PC start niet op met ATI 9800 AIW

Pagina: 1
Acties:

• CoolCow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Hoi,

Men oude pc die nog met een AGP ATI 9800 Pro (All-In-Wonder) zit doet het niet meer. PC heeft een 5-tal dagen continue gedraaid met hoofdzakelijk veel schijf activiteit, monitor stond in standby.

Daarnet was ie klaar en heb ik hem uitgeschakeld. Na een uurtje ofzo probleert mijn vriending de pc op te starten maar dat werkte niet.
De voeding geeft kortstondig wel even stroom (lichtjes schieten aan en fans beginnen te draaien) maar valt direct weer uit.
Heb alle stroomkabels, behalve die van het moederbord en graka, uitgetrokken en werkte nog niet.

Om nog eens te kunnen proberen moest ik ook eerst de switch op de voeding even afleggen, anders wilde ie geheel niets meer doen.

Heb dan graka ook losgekoppeld en toen bleef ie wel draaien. Kwam natuurlijk een bericht op scherm dat ik dat kabeltje terug moest aansluiten.

Heb dan alles weer aangesloten, ook de graka, en werkte niet. Enkel graka afkoppelen werkt wel.

Moet er wel bij zeggen dat het vandaag hevig gebliksemd heeft en dat de lichten in huis even gedimd hebben. Maar daar had de pc niets van ondervonden. 2 uur na de bliksem, wanneer ik em uitschakelde, had ik ook nog beeld.

Heb de graka er al uit gehaad en eens mooi ontstoft, maar haalt niets uit ;(

Heeft mijn teergeliefd AIW'tje die jarenlang goede dienst bewezen heeft deze wereld verlaten?
Of valt ie nog te reanimeren :?

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-05 14:53
Probeer eens een andere kabel van de voeding naar de 9800 pro. Bij mij was deze eens gesmolten aan het uiteinde (helaas bij mij waar je het aansluit op de graka zelf ook gesmolten).

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kan de voeding misschien bijna stuk zijn? Als je een andere voeding hebt, is het de moeite waard om daarmee te testen in deze PC. Zet anders de 9800 in een andere PC en als die ook niet start, is het zeer waarschijnlijk dat dat de boosdoener is...

• CoolCow
Een voeding heb ik niet over, maar heb nu wel een Geforce 3 Mx 400 (of zoiets) er in gestoken en die werkt wel.
Men andere desktop heeft PCI-e dus daarmee kan ik ze ook niet testen...

De voeding is een CoolerMaster 450W Real Power met een vermogenmeter. Aan de meter te zien is de voeding nog niet half belast (+/- 200w). Bovendien is die voeding nog geen jaar oud. Dus betwijfel dat het aan die ligt.

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dan kan het bijna alleen maar de videokaart zijn. Zonde, een 9800 is een leuke kaart (geweest)...

• CoolCow
Idd, heb er echt veel mee gebrielt. Softmodden van 4 pipelines naar 8 en dan nog eens proberen te doen werken met MCE. Twas een goeie kaart, jammer dat ie er nu geweest is :'(

Nuja, oud maakt plaats voor nieuw zeker?

PS: kan die bliksem de oorzaak zijn? Of zou ie gewoon te lang gedraaid hebben?

[ Voor 15% gewijzigd door CoolCow op 03-06-2008 13:13 ]

Pagina: 1