• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik ben aan het zoeken naar het volgende en kom er met behulp van search & Google niet uit.

Ik zou graag willen dat ik online ergens opslag kan huren (bv 50 GB) en deze kan gebruiken als een "werk" harde schijf. Ik wil dus dat ik deze schijf in Windows, als ook op de Mac, kan toevoegen en deze gewoon als schijf in "Deze computer" kan vinden. Dus niet een online file manager. Opslaan en lezen van bestanden moet dan gewoon via de schijf kunnen. Wel is belangrijk dat alle gegevens gecodeerd worden.

Op deze manier kan ik zowel op mijn laptop, desktop en mac mijn belangrijke bestanden benaderen en er mee werken.

Ook zou het handig zijn dat je de schijf "cached", zodat als je geen internet verbinding hebt je nog steeds bij je bestanden kunt.

Is er zoiets?

NB: ik zoek dus niet naar een online backup oplossing, maar echt naar een online opslag.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
50Gb?

In principe kan t prima wat je wilt, maar met een consumentenverbinding wil je dat niet... voor kleine word documenten zou t kunnen, maar verder is het veels te traag (met name de upload)

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12 18:38

The Wizard

Moderator Mobile
Gmail en Hotmail hebben zo'n software oplossing (3th party software), maar of het gecodeerd is...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-12 17:39
Gewoon zelf een ftp opzetten? Of een ftp bij iemand laten draaien? Hier wachtwoord enz op. zou perfect werken

Of deze ook in deze computer kan weet ik zo niet maar een icoontje der naar toe moet zeker wel lukken ;)

Specs!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:08
Xs4all heeft Webdisk (200MB)

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-12 17:39
The Wizard schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:48:
Gmail en Hotmail hebben zo'n software oplossing (3th party software), maar of het gecodeerd is...
Hier heb je ook een naam/wachtwoord op staan. Punt is dat die van Gmail alleen bestanden kleiner als 15MB slikte dacht ik.

Specs!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 12:48
Mijn webhoster heeft er ook een applicatie voor om je diskruimte beschikbaar te maken als drive, zo zullen er vast meer zijn.

Werkt wel alleen op Windows, als je ook op een Mac wilt werken zal het even zoeken zijn ben ik bang.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Bedankt voor de eerste reacties. Ik heb een 8mbit / 1mbit verbinding dus dat moet volgens mij wel snel genoeg zijn.

Ik wil het ook op de mac kunnen gebruiken en het moet gewoon een schijf zijn.

Eventueel thuis een folder sharen is ook nog een oplossing, echter heb ik hier geen kaas van gegeten extern (kwa beveiliging e.d.). Intern (binnen werkgroep) sharen is fluitje van een cent.

[ Voor 9% gewijzigd door Rebunted op 02-06-2008 23:06 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

J-Media schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:06:
Bedankt voor de eerste reacties. Ik heb een 8mbit / 1mbit verbinding dus dat moet volgens mij wel snel genoeg zijn.

Ik wil het ook op de mac kunnen gebruiken en het moet gewoon een schijf zijn.

Eventueel thuis een folder sharen is ook nog een oplossing, echter heb ik hier geen kaas van gegeten extern (kwa beveiliging e.d.). Intern (binnen werkgroep) sharen is fluitje van een cent.
1Mbit upload, dat betekent +-120KB/s upload
een bestand van 50MB opslaan duurt dan 400 seconden.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
50 GB is wel veel, ik weet wel hoe je 5 GB kunt krijgen: Live Mesh. Op dit moment alleen nog voor Windows (XP SP2 en Vista), maar binnenkort ook voor Mac en Mobile. En web :)

We are shaping the future

• Draakje078
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-03-2024
Bij http://www.solcon.nl kan je zowel online backup als online opslag aanvragen.
De kosten van online opslag is €5.00 per 5GB
en de kosten van online backup is €25.00 per 25GB.
Beide prijzen zijn per maand en volgens mij Excl. BTW.

Het voordeel van de online backup van Solcon is, dat je in tegenstelling tot andere leveranciers, een historie opbouwt. Je kan dus ook de backup van drie dagen terug terug halen ook al heb je de twee dagen daarna ook een backup gemaakt. Het is dus ongeveer vergelijkbaar met de oude backup tapes.

edit: Alle gegevens worden geencrypt met een door jouw ingestelde sleutel.
http://www.solcon.net/index.php?content=text&Id=58
Onder download PDF van de online opslag vind je de informatie van beide pakketten en de verschillen ervan.

[ Voor 18% gewijzigd door Draakje078 op 02-06-2008 23:22 . Reden: Toevoeging ]

C2D 6750, 8GB DDR667, Asus P5K-SE

Pagina: 1