Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

hier mijn eerste topic !! Ik heb hedenmiddag Telfort aangesloten en het werkt. Echter is de downloadsnelheid aan de lage kant, 638.0 KByte/sec via speedtest.nl. Voorheen via @home had ik al constant 512 KByte/sec, dus is het voor mij geen echter verbetering. Volgens de snelheidscheck bij Telfort kwam ik uit op ca 1000 KByte/sec en dus een verdubbeling van wat ik had via @home.

Heeft er iemand nog bruikbare tips om de snelheid iets op te schroeven richting die 1000 kb?

Ik zit nu met een modem (via Telfort) direkt aan het ISRA-punt en ca 6m UTP-kabel naar mijn pc.
Ik gebruik een USB-adapter om mijn pc binnen te komen, voorheen met @home werkte dit perfekt.

groetjes,
Kooz

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoe ver zit je van de centrale?

USB adapter... neem eens een gewone netwerkkaart, die USB dingen van @home zijn bagger. Vaak verbinding weg, en snelheid is ook niet al te hoog.

[ Voor 70% gewijzigd door Raven op 02-06-2008 15:59 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

En als ge eens probeert met een 'echte' netwerkkaart? Misschien bottlenecked u convertorke?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat is dat precies voor USB-adapter? Wel usb 2.0? Heeft je pc geen normale netwerkpoort om het mee te proberen?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Wat voor sync-rates staan er op je modem-beheerpagina? Als dit het maximale is waarop je modem op het moment synct dan zal het met een netwerkkaart ipv usb device niet sneller gaan.

Het kan zijn dat je deze beheerpagina alleen kan bekijken via OF een Telfort / USB programma'tje, OF pas als je een netwerkkaart hebt zodat je je modem via IP-adres kan bekijken.
Welke van de twee zou even uitzoeken zijn, want ik heb geen ervaring met Telfort specifiek :)

Oh, en download eens dit bestand: 10mb.bin @ xs4all
Dit is inderdaad wat betrouwbaarder dan SpeedTest.

Let er daarnaast op dat je nooit de volledige 100% van je verbinding zal benutten, reken maar op ~ 5% tot 10% vanaf het maximum, aangezien de rest verloren gaat aan overhead (verloren IP packets die opnieuw verstuurd moeten worden, latency, etc..)

[ Voor 73% gewijzigd door r0b op 02-06-2008 16:05 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-12 05:31
Welkom op GoT.

Ik neem even aan dat je een 8Mbit down verbinding hebt? Omdat je het over een snelheids check van 1MB/sec hebt. Heb je geen netwerkkaart in je PC zitten omdat je een USB netwerkkaart gebruikt? En is dat dan USB2.0 of nog 1.0. Hoewel ik dat laatste betwijfel kan dat een mogelijke oorzaak zijn.

Daarnaast, gebruik eens een andere snelheidsmeter, dus eentje die met bestanden van enkele MB's werkt. In tegenstelling tot Speedtest.nl. Dan krijg je over het algemeen een duidelijker resultaat.

EDIT: Naja, wat hierboven grotendeels staat dus.... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door The Realone op 02-06-2008 16:02 ]

Verwijderd

Je moet speedtest.net eens proberen

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
download is een 100 mB file van http://speedtest.bbned.nl en kijk waar je maximaal op blijft hangen, speedtest.nl is namelijk niet echt betrouwbaar.

Verwijderd

die bbned ook niet ik haal bij speedtest.net 13.727Kb p/s
Terwijl dat bij bbned maar 6000Kb p/s

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 16:08 ]

Verwijderd

zucht...al die zuigende speedtests, je hebt er helemaal niets aan.

ftp ftp.telfort.nl
inloggen met anonymous en een willekeurig wachtwoord
cd pub/test
get 100megabyte.bin

wachten en je ziet de snelheid in KB/s vanzelf verschijnen. daarna quit intikken om af te sluiten

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Realiteit is dat ze niet 100% gegarandeerde bandbreedte kunnen bieden. En USB adaptoren? Die dingen zijn een ramp! Ja ze werken maar zoals de rest al zegt een netwerk kaart biedt je 100Mbit.

Dat en waarvandaan haal je de gegevens in nederland zal je iets van 8-9Mbit halen maar amerika? Dan wordt dit een stuk minder! Dus wees blij met wat je krijgt en betaal voor het beste abbonement dat je internet aansluiting aankan! Sommige mensen kunnen geen 24mbit halen of zelfs 8Mbit!

Ooh en de Provider Testen? Die zitten in het eigen netwerk en die heeft altijd een betere snelheid dan bijvoorbeeld een website in amerika!

[ Voor 12% gewijzigd door swampy op 02-06-2008 16:12 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

swampy schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:11:
Ooh en de Provider Testen? Die zitten in het eigen netwerk en die heeft altijd een betere snelheid dan bijvoorbeeld een website in amerika!
dus?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
swampy schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:11:
Realiteit is dat ze niet 100% gegarandeerde bandbreedte kunnen bieden. En USB adaptoren? Die dingen zijn een ramp! Ja ze werken maar zoals de rest al zegt een netwerk kaart biedt je 100Mbit.

Dat en waarvandaan haal je de gegevens in nederland zal je iets van 8-9Mbit halen maar amerika? Dan wordt dit een stuk minder! Dus wees blij met wat je krijgt en betaal voor het beste abbonement dat je internet aansluiting aankan! Sommige mensen kunnen geen 24mbit halen of zelfs 8Mbit!

Hij wil toch testen wat ze maximum snelheid is hier en niet in america , dat heeft allemaal te maken met switching en internet exchange points.

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Je post precies hetzelfde bericht ook al in het Telfort topic. Dubbelop is niet nodig. :|

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Pagina: 1