Toon posts:

ATI Avivo werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 850 views

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb:
- een ATI Radeon HD 2600 XT videokaart
- Windows Vista Ultimate x86 met Service Pack 1 (recentelijke re-install met SP1 integrated)
- ATI Catalyst drivers 8.5 met CCC
- Cyberlink PowerDVD 8.0

Zoals hier onder te zien is, is de deinterlacing en Pulldown detection ingeschakeld in CCC.
Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/7632/cccfe9.jpg

Hier onder is te zien dat ik ATI Avivo heb ingeschakeld binnen PowerDVD 8.0
Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/2281/powerdvdii6.jpg

Als ik nu een HD WMV file wil bekijken gebruikt mijn Q6600 CPU to 25% van mijn CPU per core!
Dit ook als ik in PowerDVD het vinkje voor ATI Avivo weg haal. Het moge dus duidelijk zijn dat er niet echt geaccelereerd wordt.

Hoe krijg ik dit nu voor elkaar? Via Google zoeken kom ik niet veel verder dan dat je dit zo'n beetje allemaal gecheckt moet hebben..

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 23:34

Sa1

tis toch ook afhankelijk of het af te spelen bestand het ook ondersteund? iets met 264x of h geloof ik, maar spijker me der niet op vast..

Verwijderd

Topicstarter
niet dat ik weet??

Als ik PowerDVD gewoon start zie ik ook bij Information staan: Video accelerator: DirectX VA (not in use)
Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/8103/twertgywesgrsdgwestgwerfu3.jpg

Dit is dus als ik niets afspeel of gestart heb verder.

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand een idee? het valt me ook op dat als ik tijdens het afspelen bij de opties kijk, de knop voor Avivo greyed out en uit is. Zie screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/1531/ewrtwetud3.jpg

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Weet je zeker dat de bestanden worden ondersteunt ?

Probeer eens een andere speler, misschien doet die het wel gewoon.
Misschien het programma updaten, weet niet of dat kan.

The Avivo Video Converter accepts almost any video file format as a source, and outputs to many different file formats including MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4/DivX, WMV, H.264/AVC™*, and more. Compared to conventional conversion file methods, the Avivo Video Converter cuts total transcoding time by up to 80%, making it the new benchmark for high performance transcoding.

[ Voor 12% gewijzigd door NeoMe op 04-06-2008 14:47 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 19:46
Heb je ook onder het knopje Advanced gekeken en deinterlacing aangezet?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook met Blazevideo HDTV player geprobeerd (ondersteund ook Avivo, heb ik speciaal gevraagd) en de hardware acceleratie en deinterlacing aangezet. Zelfde CPU gebruik.

Onder het knopje Advanced staat ook de deinterlacing aan! Zie hieronder (wel vage meuk allemaal of is dat normaal?)
Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/2705/screeniean9.jpg

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 10:19
Sa1 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:37:
tis toch ook afhankelijk of het af te spelen bestand het ook ondersteund? iets met 264x of h geloof ik, maar spijker me der niet op vast..
Klopt, alleen H.264 kan hardwarematig worden versneld. De veel gerbruikte opensource variant echter, X.264, wordt niet ondersteund voor hardwarematige versnelling.

(Zo zijn meer als de de helft van al m'n 720p en 1080p MKV's geencodeerd met X.264, dus je loopt al snel tegen het 'probleem' aan dat het niet ondersteund wordt)

@TS
Zoek eens uit met welke codec die HD WMV file geencodeerd is.

[ Voor 24% gewijzigd door Demon_Eyez op 04-06-2008 17:37 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Je kunt het ook even omzetten naar H.264, wellicht dat dat helpt.

Neem verder aan dat ie nu wel prima wordt afgespeeld maar dat je gewoon de GPU wilt belasten i.p.v. de CPU.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Verwijderd

Topicstarter
zie screenshot hier onder:
Afbeeldingslocatie: http://img92.imageshack.us/img92/2828/gspotif7.jpg

Video's lopen wel goed, maar ik heb speciaal een HD Ati kaart gekocht, zodat ik dit kon gebruiken..
en met hardware rendering schijn je toch ook, behalve vloeiender beeld, ook beter beeld te krijgen??

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 11:21
Heb je de drivers bij het installeert wel uitegvoerd als administrator? Dit was namelijk ook een probleem bij mijn nVidia kaart. Probeer daarnaast ook eens Powerdvd als admin-mode.

Verwijderd

Topicstarter
Drivers installeren als Administrator onder Vista? hmm... Ik kan het eens proberen..

En PowerDVD uitvoeren als Administrator??

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 09:37 ]

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-03 04:02

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik heb precies hetzelfde probleem. Had voor mijn 3400+ een HD2400AGP gekocht, omdat de PC te traag was om HD fatsoenlijk af te spelen. Het hielp echter niets. Ik kwam er achter dat de AGP-versie van de HD2400 sowieso al op allerlei fronten slecht werkte en incompatible was met vanalles.

Van de week heb ik dus een 780G-plank met geïntegreerde HD3200 gekocht. Omdat ik nu een snellere processor heb loopt HD nu wel vloeiend, maar hij pakt toch nog zo'n 50% CPU. Nog geen hardwarematige decoding dus. Misschien zie ik iets over het hoofd. Ik gebruik dezelfde software als de TC, dus ik ga dit topic goed in de gaten houden.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 10:19
Zoek eens op Google naar de codec, in dit geval dus WVC1. Zou een codec zijn die voornamelijk wordt gebruikt op de Xbox360. Op de Xbox360 wordt deze wel versneld door de hardware van de console.

van Wikipedia:
WVC1, also known as Windows Media Video 9 Advanced Profile, implements a more recent and fully compliant Advanced Profile of the VC-1 codec standard. It offers support for interlaced content and is transport independent. With the previous version of the Windows Media Video 9 Series codec, users could deliver progressive content at data rates as low as one-third that of the MPEG-2 codec and still get equivalent or comparable quality to MPEG-2. The Windows Media Video 9 Advanced Profile codec also offers this same improvement in encoding efficiency with interlaced contents. A decoder for WVC1 is included in Windows Media Player 11, which is bundled with Windows Vista and is available as a download for Windows XP.
Als je hier op GoT zoekt naar WVC1 dan kom je meer berichten tegen dat deze codec soms ook voor blokken zorgt met DXVA aan, of zelfs crasht. DXVA uit en geen blokken meer, maar dus geen hardwarematige versnelling.

Ik denk echt dat het nu meer aan deze codec ligt dat Avivo niet lekker werkt, dan dit door ATi Avivo/PowerDVD/DXVA zelf komt.

Probeer anders eens een HD film of test file op te zoeken die met de H.264 codec is geencodeerd. Als je die gewoon goed kan afspelen zoals het hoort , weet je zeker dat je Avivio install het gewoon goed doet :)

[ Voor 13% gewijzigd door Demon_Eyez op 06-06-2008 11:05 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum...

Het algemeen beleid

Hulp bij Warez doen wij zeer nadrukkelijk niet aan. Shrek the Third wordt zeker niet legaal verspreid door ScumBagz. Wat je prive downloadt en doet is je eigen verantwoordelijkheid, maar GoT gaat je er niet bij helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.