Toon posts:

GameServers Counter-Strike Source

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag jullie input willen weten omtrent het OS op gameservers. Op de meeste sites word aangegeven dat een linux distro perfect is voor het hosten van games, maar ik ben echt een windows mannetje dus ik vroeg mij af waarom. Windows zou resources vreten, maar een optie zou zijn Windows 2008 Server Core. Geheugen is vandaag de dag ook niet meer een probleem gezien het 'te betalen' is. Het gaat met name om Counter-Strike servers.

Het geld van de licentie erbuiten gelaten.

Is het een idee om met Windows 2008 en Hyper-V elke gameserver in een eigen virtuele omgeving te laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:41:
...
Het geld van de licentie erbuiten gelaten.
...
Ik denk dat dat samen met de open-source minded Linux versies juist de belangrijkste beweegredenen zijn.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
remco_k schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:44:
[...]

Ik denk dat dat samen met de open-source minded Linux versies juist de belangrijkste beweegredenen zijn.
De licentie kan ik inkomen, maar open-source voor gameservers zie ik het voordeel niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 17:25
Counter Strike draait het beste op windows (registratie, hitboxes). Gebruik gewoon een 2003 versie, hier is de meeste ervaring mee. Zoals je zelf al zegt: ram is niet duur meer, maar ook op 2gb kan je nog genoeg servers kwijt (wel eenmaal per 24 uur auto rebooten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Hollanda schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:07:
Counter Strike draait het beste op windows (registratie, hitboxes). Gebruik gewoon een 2003 versie, hier is de meeste ervaring mee. Zoals je zelf al zegt: ram is niet duur meer, maar ook op 2gb kan je nog genoeg servers kwijt (wel eenmaal per 24 uur auto rebooten).
Wat hebben de hitboxes te maken met het hosting platform? De daemons zullen wel hetzelfde zijn qua regels, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kost Windows 2003 Server en wat kost Linux? Ik wist wel welk OS ik zou kiezen als het alleen om het hosten van een spelletje gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:58

TommyGun

Stik er maar in!

Waarom? Omdat Windows (2003) niet met ram om kan gaan, en Linux wel?

Weer 'n reden waarom je voor 'n server Linux zou gebruiken :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 02:23
Die onzin van hitboxes en de "bullet reg" moet onderhand ook eens afgelopen zijn. In 9 van de 10 gevallen is het klinklare onzin, verzonnen door spelers die een excuus zochten voor het missen. CS 1.6 kon in bepaalde gevallen last hebben van dit soort ongein, maar dat was meer te wijten aan de slechte coding van het spel zelf (netcode om specifiek te zijn).

Daarbij gaat het hier om CS:Source, van een totaal andere generatie op een totaal andere engine.

Een combinatie van hardware en netwerkcapaciteit zijn gewoon de belangrijkste punten van een gameserver. Een stabiele omgeving is sowieso een must, en kan op zowel Linux als Windows gerealiseerd worden. Verder is optimalisatie van serverinstellingen ook niet onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34
Wat is dat dan ... 1 keer per etmaal een reboot? Waar dient dat voor? (open vraag, ben wel nieuwsgierig)

Kennelijk spuit11 reactie. Maar ik ben SERIEUS geinteresseerd waarom dit zo is.

Zelf heb ik nog op een blauwe donderdag een lanparty op de studievereniging gehost. Netwerk switch met 1Gb uplink aan een PowerMac G5 gehangen (ook Gbit port)

En ik heb daar best nog wel wat servers parallel op gedraait. Zo'n 5 keer UT2k4 en nog een paar andere servers die ik ECHT niet meer weet. Er werd ook CS 1.6 gespeeld, maar die had ik volgens mij niet erop gehost (althans, ik zelf niet). Overigens had ik Gentoo op die Mac gezet :Y)

Beviel UITSTEKEND :Y)

Topload foto's en logs kan ik niet even snel terug vinden met netstat en alles erop en eraan. Schatting is 3 lokalen tegelijk met 1 1:1 instagib toernooi UT2k4 en daarnaast ook een UT2k4 map waar de rest in kon. +/- 60 man en die mac zat onder 'top' (taskmanager ;)) nog steeds niet aan z'n tax. Memory was ook nog genoeg van over :Y)

[ Voor 51% gewijzigd door LinuX-TUX op 16-06-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:27
Als het om CSS gaat, dan maakt het OS niet zo heel veel uit. Je kunt op beide platformen perfect de boel werkend krijgen, het optimaliseren doe je waarschijnlijk het beste op het platform waar je de meeste kennis van hebt.

