Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:10

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ik heb hier een laptop (HP NC6000) waarop ik een verse XP Pro (SP2) heb geinstalleerd en waarop ik een draadloze netwerkkaart (Linksys WPC54G) wil installeren.

Kaart erin, met de bijgeleverde CD-Rom de kaart geinstalleerd en ik zie nu het (groene) icoontje van de Linksys monitor die keurig mijn netwerk aangeeft en die meldt dat de kaart actief is. De router staat op WPA (TKIP) beveiliging en heb het password in de Linksys monitor opgegeven.

Windows XP Pro ziet echter geen enkel netwerk. Ik heb de firewall uitstaan en kaart is aangezet met het knopje boven mijn toetsenbord. Het netwerk is gewoon actief want mijn andere computers werken er op en de Linksys monitor ziet het ook gewoon.

Het vreemde vind ik dat XP niet standaard mijn netwerkkaart herkent maar dat ik dus de CD-Rom moet gebruiken. Pas daarna verschijnt de network adaptor in mijn apparatenbeheer.

Iemand een idee hoe ik mijn laptop zover krijg dat ik kan inloggen op mijn netwerk?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52

DukeBox

loves wheat smoothies

De-installeer de linkstys tool, gebruik alleen de driver i.c.m. (windows) wireless zero configuration.
Zeker weten dat het TKIP is en niet EAS ?

[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 02-06-2008 19:28 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Installeer SP3 's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Waarom ? SP2 moet prima werken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:10

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ik zie nu in de router settings dat het inderdaad AES is maar maakt dat voor Windows XP uit? De Linksys monitor ziet het netwerk namelijk wel en ik heb in Windows zelf niets hoeven instellen.

Vreemd dat Windows XP een netwerkkaart van Linksys niet zelf kan installeren maar dat ik dat mbv de Linksys CD-Rom moet doen. Dan doe ik dat en dan ziet XP nog steeds geen netwerk, alleen de Linksys monitor ziet dus het netwerk.

[ Voor 37% gewijzigd door -Stef- op 03-06-2008 12:16 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford