Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-11 09:58
Beste tweakers,

Op diverse sites van scholen kom ik bij de opleidingskosten een zogenoemde "doelbijdrage" tegen.
Echter er staat nergens specifiek vermeld waar deze voor word gebruikt.

Op sommige sites staat vermeld dat deze voor onder andere koffie, kopieren, internetgebruik ect dient.
Is het niet zo dat dit soort zaken gewoon in het lesgeld zijn opgenomen?

Zou het zin hebben een specificatie hiervan op te vragen?

Ik vermoed namelijk dat het een soort van marnier is om extra geld te innen..

Kan iemand mij hierover informeren?

PS: ik wist niet beter als het in dit subforum te plaatsen...

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Volgens ROC
Los daarvan kun je een zogeheten doelbijdrage verwachten, waarmee bijvoorbeeld introductieprogramma’s en excursies bekostigd worden.
En Noorderpoort
Doelbijdrage voor excursies, concertbezoek, verbruiksmaterialen, readers, softwarelicenties, masterclasses: € 495,-

Ff googlen ;) Al moet ik zeggen dit is wel iets nieuws voor mij. Toen ik op het HBO zat sprak men hier nooit van ondanks de nodige excursiesverbruiksmaterialen softwarelicenties en masterclasses. Readers daarintegen waren wel voor eigen rekening. Mij lijkt dit dan ook eerder te staven wat je aangaf, ff wat extra geld cashen van de student ...

[ Voor 5% gewijzigd door n4m3l355 op 02-06-2008 20:26 ]

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Wat ik van de middelbare school weet, is dat deze bijdrage "vrijwillig" is. Oftewel, ze willen heel graag dat je betaald, doen ook alsof 't verplicht is, maar dat is 't dus niet. Wel kan je dan uitgesloten worden van excursies, uitjes, sinterklaas etc. Maar bij uitjes heeft de school dan 't probleem dat ze wel moeten zorgen voor vervangende les/leraar/opvang, want ze moeten wel gewoon "les" geven.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat zit met HBO (oftewel, vanaf 't moment dat je niet meer leerplichtig bent).

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Verwijderd

Ardana schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:55:
Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat zit met HBO (oftewel, vanaf 't moment dat je niet meer leerplichtig bent).
op de fontys (1 vd grootste HBO's van .nl): ze sturen een factuur met de "instituutsbijdrage", frauderen met de goedkeuring daarvan (medezeggenschapsraad enzo), en zijn vervolgens administratief niet eens in staat om te bepalen wie er wel en niet betaald heeft :P

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Is dat niet het zelfde als de vrijwillig verplichte bijdrage?

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-11 09:58
Ik had reeds op google gezocht.

Daar kwam ik inderdaad tegen dat dit voor excursies word gebruikt ed.

Ik zit nu in het laatste jaar, en loop verder alleen maar stage....
Vandaar dat ik dit erg vreemd vind.

Heb zojuist ook even contact gehad met de financiele administratie van school.
De beste man wist mij te vertellen dat het om diverse licentiekosten gaat en BUMA/STEMRA rechten.
Er toegezecht dat ik een specificatie via de email ontvang.

Ik blijf het een beetje wazig verhaal vinden.

Stel dat ik voor licentiekosten zou betalen, zou school dan niet een kopie van deze software aan mij moeten verschaffen?

Verder was ik ook altijd in de veronderstelling dat het een vrijwillige bijdrage betrof.

Verwijderd

cable-one schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:59:
Ik zit nu in het laatste jaar, en loop verder alleen maar stage....
Vandaar dat ik dit erg vreemd vind.
als je niet wilt schrikken, niet lezen:
spoiler:
nog veel vreemder is het dat je voor dat jaar stage lopen 1600 euro collegegeld mag dokken terwijl ze hooguit een dagdeel aan je kwijt zijn...
Pagina: 1