Voordeel van het draaien van linux is imho de kosten wat betreft licenties en dat het gemakkelijker is om het systeem zo kaal mogelijk te houden (hierdoor iets minder resources nodig). Mogelijk dat Server 2008 Core wat dat betreft een betere keuze is dan Server 2008 Full, maar daar durf ik eerlijk gezegd niet over te oordelen (heb nog niets met Core gedaan).

2003 vs. 2008: uiteraard is die eerste al een stuk meer bewezen, maar dat wil niet zeggen dat het beter is. Van wat ik heb gehoord draait de source engine zonder problemen op 2008, maar wat betreft performance heb ik eigenlijk nog nergens concrete getallen gezien. Op de hlds mailing list kon ik alleen http://list.valvesoftware...hlds/2008-May/049631.html vinden (registratie vereist, geven 2 mensen aan dat ze geen problemen met server 2008 en srcds hebben).

Hyper-V: welk duidelijk voordeel denk je hiermee te behalen? Ik kan eigenlijk niets bedenken.

Reboot iedere 24 uur: onzin imo (welk platform dan ook), als dit nodig is dan is er serieus iets mis. Regelmatig herstarten van srcds: zeker aan te raden! Ik weet niet hoe het tegenwoordig bij CSS is, maar ik merk momenteel bij TF2 dat er toch best wel wat geheugen gelekt wordt na een tijdje. Dit is op linux, maar ik heb begrepen dat hetzelfde zich ook op windows voordoet. Als je het je kunt veroorloven om iedere etmaal even je server processen te herstarten, dan is dit toch wel meegenomen.

Wat mogelijk wel een voordeel is van windows: niet ieder spel heeft linux binaries. Kan mogelijk interessant zijn om windows te gebruiken en zodoende windows-only games later ook te kunnen draaien.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 17:25
LinuX-TUX schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:17:
[...]

Wat is dat dan ... 1 keer per etmaal een reboot? Waar dient dat voor? (open vraag, ben wel nieuwsgierig)
Late reactie maar dit is nodig omdat de source engine anders teveel in het geheugen laadt, dus niet windows maar srcds is lastig als het om geheugengebruik gaat.

srcds draait merkbaar beter op windows dan op linux, check maar eens op wat voor os echt populaire servers draaien (zie www.game-monitor.com bijvoorbeeld).

• ou812
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:22
Hollanda heeft gelijk. CSS draait gewoon echt veel beter op Windows.

Heb zelf het verschil ervaten toen wij van een dedicated linux maar windows overstapten. En ook de grote gamehoster bieden meestal css alleen aan op windos. Zullen die het allemaal mis hebben?

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:31

lasharor

7 december 2004

The Realone schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:13:
[...]

Die onzin van hitboxes en de "bullet reg" moet onderhand ook eens afgelopen zijn. In 9 van de 10 gevallen is het klinklare onzin, verzonnen door spelers die een excuus zochten voor het missen. CS 1.6 kon in bepaalde gevallen last hebben van dit soort ongein, maar dat was meer te wijten aan de slechte coding van het spel zelf (netcode om specifiek te zijn).

Daarbij gaat het hier om CS:Source, van een totaal andere generatie op een totaal andere engine.

Een combinatie van hardware en netwerkcapaciteit zijn gewoon de belangrijkste punten van een gameserver. Een stabiele omgeving is sowieso een must, en kan op zowel Linux als Windows gerealiseerd worden. Verder is optimalisatie van serverinstellingen ook niet onbelangrijk.
Cs:source had hier JUIST wel last van ( http://www.youtube.com/watch?v=fdRpYaQA8cU ) alleen is het al een hele tijd geleden dat dit gepatched is...

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 13:05

rCk

Ik weet het nog wel uit mijn tijd hoor met die hitreg. Zeker weten dat je er problemen mee had. En dat het een nieuwere game is, foutjes kunnen er altijd zijn!
Pagina: 1