DFS, redundantie, profielen, win2003

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
ok we hebben hier 2 pdc's

server1 en server2...

we hebben vernomen dat als je het een en ander redundant wilt maken met profielen, dit in combinatie met DFS dat dit problemen oplevert?

Probleem dat we nml nu hebben is als server 1 plat gaat, je dankzij server 2 wel nog kan inloggen, maar op server 1 staan de profielen, met als resultaat dat we niets aan de 2e server hebben, want als je geen profiel hebt, heeft het gehaal qua redundancy totaal geen nut...

iemand suggesties/ knowhow hoe je het wel bijv met dfs aan de praat krijgt of via een 3rd party tool?
(nu staat profiel hardlinked naar \\server1\profile$, dus als die down gaat heb je qua profiel weinig aan \\server2.... iets als

\\dfs\profile$ zou zeer wenselijk zijn, daar we hier een bedrijf zijn dat 24/7 actief is.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Wat voor problemen zou dit systeem hebben??

Lijkt mij dat het toch gewoon moet werken een \\dfs\$profile

of heb je het dan over een synchronisatie probleem dat mogelijk kan optreden? Kan me namelijk wel indenken dat server1 en server2 soms niet helemaal 100% in sync zijn, maar of dit daadwerkelijk problemen geeft lijkt me niet.

Misschien kan je als test/probeersel een DFS opzetten en een test profiel instellen die de DFS moet gebruiken, en dat profiel lekker veel gebruiken in allerlei combinaties.

Edit:
Ik heb even snel gekeken bij microsoft zelf:
http://www.microsoft.com/...info/overview/dfsfaq.mspx

Q. Can I use DFS with Offline Files and redirected My Documents folders?
A. Using DFS, roaming profiles, Offline Files, redirected My Documents, and FRS is supported in the following scenarios (see below for the corresponding number references):

Dus het is wel mogelijk, maar ik zou toch even voor de zekerheid rustig kijken of het echt safe is met een test profile

[ Voor 32% gewijzigd door Robinski op 03-06-2008 13:24 ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:36

Duinkonijn

Huh?

werkt hier zonder problemen...

je maakt een share aan \profiel$ op beide servers.
vervolgens voeg je beide shares aan de dfs toe onder b.v. domain\dfsshare\profiel

vervolgens wacht je op de complete replicatie en past de gegevens bij alle gebruikers aan

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 10:01

mutsje

Certified Prutser

we hebben vernomen dat als je het een en ander redundant wilt maken met profielen, dit in combinatie met DFS dat dit problemen oplevert?
Wat meer zelfonderzoek zou hier erg gewenst geweest zijn. Ja je kan alles met files redundant maken met DFS. Ga een op www.microsoft.com/technet zoeken zou ik zeggen of op google.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dutch2007 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:13:
ok we hebben hier 2 pdc's

server1 en server2...

Probleem dat we nml nu hebben is als server 1 plat gaat, je dankzij server 2 wel nog kan inloggen, maar op server 1 staan de profielen, met als resultaat dat we niets aan de 2e server hebben, want als je geen profiel hebt, heeft het gehaal qua redundancy totaal geen nut...

iemand suggesties/ knowhow hoe je het wel bijv met dfs aan de praat krijgt of via een 3rd party tool?
(nu staat profiel hardlinked naar \\server1\profile$, dus als die down gaat heb je qua profiel weinig aan \\server2.... iets als

\\dfs\profile$ zou zeer wenselijk zijn, daar we hier een bedrijf zijn dat 24/7 actief is.
En wat heb je zelf al geprobeerd? We verwachten nogal wat eigen inzet hier op GoT en vooral in Professional Networking & Servers.. GoT is geen helpdesk natuurlijk..

Dit topic is gesloten.