Hallo, ik heb al twee OSses (Vista en XP), maar op mijn XP-harde schijf heb ik nog een klein partitietje van 17GB. Mij lijkt het wel leuk om daar nog een grappig OSje op te zetten om mee te spelen. Ik denk dat ik bijna overal wel gratis aan zou kunnen komen (of in ieder geval goedkoop), dus geld speelt geen rol. Misschien weten jullie nog een leuke Linux Distro, of zeggen jullie "Nee man, installeer Mac OS X Leopard". Ik sta open voor suggesties.
Probeer Ubuntu eens uit? Het lijkt me de beste distributie voor iemand die eens wil spelen met linux. Plus, je wordt eerst in een volledig werkende omgeving gedumpt vóór de installatie, je hebt dus ruim de tijd om van gedacht te veranderen.
Daarnaast krijgt openSuse ook veel goede commentaren, de final van versie 11 komt binnen enkele weken uit. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Herinner wel, de meeste linux distributies zullen je dual boot mooi herkennen, en opties voor Windows XP en Vista aanbieden in het boot menu. Maar eenmaal je linux beu bent, en de partitie verwijderd, denk eraan om eens op te starten van een Windows recovery CD, en fixboot/fixmbr toe te passen, of je zal niet meer kunnen opstarten.
Daarnaast krijgt openSuse ook veel goede commentaren, de final van versie 11 komt binnen enkele weken uit. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Herinner wel, de meeste linux distributies zullen je dual boot mooi herkennen, en opties voor Windows XP en Vista aanbieden in het boot menu. Maar eenmaal je linux beu bent, en de partitie verwijderd, denk eraan om eens op te starten van een Windows recovery CD, en fixboot/fixmbr toe te passen, of je zal niet meer kunnen opstarten.
O, dan weet ik ook wat er de vorige keer misging met mijn oude pc, was ook een of andere distro die ik wegdeed (dacht freespire)
Hangt er nogal vanaf waarvoor je dat 3e OS wil gebruiken.
Imho kan je van die 17GB beter een datapartitie maken en vmware, virtual pc oid installeren. Op die manier kan je spelen zoveel je wil, zonder elke keer dat (kleine risico) dat je wat verklooit met je bootmanager of toch maar de foute paritie formatteert, er bij op de koop moet nemen.
Test een paar OS'en, en laat ons vooral weten wat je bevindingen waren!
Imho kan je van die 17GB beter een datapartitie maken en vmware, virtual pc oid installeren. Op die manier kan je spelen zoveel je wil, zonder elke keer dat (kleine risico) dat je wat verklooit met je bootmanager of toch maar de foute paritie formatteert, er bij op de koop moet nemen.
Test een paar OS'en, en laat ons vooral weten wat je bevindingen waren!
Ubuntu is inderdaad leuk en makkelijk voor beginners, maar je kan net zo goed het rijtje afgaan! Probeer welke Linux-distributie je leuk vindt, installeer er een stel, 't is gratis en kost je hooguit een CDtje.
Zal ik 64-bits Ubuntu nemen of 32-bits? (ik heb een celeron D 360 en ik ben op internet nagegaan, die is niet alleen x86 maar ondersteunt ook x64 spul)
Hier ben ik het volledig mee eens. Voordeel van een VM is ook dat je niet eerst moet rebooten om je 2e OS te starten. Zelf heb ik op mijn XP bak ook een 2000, Ubuntu en RedHat VM. Nog een voordeel is dat je gewoon je VMware kan sluiten en dan een andere keer opstarten, en hij gaat verder waar hij was gebleven.the_stickie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:57:
Hangt er nogal vanaf waarvoor je dat 3e OS wil gebruiken.
Het enige echte grote nadeel van VMware is dat je met een matige videokaart moet werken die geen DirectX ondersteunt. Daar wordt wel aan gewerkt trouwens.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Het toppunt van grappigheid/speelgoed heb je al: Windows Vista.
Als je even wil kijken naar echte OSen kan je de volgende uitproberen: FreeBSD, OpenBSD, Sun Solaris, Debian GNU/Linux.
Als je even wil kijken naar echte OSen kan je de volgende uitproberen: FreeBSD, OpenBSD, Sun Solaris, Debian GNU/Linux.
Hier hebben we het Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7 voor.
Verder is het wel handig als je weet wat je nou eigenlijk ermee wil, want nu kun je wel alles gaan uitproberen. Elk OS is nou eenmaal anders
Verder is het wel handig als je weet wat je nou eigenlijk ermee wil, want nu kun je wel alles gaan uitproberen. Elk OS is nou eenmaal anders
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()