04-06-2008 00:35 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

haal 'gewoon' je stoelen d'r uit en zet die in huis voor de kachel? heb je de grootste vocht bron d'r al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Laatst online: 11:18

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Jij hebt tenminste de ramen nog open laten staan, bij mij kwam het water bij die hoosbui van gisteren gewoon volijk onder het handschoenenkastje vandaan gutsen :( :(

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
hufkes schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:01:
Jij hebt tenminste de ramen nog open laten staan, bij mij kwam het water bij die hoosbui van gisteren gewoon volijk onder het handschoenenkastje vandaan gutsen :( :(
Da's ook vervelend... mijn auto is in principe niet lek nee ;)

Vandaag was het al een stuk beter. Veel gelucht, matjes en losse dingen er uit gehaald, auto maar weer eens gestofzuigd (was sowieso nodig ;)). Hij is al redelijk opgedroogd. De vloerbekleding voelt her-en-der nog nat aan, de stoel is denk ik zo goed als droog (heb er op gezeten zonder iets ertussen, en mijn kleding was nog droog).

De ramen staan ook nu op een kier, maar ik blijf alert dat bij regen ik naar buiten kan sprinten om zsm de ramen te sluiten.... ideaal is anders...

Vanmiddag maar eens zo'n Pingi halen (moet toch naar de bouwmarkt), kan nooit kwaad tenslotte. Het is alleen wel hopen dat de boel niet gaat rotten/schimmelen/stinken van binnen....

Zou het helpen als ik hem vanavond voor de deur een paar uur stationair laat lopen, met de airco aan, blower en temp op max, recirculatie en ramen dicht (om binnen een zo droog, heet mogelijk klimaat te maken, vocht gaat er dan wel uit via de airco).

Probleem is dat ik hem niet 'veilig' kan zetten, ik kan dit dus alleen voor de deur doen, en dan nog hopen dat er niet een bijdehante dief is die instapt en wegrijd. Iemand nog tips daartegen?

[ Voor 17% gewijzigd door EMP op 04-06-2008 10:01 ]

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244718

Empie schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:47:
[...]

Probleem is dat ik hem niet 'veilig' kan zetten, ik kan dit dus alleen voor de deur doen, en dan nog hopen dat er niet een bijdehante dief is die instapt en wegrijd. Iemand nog tips daartegen?
Heb je een reservesleutel van je wagen? Dan terwijl hij draait de portieren op slot draaien met je reservesleutel en binnen een biertje gaan drinken misschien? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 244718 op 04-06-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Hoyden schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:44:
[...]

Ik heb zo vaak de ramen open. (niet helemaal natuurlijk)
De A/C gebruik ik met name als het erg nat is buiten, of zoals gisteren erg warm was.

A/C staat vaker uit dan aan iig.
offtopic: Tja vandaar dat er in NL ook bovengemiddeld veel AC's stuk zijn... we zijn te gierig om ze altijd te gebruiken... terwijl dat wel het beste is voor de AC. Gevolg AC lek dure reparatie, maar wel 10% bespaard op brandstof _O-

[ Voor 7% gewijzigd door 911GT2 op 04-06-2008 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:17
Wat nog het snelste gaat is gewoon de zon. Auto op een open plek zetten, raampjes op een redelijk kiertje, dan gaat het hard qua verdamping (de zon hoeft niet eens voluit te schijnen).

Airco / vochtvreters gaat allemaal veel te langzaam.

[ Voor 13% gewijzigd door Arnout op 04-06-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 12:21
hufkes schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:01:
Check even onder de motorkap of het afvoergaatje niet verstopt zit met bladeren en/of andere troep, dit heeft bij mij ook eens voor een overstroming gezorgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 09:39
Een vriend van mij werkte bij een autohandelaar en maakte daar o.a. auto's schoon.
Dit deed hij vaak ook met 'een tapijtreininger''. Hiermee maakte hij echt vieze en stinkende intieurs weer mooi schoon en fris.
Misschien is dat een optie als andere dingen niet werken.

EDIT:
Die reinigers kunnen stof, vuil en water opzuigen. Ze kunnen ook tegelijkertijd water, met schoonmaakmiddel, op de bekleding spuiten.

[ Voor 17% gewijzigd door My-life op 04-06-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

911GT2 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:31:
[...]
offtopic: Tja vandaar dat er in NL ook bovengemiddeld veel AC's stuk zijn... we zijn te gierig om ze altijd te gebruiken... terwijl dat wel het beste is voor de AC. Gevolg AC lek dure reparatie, maar wel 10% bespaard op brandstof _O-
en als gevolg bacteriën in je AC met als gevolg ziek :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan hem het beste even 'droogrijden'.

Maar serieus.... Drogen is een proces wat vanzelf gaat. Zolang je natuurlijk geen nieuw vocht toevoegt. Dus gewoon een tijdje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:23

Zou het helpen als ik hem vanavond voor de deur een paar uur stationair laat lopen, met de airco aan, blower en temp op max
Lekker goed voor het gat in de ozonlaag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-06 08:57

Stoffel

Engineering the impossible

911GT2 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:31:
[...]
Die _O- vind ik een beetje kortzichtig, weet je wat voor een besparing 10% is op je totale brandstofkosten voor de levensduur van een auto? Ik ben per maand 300 euro aan brandstof kwijt, 10% is dus 30 euro. Dat scheelt op jaarbasis dus 360 euro. Stel dat die airco 1x in de 5 jaar kapot zou gaan (wat ik ten zeerste betwijfel) dan zou die reparatie dus meer dan 1800 euro moeten kosten, wat niet zo is. En dan zou hij ook nog iedere 5 jaar kapot moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:42
Portieren op slot doen is iig een extra barriere. Maar als iemand je auto echt mee wilt nemen laat ie zich daar ook niet door tegen houden ben ik bang.

