• Ayrton
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08-2025
Vraag voor jullie, hopelijk antwoordt :)

Ik heb het volgende moederboard.P5K-E/WiFi-AP. In mijn configuratie worden alle SATA aansluitingen gebruikt door hdd's. De onboard IDE wordt gebruikt voor cd/dvd writer.
De onboard SATA raid controller is ingesteldt voor mirroring van de boot disk.

Nu heb ik dus nog harddisks over die ik zou willen aansturen.

Ik heb nog een Promise ULTRA133 TX2 (voor ide disks) en een Promise SATA300 TX4.
Als ik de kaart(en) in mijn pc bouw is er nog niks aan de hand. Alles wordt via de bios van het moederboard gedetecteerd. Zodra ik de disks die ik nog overheb aansluit en mijn pc terug aanzet, wordt mijn onboard controller niet meer gevonden. Dus de bios detecteerd netjes de addon kaart. Echter de mirror bootdisks zijn er niet meer. Alles van SATA is er dan niet meer.

Ik heb nu een stukje op de asus website gevonden: http://vip.asus.com/forum...AP&page=1&SLanguage=en-us.

Ik wil niet booten van die disks die aan de promise kaarten komen te zitten. Ze moeten daar allen maar aangesloten zitten voor data, niks booten enz. Kan je dat op die promise kaarten misschien de boot mogelijkheden/bios uitzetten op 1 of andere manier?

Wie o wie helpt mij?

The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Waarom hang je uberhaubt je andere schijven aan een aparte controller? :?

• Ayrton
omdat ik geen plek meer heb. Alle SATA plaatsen zijn in gebruik (6x SATA) en IDE ook in gebruik: 2x cd/dvd writer!

The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Normaal gesproken moet je dit wel in kunnen stellen in het opstart menu in je BIOS.
Zet je RAID controller van je mirror schijven op eerste plaats.

Heeft meestal een benaming in de trend van NVRAID of solcon ofzoiets..

• Ayrton
Woohooo schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:42:
Normaal gesproken moet je dit wel in kunnen stellen in het opstart menu in je BIOS.
Zet je RAID controller van je mirror schijven op eerste plaats.

Heeft meestal een benaming in de trend van NVRAID of solcon ofzoiets..
Ik zou dat graag doen, maar zodra er disks aan de add-on controller gesloten worden en de pc start op, dan 'disabled' de onboard controller en dan kan ik geen SATA disk meer selecteren. Dus ook niet bij het opstart menu van mijn BIOS.