Ik ben nu al een poosje aan het stoeien met de instellingen van mijn Airport Express, en begin de indruk te krijgen dat wat ik wil niet mogelijk is.
De huidige, werkende situatie is als volgt:
- laptop wifi verbinding 1 (onboard): verbonden met router voor internet
- laptop wifi verbinding 2 (usb): verbonden met airport voor airtunes
Schema (- - - is wifi, === is kabel)
Wat ik nu voor elkaar probeer te krijgen is om de usb wifi verbinding te verwijderen, en met de onboard wifi verbinding zowel internet, als airtunes te gebruiken. Kan dit überhaupt?
Ik heb geprobeerd om bij de instellingen de Airport toe te voegen aan een bestaand wifi netwerk. Dit werkt, lampje wordt groen, ik kan verbinding maken en internetten, maar... airtunes werkt niet meer.
Iemand enig idee of deze setup werkend te krijgen is? Let wel, extra kabels is geen optie.
De huidige, werkende situatie is als volgt:
- laptop wifi verbinding 1 (onboard): verbonden met router voor internet
- laptop wifi verbinding 2 (usb): verbonden met airport voor airtunes
code:
1
2
3
4
| - - - - router ========= modem
/
laptop
\_ _ _ _ airport ======== versterker |
Wat ik nu voor elkaar probeer te krijgen is om de usb wifi verbinding te verwijderen, en met de onboard wifi verbinding zowel internet, als airtunes te gebruiken. Kan dit überhaupt?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| laptop - - - - router ========= modem
|
|
|
airport ======== versterker |
Ik heb geprobeerd om bij de instellingen de Airport toe te voegen aan een bestaand wifi netwerk. Dit werkt, lampje wordt groen, ik kan verbinding maken en internetten, maar... airtunes werkt niet meer.
Iemand enig idee of deze setup werkend te krijgen is? Let wel, extra kabels is geen optie.