Anders een avondje lekker in de sauna? :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-06 15:33

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Alle interieur delen er ffe uithalen, stoelen, matten, isolatie etc. anders is het tussen de bodemplaat en de matten nog nat.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
Ook belangrijk!

De laatste 5 tot 10 minuten van de rit temperatuur weer op koud en de airco uit.(nog wel met ramen open)
Zo kan de airco en de lucht drogen voordat je de auto weer neerzet.

Anders zou de warme lucht (die veel vocht kan bevatten en dat zeker in jouw auto echt bevat) weer overal vocht op condenseren tijdens het afkoelen als je auto afgesloten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik neem aan dat de auto nu na 2 dagen al wel weer wat droger is?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 21:12

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Marzman schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 07:43:
Met dit weer?

Daar verkijk je je echt wel op hoor...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
ThinkPadd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:53:
Nee, een auto een paar jaar eerder naar de schroothoop omdat de boden is doorgeroest helpt ;)
Marzman schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 07:43:
Eigenlijk wel ja!

Het weer helpt niet inderdaad (had gehoopt op meer zon e.d.)... maar het gaat. Het is tenslotte niet alsof ik een sloot ingereden ben... :)

De vloer/stoelen voelden vanochtend weer zo goed als droog aan. Ik moet hard mijn best doen om nog wat vocht ergens te ontdekken. Dat is opzich positief (de volgezogen matten hangen op zolder, vanavond eens kijken hoe het daarmee is).

Downside nu wel weer is dat het hier aan het miezeren is, dus mijn ramen nu dicht zitten... plus dat de auto vanochtend wel een beetje muffig begon te ruiken :X

Stug doordrogen en binnenkort er maar wat citroentjesfris tegenaangooien denk ik...

Edit: en owja, gisteren ook zo'n Pingi gehaald... wie kan er nou een vochtvreter in de vorm van een penguïn weerstaan O+
Afbeeldingslocatie: http://www.pingi.eu/images/temp02.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door EMP op 05-06-2008 09:54 ]

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 21:12

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zo, dat is dan nog best snel gegaan! (of ik stelde me meer water erbij voor :P )

Een vochtvreter onder de stoel is dan misschien toch nog wel een aanrader. Dan weet je iig zeker dat over twee weken al het vocht uit je auto is :)
Empie schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:52:

Edit: en owja, gisteren ook zo'n Pingi gehaald... wie kan er nou een vochtvreter in de vorm van een penguïn weerstaan O+
[afbeelding]
Snel editten he ;)
En hijs leuk ja :P

[ Voor 42% gewijzigd door Michael Knight op 05-06-2008 09:55 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 16:51

NoTimeRemains

I know

ik heb hetzelfde gehad. eerst de auto leeggehaald. toen met een stofzuiger die ook water kan happen. dan alles zover mogelijk open zetten om te luchten. en veel vochtvreters erin....

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 11:14
Jezelf opgeven voor Dry my Ride :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:53:
[...]

Stoot jouw auto CFK's uit dan?

Anyway: rondrijden met de airco aan lijkt mij het best. Stationair uren draaien is niet best voor je motor omdat de smering wat brak is en je motor heel langzaam opwarmt. Beter lekker toeren, al is dat 'lekker' wellicht wat relatief met zo'n natte stoel :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien kun je ergens een elektrische luchtontvochtiger huren/lenen (wij hebben er een voor in ons soms wat te vochtige Franse huis :P ), even een paar uur een verlengsnoertje naar je auto en het ding is kastdroog.

Mocht de vloer nat zijn, dan kun je die ook aardig droog krijgen met de sterke stofzuigers bij de wasstraat weet ik uit ervaring :P

[ Voor 23% gewijzigd door pagani op 05-06-2008 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-06 08:57

Stoffel

Engineering the impossible

johnnyv.nl schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:42:
Misschien kun je ergens een elektrische luchtontvochtiger huren/lenen (wij hebben er een voor in ons soms wat te vochtige Franse huis :P ), even een paar uur een verlengsnoertje naar je auto en het ding is kastdroog.
Zodat je hem meteen in de kast kan hangen..? Kleren zijn kastdroog, een auto niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Stoffel schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:44:
[...]

Zodat je hem meteen in de kast kan hangen..? Kleren zijn kastdroog, een auto niet :+
Kastdroog is de term voor het droogste niveau wat je met een droger (wasdroger of ruimte/bouwdroger) kan halen, kan geen kwaad om hem even tot dat punt te laten doordraaien ;)

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 05-06-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20-06 16:40
vandaag is het warm + geen vochtige lucht. moet goedkomen toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 21:29

MrSleeves

You'll thank me later.

418O2 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:07:
vandaag is het warm + geen vochtige lucht. moet goedkomen toch
Niet bepaald: De Bilt momenteel >90% luchtvochtigheid.
En hier regent het gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door MrSleeves op 05-06-2008 13:33 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-06 10:58
MrSleeves schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:33:
[...]

Niet bepaald: De Bilt momenteel >90% luchtvochtigheid.
En hier regent het gewoon.
Die regen was gisteren de hele dag, nu is het warm >:)
Dus..

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 05-06-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20-06 16:40
O, zit hier in het Noord-Oosten. Gewoon 25 graden, 3 bft en een blauwe lucht. Dan gaf ik misschien geen goede tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Indeed... rond Eindhoven hier grijze lucht... erg vochtig, maar toch maar de ramen open gedaan...

My anime addiction.

Pagina: 1