Toon posts:

Schokkerig beeld op tv met S-Video vanaf 8800gt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Ik heb een probleempje. Ik heb mijn systeem op m'n tv aangesloten met een s-videokabel. Nu geeft deze als ik films afspeel op m'n tv wat schokkerig beeld. Ik kijk best vaak wat DVD-rips (ja, ik weet het; crap-kwaliteit, maar op 4 meter afstand prima te kijken en haal alleen dvd kwaliteit als de film echt goed is)
Mijn systeem is als volgt:
- GA-P35C-DS3R
- E6750
- 8800gt
- 4gb ram
- 22" samsung 226BW
- TV is een Philips 82cm breedbeeld. Al wat ouder, dus geen plat scherm....
Programma wat ik gebruik voor kijken is ofwel VLC-player, of GOM-player.

Ik gebruik de volgende driver voor mijn videokaart: 174.74 (eerder ook 169.25)
Bij m'n Nvidia Control Panel staat het volgende bij tv:
- Resolutie: 1024x768 (is max, heb ook lagere res. geprobeerd: zelfde probleem)
- Color quality: 32-bit, is max.
- Refresh rate: 25 Hertz (kan ik niet wijzigen)
- Staat geconfigureerd als Dualview, wanneer ik klonen gebruik is het trouwens wel goed, maar dit is erg irritant omdat m'n pc-monitor dan niet hoger kan als 1024x768.

Onder 'Change the Signal or HD Format' kan ik bij stap 2 alleen s-video kiezen en bij stap 3 kan je kiezen bij je land ofwel B/PAL, of G/PAL. Ik heb beiden geprobeerd, geen effect.

Nu heb ik voordat ik m'n 8800gt kreeg in Januari een leenkaartje gehad, namelijk de 8400GS, hierbij had ik geen problemen. Ook bij m'n oude Dell pc heb ik nooit problemen gehad. Het rare is dat wanneer ik met fraps de fps bekijk deze bij dvd-rips 24 geeft, dus het aantal Hertz van de TV (25) lijkt me geen probleem. Als ik op m'n computer scherm kijk loopt het soepel, maar zodra ik de player naar m'n tv schuif, gaat ie schokkerig beeld geven, het loopt iig gewoon niet lekker, niet vloeiend.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb verder alles al eens geprobeerd wat ik me kon bedenken. Wat ik ook erg vreemd vind is dat m'n refesh-rate van m'n tv maar op 25 staat en dit niet hoger kan zetten. De tv kan 100Hz.

mvg, Marcel

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:41

M2M

medicijnman

hoe lang is de S-videokabel? kwaliteit degradeert snel met dit soort kabels

Daarnaast: een workaround. Gebruik de clonemode, stel de resolutie van je samsung zo hoog mogelijk in. Als het goed is gaat je tv dan pannen (het beeld verschuift mee als je met je muis beweegt). Slinger de windows media player classic aan, stel in de instellingen in dat je bij fullscreen van reso wilt wisselen naar 1024 * 768 bij 32 bit en je probleem is opgelost.

Misschien kun je tv-tool proberen. Die heeft toch net iets meer opties.

-_-

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025
Trek de Coax kabel eens uit je tv... ben benieuwd of dit helpt.

edit: In principe kan een slechte coax verbinding de oorzaak zijn van vreemde lijnen en spul door je beeld. Jij hebt het over echte schokken dus de kans is groot dat dit het nie is.........probeer het toch maar even want het is een kleine moeite om even te testen :P

[ Voor 68% gewijzigd door markiew op 03-06-2008 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
s-videokabel is 10 meter, maar dat kan soweiso het probleem niet zijn aangezien deze bij mijn oude computer en met de nieuwe icm een 8400gs geen problemen gaf... Zal gegeven tips uitproberen, maar heeft iemand een verklaring voor die 25Hz van m'n tv? Vind het vreemd dat dit zo laag is en niet te veranderen is of ligt dit juist aan de s-videokabel?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 14:40 ]

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-05 20:54
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 01:22:
- Staat geconfigureerd als Dualview, wanneer ik klonen gebruik is het trouwens wel goed, maar dit is erg irritant omdat m'n pc-monitor dan niet hoger kan als 1024x768.
Ligt dus niet aan de kabel.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
25Hz klopt wel, omdat je tv gebruik maakt van de PAL-standaard en die heeft 25 beelden per seconde (en uiteindelijk geloof ik 50Hz, omdat je aldoor halve beelden ziet). Jouw tv boost dit intern naar 100Hz, zodat het rustiger voor de ogen is. [edit] correcte uitleg: http://www.telecomabc.nl/p/pal.html

Wat gebruik je verder voor besturingssysteem? Ik heb nl. een tijdje Windows Vista gedraaid met een nVidia-kaart en toen had ik ook dat films op de tv erg schokkerig/schuivend eruit zagen. Volgens mij had dit te maken met overlay en dat dit in Vista niet goed ondersteund wordt. Weet niet waar het exact aan lag, maar ben ondertussen alweer terug gegaan naar XP, waar het wel gewoon goed werkt. Maar jammer om te lezen dat het kennelijk nog steeds niet goed werkt (indien je Vista draait..).

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 03-06-2008 14:47 ]

Pagina: 1