Nadelen Firefox gevonden! Nu nog oplossing!

Pagina: 1
Acties:

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-11 07:54
Beste mensen van goede zeden,

Ik heb eindelijk nadelen gevonden van Firefox tegenover Internet Explorer.

Zie:

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2gtx4b8.jpg

Zoals jullie zien gebruikt Firefox veel meer geheugen dan Internet Explorer, al zit ik 10 tabs tegelijk te doen op IE en 1 tab in Firefox.

Dit is heel lastig, namelijk omdat ik ook films kijk in vlc-player en het vaak bovenaan laat terwijl ik surf, als ik IE gebruik dan flikkert het beeld op VLC niet maar als ik Firefox gebruik dan is het niet te bekijken!

Iemand een iee om minder geheugen door Firefox te laten gebruiken? Ik heb al 1 GB geheugen, add-ons en bladwijzers verwijderen heeft niet geholpen! :'(

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

extra geheugen kopen
firefox verwijderen

[ Voor 7% gewijzigd door SYQ op 03-06-2008 00:34 ]

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 22:20
Gemekker in de marge. Je hebt ruim voldoende geheugen om 5 verschillende browsers naast elkaar te openen EN om nog eens 3 films tegelijk af te spelen. Films zijn ook niet zo geheugen-intensief trouwens...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bovendien speelt IE vals, omdat er al een gedeelte in het geheugen geladen zit wat onderdeel is van windows (IE is immers geintegreerd in windows).

En sowieso zal je filmpje niet gaan flikkeren van 80MB geheugengebruik. Zoek de oorzaak ergens anders.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Probeer de Firefox 3 Release Candidate anders eens. Vreet hier een stuk minder geheugen. Daarnaast misschien je VLC eens updaten of de video-output-soort veranderen naar 1 van de andere opties.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Bovendien versie 3 pakt dit geheugen probleem aan.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Als die paar MiB werkelijk een probleem is, dan installeer je Opera. En als je echt zo gebrand bent op het vrijhouden van geheugen, waarom staan die update schedulers dan nog in je startup? En wat is dat LAUNCH~1-ding? MSN-meuk kun je ook wel vervangen door iets lichters, bijv. Miranda. Anti-virus heb je niet nodig als je uit je doppen kijkt. Hoppa, heb je nog véél meer geheugen gespaard.

Verwijderd

hmm ie7 vs fx2 beide 10 dezelfde tabs open...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yC65haIHEIVNwP6nrM7ueVP8/thumb.png

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 00:54:
hmm ie7 vs fx2 beide 10 dezelfde tabs open...
[afbeelding]
Oftewel, geheugengebruik zegt niks over de app zelf, tenzij je dezelfde sites openzet.
Sommige sites zorgen voor vele MB's extra geheugengebruikt, terwijl anderen met enkele hondere KB's al klaar zijn.

PSN: djmurcielago

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

500 MB geheugenverbruik terwijl je 2500 MB hebt? Lijkt me niet echt een probleem.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 00:37:
Bovendien speelt IE vals, omdat er al een gedeelte in het geheugen geladen zit wat onderdeel is van windows (IE is immers geintegreerd in windows).
Dit lijkt mij inderdaad ook een belangrijke verklaring maar ik weet niet hoe dat in de praktijk zit.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Marzman schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:14:
500 MB geheugenverbruik terwijl je 2500 MB hebt? Lijkt me niet echt een probleem.
Dat is geen fysiek geheugen.

Goedkoop bellen via VoIP

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Palomar schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 00:37:

En sowieso zal je filmpje niet gaan flikkeren van 80MB geheugengebruik. Zoek de oorzaak ergens anders.
Dat dus!

Ik heb wel ergere nadelen aan Firefox gevonden.... Versie 3 geeft super-grote URL-bars als je een link intikt, met de titel er boven, wat enorm onoverzichtelijk is t.o.v. versie 2.
Verder zijn de tabbladen nog steeds niet multithreaded, ik wil graag dat elke TAB een eigen thread losgooit, zodat als ik Firefox opstart met 10 open tabbladen, beide CPUcores wat mogen doen. Nu kost het openen 10 seconden, dat kan veel efficienter!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij ben ik de enige die die nieuwe url-bar wél handig vind ;) Je kunt nu veel makkelijker/ssneller je bookmarks doorzoeken, zowel op url als op titel. Ik gebruik nooit meer het 'bookmarks'-menu om handmatig met de muis een bookmark op te zoeken (heb er een heleboel, gesorteerd in subdirectories).

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Zoals al eerder in een FP vermeld:
http://home.comcast.net/~SupportCD/FirefoxMyths.html

Hier gebruik ik enkel IE7 en heb hier totaal geen problemen mee.
Daarentegen start Firefox hier veel trager op.
Pagina: 1