[GA-MA78GM-S2H] Niet voorbij 'Verfifying DMI Pool Data'

Pagina: 1
Acties:

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik probeer windows xp te installeren op mijn zojuist in elkaar gezetten HTPC. Ik heb het alom bekende GA-MA78GM-S2H moederbord van gigabyte (bios versie F3). Hieraan hangen 2x Samsung F1 Spinpoints van 1TB, en een blueray/hddvd/dvd-speler van LG.

Nu heb ik al behoorlijk zitten spelen met biosopties, de moederbord gebruikershandleiding van voor naar achter doorgelezen, gezocht op GoT, gezocht op Google (links naar AVS forum), maar ik kom geen meter verder...

Als er harddisks (maakt niet of het er 1 of 2 zijn) aangesloten zijn, dan blijft de pc hangen bij "Verifying DMI Pool Data".

Ik ben er 1x per ongeluk (weet niet meer hoe) doorheen gekomen, maar toen liep de windows xp installatie vast met een bluescreen. Ik heb een originele windows xp professional installatie cd inclusief sp2.

Iemand enige idee?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:13
  1. Zet de controller op AHCI mode.
  2. Pas de bootvolgorde aan. Kies niet CDROM, maar zoek de naam van de CD/DVD-ROM speler.
  3. Zorg dat je een floppy bij je hebt met de driver van de SATA controller erop.
  4. Boot met de Windows XP CD, druk bij het booten op F6 als dat onderin vermeld wordt en kies de IDE driver.
  5. Installeer Windows XP
Die BSOD krijg je omdat Windows XP standaard niet kan omgaan AHCI schijven en als je die driver installeert, kan dat wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Jaap-Jan op 02-06-2008 22:45 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Bedankt! _/-\o_ _/-\o_ Je puntje 2 deed het hem voor mij. Ik heb dat helemaal over het hoofd gezien en had steeds "cdrom" geselecteerd staan. Kon ik eindelijk het bluescreen weer zien: 0x0000007B. Inderdaad een 'inaccessible boot device' wat te wijten is aan het onbreken van de sata driver. Zojuist een floppydrive aangesloten met satadriver, en ik ben op dit moment de bootdisk (1TB) aan het formateren.

• FrisianFlame
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-03 15:50
Laat het ff weten of dat allemaal lukt ik heb zelf het mobo weer terug gestuurd nadat ik alles geprobeert heb..

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Wellicht een paar dagen te laat, maar uiteindelijk is het installeren gelukt. Heb alleen nu andere problemen, maar zie daarvoor dit topic.