Als het om CSS gaat, dan maakt het OS niet zo heel veel uit. Je kunt op beide platformen perfect de boel werkend krijgen, het optimaliseren doe je waarschijnlijk het beste op het platform waar je de meeste kennis van hebt.
Voordeel van het draaien van linux is imho de kosten wat betreft licenties en dat het gemakkelijker is om het systeem zo kaal mogelijk te houden (hierdoor iets minder resources nodig). Mogelijk dat Server 2008 Core wat dat betreft een betere keuze is dan Server 2008 Full, maar daar durf ik eerlijk gezegd niet over te oordelen (heb nog niets met Core gedaan).
2003 vs. 2008: uiteraard is die eerste al een stuk meer bewezen, maar dat wil niet zeggen dat het beter is. Van wat ik heb gehoord draait de source engine zonder problemen op 2008, maar wat betreft performance heb ik eigenlijk nog nergens concrete getallen gezien. Op de hlds mailing list kon ik alleen
http://list.valvesoftware...hlds/2008-May/049631.html vinden (registratie vereist, geven 2 mensen aan dat ze geen problemen met server 2008 en srcds hebben).
Hyper-V: welk duidelijk voordeel denk je hiermee te behalen? Ik kan eigenlijk niets bedenken.
Reboot iedere 24 uur: onzin imo (welk platform dan ook), als dit nodig is dan is er serieus iets mis. Regelmatig herstarten van srcds: zeker aan te raden! Ik weet niet hoe het tegenwoordig bij CSS is, maar ik merk momenteel bij TF2 dat er toch best wel wat geheugen gelekt wordt na een tijdje. Dit is op linux, maar ik heb begrepen dat hetzelfde zich ook op windows voordoet. Als je het je kunt veroorloven om iedere etmaal even je server processen te herstarten, dan is dit toch wel meegenomen.
Wat mogelijk wel een voordeel is van windows: niet ieder spel heeft linux binaries. Kan mogelijk interessant zijn om windows te gebruiken en zodoende windows-only games later ook te kunnen draaien.
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)