Toon posts:

Probleem x1950 XT bij fullscreen games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een jaar zonder problemen, dook vorige week iets raar op.
Ik installeerde TMN Forever, speelde even op full res. Toen ik daarna mijn pc reboote,
en het spel heropende, kreeg ik overal rare balkjes en een grotendeels zwart scherm.

Daarna bevroor het scherm en herstartte de pc vanzelf. Ik probeerde meerdere malen, maar telkens kreeg ik deze grote fout. Zelfs bij verschillende games.

Ik downloadde dus de laatste drivers en probeerde opnieuw. Zelfde probleem.
De t° van de gra-ka loopt steeds tegen de 50° dus daar zit het probleem ook niet.

Bij films op fullscreen zie ik enkel hier en daar wat rode en witte puntjes verschijnen. Voor de rest werkt de pc perfect. Ik kan dus geen enkele game meer spelen. Zelfs als ik ze niet fullscreen speel, lijkt het wel op een oude gebroken arcadegame.

Als er iemand weet wat er aan de hand is, laat het dan even weten.

Ik heb ondertussen al een RMA aangevraagd, maar aangezien ik enkel nog over de lege doos beschik en niet meer over de inhoud ervan, vrees ik dat ze die zullen aanvaarden. (salland.nl)

PC config :

Asus Pw5 DH
Intel E6600
2 gb Kingston
Sapphire 256mb x1950XT

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Had ik ook met mijn hd2900xt, Bleek een fout in de pci-e bus van mijn moederbord.
die had mijn videokaart gesloopt.
Krijg je ook al rode puntjes en soms zware artifacts in de bios ?

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:30:
Had ik ook met mijn hd2900xt, Bleek een fout in de pci-e bus van mijn moederbord.
die had mijn videokaart gesloopt.
Krijg je ook al rode puntjes en soms zware artifacts in de bios ?
Enkel bij opstarten van games en heel licht bij films.
Bios heeft geen artifacts, daarom vindt ik het zo raar.

edit : Alhoewel, Bios gebruikt geen videokaartgeheugen. wordt enkel door processor aangestuurd dacht ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 17:41 ]