• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 14:34
Ik heb van de week mijn pc in een andere kast (Cooler Master CM 690) gebouwd met daarin 4 fans. Ik wil van buiten de kast de snelheid van de fans afzonderlijk kunnen regelen, omdat de fans anders de hele tijd onnodig op volle snelheid draaien. Ik zit eigenlijk te twijfelen tussen de Scythe Kaze Master 5.25 en de akasa fan controller pro.

Zijn er hier mensen die ervaring met 1 van 2 (of beide natuurlijk) heeft? Of zijn er wellicht andere op de markt die aan te raden zijn?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Ik heb een Akasa (die met 4 controllers, temp meters en kiesbare kleur van de verlichting). Werkt perfect!

Heb ook een Zalman van 4+2, geen temp meter of kiesbare verlichting, en werkt in principe net zo goed voor de rest.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
In de basis zullen fancontrollers weinig van elkaar verschillen. Ik denk dat het voornamelijk neerkomt op persoonlijke voorkeur qua uiterlijk en eventuele extra functionaliteit. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Idd!

Enige wat echt verschillend is is het totaal vermogen dat ze per kanaal aan kunnen.
Maar als je er maar 1 fan op aansluit maakt het vermogen niet uit...

Dus kies de mooiste!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:42

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

toch niet, ik heb een Silverstone FP33, en die dempt wel wat, maar loopt met z'n weerstandjes ertussen (dus voor normale fans) van ongeveer 8 tot 12V, terwijl als je gaat knutselen, de oorspronkelijke is een 15K potmeter, dus veel te veel. Just so you know.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 14:34
Dank voor de reacties! Ik ga de Scythe Kaze Master zo bestellen denk ik!

Desktop | Server | Laptop

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
De Zalman ZM-MFC2 is ook een aanrader, je kunt er standaard 5 fans op aansluiten, 1 x 2 met een splitter, 2 x 3 pins waarvan 1 met 4 pin verloopstuk voor op je MB en 1x 4 pins, 4 temp sensors en last but not least een vermogen meter voor de 220 .... wel grappig om te zien dat mijn q9450 met een 8800GT 'maar' 200 Watt verstookt. Enigste nadeel is dat de display nogal helder is waardoor je vooraal veel 8en ziet als je kast bijvoorbeeld op de grond staat en via een hoek kijkt.

• Sjoerdb.
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-06-2025
Zijn er ook veel fancontrollers waarbij je in kan stellen welke temperatuur je wilt bereiken, en dat hij dan automatisch het toerental regelt van de fan? En hoe heet deze functie?
Pagina: 1