Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

uTorrent port forwarding probleem

Pagina: 1
Acties:

• Nathan
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-11 22:14
Hallo GoT leden,

Ik heb een probleem met uTorrent.
De download snelheid ligt rond de 30/40 kb/s en hij doet over 10% een hele middag!
Ik heb Telfort en een ZyXEL modem.
Gebruik 1.8 versie van uTorrent.

Als jullie nog iets willen weten hoor ik het wel,
ga nu stoppen i.v.m. omweer!

NavadeHo

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Tsja, als het 1 torrent is, dat kan nu eenmaal gebeuren.
In uTorrent zit ook een connectivity-test, dus dan weet je gelijk alles.

PSN: djmurcielago

• Nathan
Murcielago schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:47:
Tsja, als het 1 torrent is, dat kan nu eenmaal gebeuren.
In uTorrent zit ook een connectivity-test, dus dan weet je gelijk alles.
Ligt het misschien aan versie 1.8? Beta?
Want het is behoorlijk sloom...

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je geeft een beetje veel te weinig info. Zelfs mijn glazen bol blijft er stil van:
Afbeeldingslocatie: http://dump.codecaster.nl/glazenbol9.jpg

Heb je de juiste poort geforward, hoe snel is je normale internetverbinding (doe een speedtest, download een 100 MB bin), wat zegt de connectivity-test in uTorrent zelf, wat doet een andere torrentclient, wat doet een andere torrent, heb je een provider die erom bekend staat torrentverkeer te knijpen, wat gebeurt er als je het torrentverkeer encrypt, enzovoorts!

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Die connectivity-test kun je vinden onder opties->snelheidsbepaling en dan kijk je bij stap 2. Heel simpel, en je weet gelijk of het aan je portforwarding ligt.
Iets meer moeite doen mag ook wel.

PSN: djmurcielago

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:35
Murcielago schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:08:
Die connectivity-test kun je vinden onder opties->snelheidsbepaling en dan kijk je bij stap 2. Heel simpel, en je weet gelijk of het aan je portforwarding ligt.
Iets meer moeite doen mag ook wel.
Behalve dat heb je ook een icoontje helemaal onderin beeld dat de connectie aangeeft. Als het een groen vinkje is, dan is het goed, anders is het een oranje uitroepteken. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat je 30 - 40 kb/sec haalt als je portforwarding niet in orde is.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 19:09

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik had ook probs met die portforwading, snapte er geen drol van.

Probleem was dat wanneer ik dat icoontje aanklikte dat er in de popup stond dat poort 62088 open moest staan. Lange tijd heb ik niet verder gekeken dan m'n neus lang is en kreeg deze poort nooit goed ingesteld terwijl het wel goed in de router stond ingesteld. Wat blijkt nu, in de preferences/settings staat du vrolijk dat poort 62087 open moet staan. Dus toen ik pas de 62087 in de router had ingesteld kreeg ik een mooi groen driehoekje ;) ff opletten dus....

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:36
Sinds gisteren kreeg ik ook een rood driehoekje bij uTorrent, zelfde modem, zelfde provider.. nog geen aandacht aan besteed verder maar zal er eens op letten !

/dev/null

Verwijderd

Er staat ook ergens een vinkje in de trant van "randomize port each start"...
Dat moet je dus uitzetten als je geen uPNP gebruikt, anders pakt ie elke keer een andere poort...

• Nathan
CodeCaster schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:06:
Je geeft een beetje veel te weinig info. Zelfs mijn glazen bol blijft er stil van:
[afbeelding]

Heb je de juiste poort geforward, hoe snel is je normale internetverbinding (doe een speedtest, download een 100 MB bin), wat zegt de connectivity-test in uTorrent zelf, wat doet een andere torrentclient, wat doet een andere torrent, heb je een provider die erom bekend staat torrentverkeer te knijpen, wat gebeurt er als je het torrentverkeer encrypt, enzovoorts!
Ja, ik heb de juiste poort geforward, tot 20Mbit; in realiteit ongeveer van 10 tot 15 mbits, dat de port potdicht zit, same same, geen idee: Telfort, zelfde.

Ik had weinig informatie in de post gezet i.v.m. onweer.

• Nathan
Ik heb onderhand usenet van Eweka, dus dit probleem is ook opgelost :)
Pagina: 1