XP op Acer Aspire 5715z mogelijk? drivers?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.165 views

• DarkSand
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Dit weekend een goedkoop laptopje gehaald.

Het gaat om de Acer Aspire 5715z. Echter na 2 dagen werd ik al gillend gek van Vista.
Ik ben nu begonnen met het installeren van Windows XP, echter lijkt het nu bijna wel dat er geen Wireless Drivers voor dit apparaat te vinden zijn.

Ik had opgeschreven welke er geinstalleerd zijn met vista (Intel/Broadcom) maar ik krijg ze maar niet aan de praat en begin nu te twijfelen dat ik me misschien dan wel vergist heb toen ik het noteerde.

Is het al eens iemand gelukt om deze laptop om te zetten naar XP? en zo ja, waar vind ik dan de drivers.

Op de acer site zelf vind ik 3 drivers, 2 voor Vista, en 1 intel voor XP/Vista, deze laatste werkt in iedergeval niet.

WLAN_Atheros_v7.3.1.73_Vistax32x64.zip
WLAN_Broadcom_v4.170.25.19_Vistax32x64.zip
WLAN_Intel3945_4965_v11.1.1.22_Vistax32x64_XPx32.zip

Inmiddels zeker 20 uur over het internet rondgezocht, maar wordt nu toch wel bang dat het niet zomaar te vinden is.

Tevens heb ik wat issues met wat onderdelen van de geluidskaart (geluid zelf werkt gelukkig al wel)

Iemand?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Gewoon bij hardware (device manager) kijken welk model je hebt (DEV_ID ed). Daarmee kun je via google echt wel vinden welke driver je nodig hebt. Kijk gewoon of je centrino hebt (dan heb je zeker intel) anders is de kans groot dat je broadcom hebt.

Deze drivers moet je prima kunnen vinden, al dan niet bij een ander merk laptop of een ander type Acer. Veel succes want dit topic gaat dicht. Driver problemen horen namelijk niet thuis in de CSL. Veel succes met zoeken.

Dit topic is gesloten.