pc hangt op willekeurige momenten

Pagina: 1
Acties:

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04-2025
zoals boven maar meestal gebeurt het tijdens het gebruik van internet explorer. het is meestal te verhelpen door 2x ctrl-alt-dellen, krijg dan te zien dat internet exploder of soms sygate niet meer reageert. Na het afsluiten van een dezer proggies kan ik in win98 gewoon weer verdergaan.

Nou ben ik pas overgestapt op win2000. zelfde probleem, alleen de pc hangt nu compleet. niets aan te doen-> ik moet resetten.(ik heb in ieder geval nog dualboot win98 ernaast)

al met al zeer irritant. specs:
asus a7v
amd t-bird 1000
256 mb intern
asus v7700 geforce2gts
sb live1024
(scsi controller voor plexwriter)
netwerkkaart
isdn adapter
-nog 2 pci sloten over

dank.

• _Stryker_
yep, maakt nie uit. o ja, BIOS op A7V is 1004D

Verwijderd

Heb je last van conflicten ? Heb je te veel achtergrond zooi open staan ?

• _Stryker_
de sb16 emulatie veroorzaakte een irq conflict ja, maar die heb ik meteen uitgezet/eruitgegooid. nu zie ik in de asus faq dat daar een oplossing voor is in het bios, dat ga ik es ff proberen.

bedankt!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anders effe bios 1006 proberen

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• _Stryker_
Op maandag 19 februari 2001 16:54 schreef FrankGuthrie het volgende:
Anders effe bios 1006 proberen
ik neem aan dat dit de werkende versie is van het 1006 bios:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT133/A7V/1006.zip

Verwijderd

Ik had ook zoiets. Bij mij lag het aan de netwerkkaart. Die moest perse een eigen IRQ hebben (zonder IRQ sharing), anders liep de computer constant vast. Op de meeste moederborden is PCI slot 2 geshared met 3 dus al je nu de netwerk kaart in 2 of 3 doet zonder het andere slot te gebruiken...dat zou kunnen helpen

Verwijderd

probeer eens met norton systemcheck de software- en eventuele register fouten :'( er uit te halen. Misschien help 't. ik heb hetzelfde gehad met Win 98 en NORTON heeft het verholpen :)
Pagina: 1