[Vista x64] Hervatten na sluimerstand, artifacts

Pagina: 1
Acties:

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 15:36
Beste mede-tweakers,

Sinds kort heb ik een probleem met mijn PC. Zal eerst even de specificaties geven:

Mobo: Asus P5K Pro
CPU: Intel C2D E6750 (2,6GHz)
Mem: 4x 2GB Corsair 6400C4DHX
GPU: Club3D Radeon HD 2600 Pro Passive

Nu draai ik Vista 64-bit om de 8GB geheugen ook te kunnen benutten, en dit werkt goed. De hele PC vertoont helemaal geen problemen, spellen werken goed, video draait goed, geen stabiliteits-problemen.
Totdat ik de computer in de sluimerstand zet. Computer gaat netjes uit. Echter als ik de PC weer aanzet, dan krijg ik meteen artifacts door het beeld heen. Bijvoorbeeld een compleet groen beeld met een aantal blokken erin. Als ik geluk heb, dan gooit Vista de stuurprogramma\'s eruit en zegt dan dat het beeldschermstuurprogramma problemen vertoonde en is hersteld. Dan heb ik weer even goed beeld, maar 10 seconden later weer hetzelfde. Meestal loopt de pc na 2 of 3 keer vast. En heb nu 2 keer gehad dat ik een bluescreen heb gekregen, maar dat ging zo snel dat ik niet goed kon zien wat het probleem was.

Voor de duidelijkheid dit heeft een maand of 2 goed gewerkt, en pas sinds een paar weken heb ik dit probleem. Wat ik heb geprobeerd is:

Oudere & Nieuwere drivers gebruiken. Natuurlijk eerst de geïnstalleerde versie eraf gooien. Windows opnieuw installeren, met hetzelfde probleem als resultaat. Voor alle rand-apparatuur de drivers goed installeren. Maar geen vooruitgang. Op internet rondgezocht, maar niets gevonden. Wel over dat wireless netwerk niet meer werkt na slaap- of sluimer-stand, maar dat probleem heb ik dus niet.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Het rare is namelijk dat ik absoluut geen artifacts heb als ik de pc opnieuw opstart, zelfs niet als ie 3 dagen aanstaat. En nog geen seconde na het uit de sluimerstand komen geeft artifacts.

Excuseer me voor de rare slashes door de tekst. Komt doordat ik nu via een proxy moet werken.

• TranceSetter
Ik heb gisteren geprobeerd of het probleem misschien door Vista SP1 veroorzaakt wordt, maar dat is blijkbaar niet het geval. Zonder SP1 geeft ie niet zo goed de artifacts over het scherm.

Het zijn ook niet een paar blokjes over het scherm, maar het hele scherm dat groen wordt, met rare balken erdoorheen. Ik zie wel de muiscursor die ik gewoon kan bewegen, maar geen startmenu/balk of iets anders.

Op internet kan ik ook al niet veel vinden over dit probleem. :\'(

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-05 08:20
Persoonlijk zou ik eens proberen een of je niet van een vriend een videokaart even kan lenen en dan testen of je met zijn kaart nog steeds de artifacts ziet.

Dit omdat het mijn ervaring is met pcs dat artifacts bijna altijd door een defect in de vid kaart worden veroorzaakt...zou eerst maar eens 100% zeker maken dat die kaart helemaal goed is.

[ Voor 37% gewijzigd door Stoffa op 04-06-2008 09:59 ]

• TranceSetter
Jah, dat zou ik ook denken, maar wat ik wel raar vind is dat het echt alleen gebeurd als ie uit de sluimerstand komt. Anders niet. Bij een gewone start is de PC zo stabiel als maar zijn kan.

Vrienden hebben allemaal nog AGP... Dus dat gaat ook al niet lukken... Eens kijken hoe ik ff een PCI-X kaartje kan lenen :)